Gå til innhold

Ber dere om svar ift kommer/kommer ikke i barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært invitert i et par og der stod det bare gi beskjed dersom ikke vi kommer.

Skal invitere selv nå og hadde syntes det var greit å få bekreftet at de faktisk har fått beskjed om selskapet.

Hva pleier dere å skrive?

Og hvordan?

Anonymous poster hash: 79b11...935
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Skriver at de må gi beskjed innen da og da hvis de ikke kommer

Skrevet

Ber om svar uansett, og sender en reminder til de som ikke har svart.

Anonymous poster hash: f9d75...2f4

Skrevet

Vi har gjort litt forskjellig, avhengig av hvor viktig det er å få bekreftelse på at de faktisk kommer. F.eks. har vi noen ganger tatt med barna hjem fra barnehagen og feiret hjemme, og så har foreldrene hentet hos oss. Da er det greit å vite at det faktisk er greit at vi henter dem. ;) 

Hvis du ønsker svar uansett, er det bare å skrive det. :)

Anonymous poster hash: 20591...ba5
Skrevet

Jeg har pleid å be om svar om de kommer/kommer ikke. Men det er tydeligvis så innarbeidet her vi bor at man kun svarer om man ikke kommer, så det er veldig få som svarer at de kommer.

Skrevet

Jeg skriver alltid at de skal si fra hvis barnet ikke kommer, og så regner jeg med at de som ikke sier noe kommet. Det stemmer stort sett her.

Skrevet

Jeg ber om at de bekrefter deltakelse. Har ikke skjedd enda, men om jeg ikke hadde hørt fra noen ville jeg sendt en sms for å sjekke om de har mottatt invitasjonen.

Jeg bekrefter alltid deltakelse dersom jeg er invitert et sted, synes det er helt normalt at barn skal gjør det samme.

Anonymous poster hash: cdd87...320

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Jeg ber om svar uansett. Dette for å få bekreftet at de har mottatt invitasjonen, egentlig..

Opplevde nemlig at et par ikke hadde svart, og da jeg ringte for å høre så hadde de ikke fått med seg at det hang en invitasjon på plassen til barnet..

Derfor ber jeg om svar uansett, og hører jeg ikke noe så ringer jeg/sender sms..

Også greit å vite hvor mange man skal handle inn til.

Skrevet

Jeg gir bare beskjed dersom barnet mitt ikke kommer, og aldri dersom det kommer. Samme med oss, vi får sjeldent melding dersom barnet kommer, men de fleste gir beskjed dersom de ikke kommer. Jeg regner alltid med at det er 1-2 som ikke kommer og som har glemt å gi beskjed, men beregner nok til at alle kommer (utenom de som har gitt beskjed om at de ikke kommer). Som mamma til fire barn som begynner å bli store, har jeg selv opplevd at det dessverre har skjedd 2-3 ganger at vi ikke har sett/funnet invitasjonene i tide (forsvunnet litt i sekken), og derfor har ikke barnet vårt kommet og vi følgelig ikke gitt beskjed.

Anonymous poster hash: d8bec...575
Skrevet

Jeg gir bare beskjed dersom barnet mitt ikke kommer, og aldri dersom det kommer. Samme med oss, vi får sjeldent melding dersom barnet kommer, men de fleste gir beskjed dersom de ikke kommer. Jeg regner alltid med at det er 1-2 som ikke kommer og som har glemt å gi beskjed, men beregner nok til at alle kommer (utenom de som har gitt beskjed om at de ikke kommer). Som mamma til fire barn som begynner å bli store, har jeg selv opplevd at det dessverre har skjedd 2-3 ganger at vi ikke har sett/funnet invitasjonene i tide (forsvunnet litt i sekken), og derfor har ikke barnet vårt kommet og vi følgelig ikke gitt beskjed.

Anonymous poster hash: d8bec...575

Og der har du grunnen til at det er greit å gi beskjed uansett.

Anonymous poster hash: f9d75...2f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...