Gå til innhold

Mammaer som tror de styrer verden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir snart sprø av den ene moren i min sønns klasse. Hun ordner og styrer, legger seg opp i alt og alle, sender lange beskjeder med "kloke" ord om hvordan ting skal være (alt i henhold til sin egen, navlebeskuende oppfatning), og har minst ti fingre med i alt som skjer. Andre slipper rett og slett ikke til i mange sammenhenger, og skolen lar det passere. I begynnelsen tenkte jeg at det er hyggelig med ildsjeler, men nå er det et stort irritasjonsmoment for meg.

Kjenner dere slike, og hva gjør dere med dette? 

Anonymous poster hash: 03254...ce8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir snart sprø av den ene moren i min sønns klasse. Hun ordner og styrer, legger seg opp i alt og alle, sender lange beskjeder med "kloke" ord om hvordan ting skal være (alt i henhold til sin egen, navlebeskuende oppfatning), og har minst ti fingre med i alt som skjer. Andre slipper rett og slett ikke til i mange sammenhenger, og skolen lar det passere. I begynnelsen tenkte jeg at det er hyggelig med ildsjeler, men nå er det et stort irritasjonsmoment for meg.

Kjenner dere slike, og hva gjør dere med dette?

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår hva hun gjør galt, siden du ikke kommer med noen mer konkrete eksempler. Hun høres jo bare engasjert ut. Er ikke det fint da? :)

Anonymous poster hash: 58307...65b

Skrevet

Synes det er flott med aktive mødre, jeg da....

Anonymous poster hash: 127e5...347
Skrevet

Foreldre som sender LANGE beskjeder om hvordan ting skal vær, utfra egen subjetive oppfatning, er utrolig irriterende

Anonymous poster hash: fcb1c...732
Skrevet

Vi hadde 3 av dem i eldste sin klasse, dette er også 3 damer som var i samme barselgruppe så de kjente hverandre veldig godt. De meldte seg til alt som var og vi andre slapp ikke til. Eller, de meldte seg ikke engang, vi andre fikk bare beskjed at x, y og z skulle ordne dit og datt..

Når de begynte å bli 5.-6.-klassinger sluttet folk å engasjere seg, de ble alltid overstyrt uansett.. Prøvde noen andre å komme med forslag var det himling med øya og huffing og sukking fra disse damene...

Mange syns jo det var helt suuupert, for da slapp de jo selv å ta noe som helst ansvar...

Jeg har god kontakt med den ene av dem, og hun er egentlig ei allright dame, men akkurat i denne settingen ble det litt vel mye..

Men nå går ungene i 9.klasse og de går i forskjellige klasser, så nå merker vi ikke like mye til dette.

Anonymous poster hash: 6b5e4...f1d
Skrevet

Vi hadde 3 av dem i eldste sin klasse, dette er også 3 damer som var i samme barselgruppe så de kjente hverandre veldig godt. De meldte seg til alt som var og vi andre slapp ikke til. Eller, de meldte seg ikke engang, vi andre fikk bare beskjed at x, y og z skulle ordne dit og datt..

Det med uthevet skrift: Akkurat sånn er fruentimmeret her også. Og hadde det bare vært fornuftig og greit det hun farer med, så hadde jo alt vært fint, men det er ekstremt navlebeskuende og gitt ut fra hennes egen situasjon og premisser.

Jeg har lyst til å foreta meg noe, men vet ikke hva. Forslag?

Skrevet

Si noe?

Anonymous poster hash: d0218...a2e

Skrevet

Si noe, selvsagt, men hva og til hvem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...