Gå til innhold

Dere som har barn med TS og/eller ADHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom barnet dere også strever med søvnen, noen jo mange av disse barna gjør, og ingen har opplyst dere om dette, så har jeg et tips! Vårt barn på 12 år har både TS og ADHD og har hatt store søvnvansker hele livet. Det siste året har han fått hjelp til å sovne med Melatonin, og for et par uker siden fikk vi noe som kalles "kuledyne" til testing fra hjelpemiddelsentralen (BUP hadde søkt om en til oss). Denne dynen er bare gull verd! Gutten vår har for første gang i sitt liv sovet hele natten uten å våkne i mange netter på rad. Han forklarer selv at dynen demper uroen fordi den gir så mye motstand, og han er uthvilt og mer rolig også på dagen (mindre tis) pga denne dynen.

Det var bare helt tilfeldig at vi fikk høre om den og søkt om den, og jeg skulle virkelig ønske noen hadde opplyst oss om dette tidligere. Derfor sprer jeg ordet her i håp om at andre som har barn som sover dårlig kanskje også kan få hjelp av denne dynen :)

Anonymous poster hash: 95fa2...3e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg, så får flere sett innlegget.

Anonymous poster hash: 95fa2...3e7
Skrevet

Har en med TS, men han har bestandig sovet godt om natta helt fra baby av:) Eneste er at han driver å snurrer dynen rundt seg og som regel er trekket nesten av på morningen....

Veldig bra at du fikk noe som hjalp på søvnen til din gutt.

Anonymous poster hash: 84ac2...4ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...