Gå til innhold

Dra fra barn for første gang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnegjengen planlegger langhelgtur, torsdag morgen til søndag kveld. Det er noen måneder til, men jeg har allerede begynt å grue meg, og det var vel ikke meningen.... Saken er at jeg aldri har sovet borte fra barnet mitt, kun vært borte fra tidlig morgen til sent på kveld. Barnet er nå 15 måneder. Pappaen er morsom og leken og gjør en god jobb, men det er jeg som er den trygge havna, som barnet tyr til når det er noe.

Barnehagestarten gikk bra og vi har hatt barnevakt flere ganger, men jeg kvier meg veldig for å dra bort på natt. Hvordan hadde dere andre det første gangen dere skulle sove borte fra barnet? Hvordan gikk det etterpå? Jeg er nesten på grensa til å si fra meg turen, tre netter borte vet jeg ikke om jeg klarer... Jeg tenker også på hva den lille tror, når jeg plutselig er borte så lenge...

Anonymous poster hash: 429ff...2c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke dra, jeg angrer på at jeg har vært borte fra minsønn ;(

Anonymous poster hash: dfc45...866

Skrevet

Barnet kommer til å være nærmere halvannet år når du drar, jeg vil tro det går fint. Du har jo tilogmed noen mnd å forberede dere på! Være borte én natt feks. Jeg var borte ett døgno da ungen var 10mnd og det var veldig rart, men gikk bra. Neste gang var jeg borte to netter, men da var barnet 17mnd.

Men hvis du kommer til å bruke hele helga på å bare tenke på ungen istedetfor å kose deg, blir jo hele vitsen med frihelg borte og da kan du være hjemme. Men hvis du reiser til et sted med mobildekning, så kan du jo få oppdateringer på hvordan det går i heimen.

Skrevet

Da får du begynne å øve nå!!

Få dere f.eks barnevakt for en natt og nyt kjærestelivet. Eller dra bort med ei venninne.

Rart førstegangen, men du opplever snart st barnet har det fint og at du kan slappe av :)

Anonymous poster hash: ad6f2...7b0

Skrevet

Barn er forskjellige, noen er sårbare og andre er mer robuste, og det finnes mange ulike måter å være mor :)

Man må også se på rammene rundt det hele.

Jeg var borte over natten (helg) første gang da gutten min var 3 mnd. Var på spa med venninner og det var FANTASTISK deilig :D

Jeg er nå tilbake i full jobb og studier. Sønnen trives godt i barnehagen.

Masterstudiet mitt er samlingsbasert og jeg er borte noen dager og netter i måneden.

Det går helt fint. Gutten vår (14 mnd.) koser seg hjemme hos pappaen sin :)

Det plager meg ikke veldig å være borte heller. Det er faktisk veldig godt med alenetid og et par netter på hotell.

Når det er sagt, tenker jeg at du/dere må finne ut hva som fungerer i deres familie.

Dersom du tror det er en belastning for barnet ditt, deg selv eller din partner at du er borte blir du hjemme. Jeg synes imidlertid at du skal gjøre et forsøk. Kan du prøve med en natt? Det kan være godt for deg å få kvalitetstid med venninner og positivt for mann&barn å få alenetid :)

Skrevet

Her dro pappaen til Bergen med gutten på 5 mndr. Jeg kom dagen etter. Det var veldig rart å være borte, men jeg hadde faktisk full tillitt til at det ville gå bra. Også var jeg borte noen netter for jobbintervju i utlandet når gutten var 9 mndr. De koste seg. Og en og en annen jobbreise etter endt permisjon. Men det har aldri vært verre enn når mannen var på jobbreise.

Her kan jeg med hånden på hjertet si at gutten har det like bra med begge to. Men vi har også vært veldig bevisst på at pappaen måtte være så involvert som mulig, UTEN at jeg blander meg inn hele tiden, fra dag 1 selv om han var på jobb på dagtid. Så han gikk tur alene med gutten, han passet mens jeg dro i butikken, han tok kveldsstellet. Han strakk seg veldig og tok 6 mnd ulønnet perm frem til vi fikk bhg-plass, de storkoste seg.

Han får "lønn for strevet" nå, for de har et veldig fint forhold. Og jeg er 100% trygg på at de har det bra når jeg ikke er til stede, på samme måte som mannen er trygg på at vi har det bra når han er borte.

Jeg ville reist hvis jeg var deg, og gitt dem muligheten til å løsrive seg fra den allmektige moren. Det er sikkert lett første gang, men din mann klarer det.

Anonymous poster hash: 51236...b7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...