Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Jeg jobber i en stor bedrift. En jeg kjenner har fått et utleggstrekk som naturligvis lønningsansvarlig tar seg av. MEN, denne lønningsansvarlige har en tendens til å slarve med kjeften.. Har ikke vedkommende taushetsplikt når det gjelder slike saker? Da mener jeg også til andre på avdelingen som ikke driver med dette? Oppsigelsesgrunn om taushetsplikt brytes? Anonymous poster hash: 58f95...065
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Ja det er taushetsbelagt, vil jeg tro. Vi på lønning her har taushetsplikt ! Oppsigelsesgrunn er jeg usikker på, kan godt hende hu slipper med en advarsel! Anonymous poster hash: b101d...375
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Ok, så man har taushet innad i avdelingen også? Hu Anonymous poster hash: 58f95...065
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Det er faktisk ikke så mange som har taushetsplikt etter lovverket. Hvis det ikke står noe om det i stillingsinstruksen tviler jeg på at dette vil gi noen juridiske konsekvenser. Anonymous poster hash: 64445...6f4
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #5 Skrevet 11. september 2014 Taushetsplikt etter lovverket har hun nok ikke. Men det bør være en intern rutine vedrørende taushetsplikt. Den kan imidlertid neppe omfatte innad i egen lønnsavdeling. De må jo kunne diskutere fag og saker seg imellom. Anonymous poster hash: a10fb...54e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå