Gå til innhold

ang Bursdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn er 10 år imorgen, og skal be alle guttene i klassen,de er 12 stk,men han nekter og be  3 stk fordi de mobber og slår han og de andre,så han mener hvis han ber de,kommer kun de,jeg synes det er forferdelig leit og stenge ut noen,men han sier at han trenger ikke ha noe bursdag hvis de kommer.

Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: e61a4...44e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke bedt de,hvis de bare lager kvalme for andre,i så fall hvis du skal be de,må foreldrene deres bli mer,så de kan se etter de at de ikke ødelegger for bursdagsbarnet,eller får de andre til og føle ubehag

Skrevet

Hadde tatt kontakt med foreldrene til mobberne og forklart hvorfor de ikke er invitert.

Anonymous poster hash: 4db4e...2cc

Skrevet

Har vært i den situasjonen og lot barnet mitt velge hvem hun ville be. Mobbingen og den fysiske volden var ikke ukjent for skolen så jeg skulle gi lærer beskjed at ikke alle ble bedt i bursdagen hennes, pga dette. Og vi skulle gi invitasjonene privat. Ett nytt problem på skolen i forhold til bursdagsinvitasjonene skulle vi ikke ha.

Men jenta mi valgte å be alle, selv hun ene i paralellklassen som var den værste. For hun ville ikke få slengt etter seg at noen ble utestengt fra hennes bursdag. Og hun følte seg trygg når vi var her hjemme og kunne stoppe evt ting.

Det var bare mobberen fra paralellklassen hennes som kom. De som plaget henne mest i klassen kom ikke. Og jenta mi endte opp med å få en veldig positiv overraskelse. For denne jenta var kjempe koselig, og de har nå fått ett godt forhold.

Så her ble det en veldig positiv opplevelse, selv om hun gruet seg til bursdagen sin. Men jeg tror vi var veldig heldige. Jeg hadde ikke presset mitt barn til å invitere de som plaget henne. Det hadde pågått alt for lenge til at det var noe jeg hadde trumfet gjennom for å se om det ble anderledes når de kom hjem hit. Vi jobbet med problemet og skolen jobbet med problemet. Det tok tid, men det har løst seg. Det tok lang tid før skolen fikk fart på sakene, men de har fått gjort veldig mye riktig. Og når jeg ser i ettertid er det bare positivt, for nå er klassen en veldig sammensveiset gjeng som går gjennom tykt og tynt sammen. Noe det ikke var før, da skulle en tro klassen var ett fengsel som hadde fangeopprør i seg. Vold, trussler og mobbing foregikk konstant, og null kontroll.

Her om dagen jeg kom hjem fra jobb var to av guttene som var voldelige mot henne her. De satt rundt spisebordet og holdt på med Raimbow Looms. De hadde snoket i skapet og funnet seg kjeks og laget saft. Hadde jeg hørt at jenta hadde hatt disse to hjemme for to år siden hadde jeg fortet meg hjem for å se om jenta mi hadde vært slått til blods. Så ting kan endre seg, men hør på barnet ditt og støtt barnet ditt i valget. Bursdag skal være en koselig dag, ikke endag det gruer seg til.

Evt kan hele klassen bees og de beste venne kan bees til etterpå selskap/restekake fest. Altså når selskapet drar blir evt de vennene igjen og de sammen kan nyte roen og storkose seg. Har gjort dette da hun ene hadde en annen vennegjeng enn i klassen. Hun ville ikke ha klassen i bursdag siden hun ikke likte å leke med de, men jeg syns hun burde ha jentene på bursdag nettopp for å bli kjent med de på en annen måte enn skolen. Så jentene kom i bursdag, og hun hadde det veldig bra. Etterpå kom det fire av komisene hennes og ei veninne fra barnehagen. De hadde bursdag slik som Albert Åberg hadde. Spiste kake under bordet og lekte i mange timer. Det ble en suksess.

Anonymous poster hash: 776de...290

Skrevet

Jeg ble mobbet selv fra 1. klasse til jeg var ferdig på ungdomsskolen. Hadde aldri i verden tvunget mitt barn til å be mobberne sine hjem til seg selv, til den eneste plassen man skal føle seg trygg og beskyttet fra dem som mobber! Alle snakker om inkludering osv, men bursdag er BARNETS dag, og BARNET har krav på positiv opplevelse. Rart hvordan man KUN skal ta hensyn til alle andre og drite i seg selv ifølge folk her på DiB; føder du så må du passe på at MANNEN og jordmorstudenten får god opplevelse, så du må la være å skrike, klage og banne uansett hvor vondt det er. Har du bursdag som barn, må du be mobberne selv om dagen din blir ødelagt. Er du gravid og sykmeldt, så må du fortsatt ta alt husarbeidet for at mannen ikke skal belastes med det når han kommer hjem... Ikke rart det er så mye depresjon og angst rundt omkring. Og hva får man tilbake fra andre som er slem med deg ved å "inkludere" dem? Forståelse, vennskap, medfølelse? I mitt tilfelle var det å få flere grunner til å bli mobbet - for nå kunne de mobbe meg også for mine gamle møbler, hvordan huset mitt så ut, og hvilken mat som ble servert i bursdagen min.

Anonymous poster hash: eb0bd...f78
Skrevet

Jeg synes ikke gutten din skal tvinges til å invitere mobberene, men jeg ville tatt kontakt med både lærer/skole og mobberenes foreldre for å forklare saken. Det er tydelig at det bør jobbes med klassemiljøet. Evt må foreldrene til de som mobber delta på bursdagen for å tøyle barna sine.

Anonymous poster hash: b1931...b61

Skrevet

Helt greit syns jeg.

De er 10 år- på tide at oppførselen deres får konsekvenser.

Anonymous poster hash: 45356...b3c

Skrevet

Takk for svar.

Da blir ikke de bedt. skal levere privat i dag.men skal ringe de og forklare hvorfor deres gutter ikke får komme

Anonymous poster hash: e61a4...44e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...