Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Jeg var så heldig å få kvalme før testedato og den har bare blitt verre. Er nå kvalm selv om jeg spiser. Noen som har tips? Anonymous poster hash: c8383...4e0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Mitt tips er å spise det du har lyst på når du vil ha det. Og søte drikker (saft, sjokolademelk, iste, te) er genialt for å øke blodsukkeret. Jus er fryktelig vondt å kaste opp, spesielt frokostjus, så den frarådes. Ellers så går det over for de aller aller fleste innen uke 12. Det virker som en evighet nå, men før du aner et du der. :-) Ingen kvalmestillende tips hjalp for meg, og jeg spyr enda i uke 30. Men vann med ingefær skal hjelpe noen. Anonymous poster hash: 9a527...208
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Det som hjelper best er nok søvn og hvile samt å holde blodsukkeret jevnt. Jeg hadde det på samme måte, var kvalt før forventet mens og brakk meg til langt ut i femte måned. Jeg gikk ned i egenvekt selv om jeg var slank fra før og jordmor var bekymret, men jeg kom meg da gjennom det. Jeg tror ikke jeg spiste opp noen ting hele det svangerskapet, uansett hva jeg begynte å spise så klarte jeg ikke spise opp. Tok noen biter og la det fra meg, men å spise ofte er lurt. Mange har faktisk god hjelp av ingefær-te, den skal være kvalmestillende. Det er også mange som har hjelp av akupressur (de selger armbånd på apoteket som presser på de rette stedene) og akupunktur. Anonymous poster hash: c6d25...e15
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Tusen takk for tips Har litt problemer med å få nok søvn, men spise er jeg flink til. Jeg ble veldig fort sulten igjen etter et måltid. Er ingefær-te uten koffein? Kan jeg bare lage selv kanskje? Anonymous poster hash: c8383...4e0
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Kjøp sånne reisesykebånd de selger på apoteket, som du plasserer på håndleddene. Høres bullshit ut, men de funker faktisk! Jeg var helt avhengig av å ha på meg sånne de første tre månedene av graviditeten Tok jeg de av ble jeg kvalm igjen... hehe Nå er jeg 28 uker gravid og sliter fortsatt med kvalme, men nå pga halsbrann, så da hjelper ikke de båndenen. Men i begynnelsen av graviditeten var de gull verdt! Lykke til med graviditeten! Anonymous poster hash: 3507c...ecd
PrinsesseHengepupp Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Lag ingefærte av revet fersk ingefær, en halv ts trekkes i 5 min. Smak til med sitron og søtt (honning, sukker, søtstoff).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå