Gå til innhold

Flere som har mistet venner av å få barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er egentlig litt trist, men tror ganske mange opplever en stor omveltning i forhold til venner når man får barn.
Hverdagene blir så trave at man ikke alltid har tid til det lille cafebesøket forholdet så veldig trenger.
Eller kanskje man er i vidt forskjellige steder i livet.
Det kan være så mange grunner.

Jeg har merket det godt alle de tre gangene jeg har fått barn.
Det å gå gravid har ingenting å si på noe vennskapsforhold, men når ungen først kommer så endres gjerne alt seg.
Jeg har jo  mine faste, trygge og gode venner, men jeg har flere enn dem.

Best merket jeg det når jeg skulle ha nummer 3. Da var jeg veldig nr en venninne jeg studerte sammen med, vi gjorde alt sammen.
Da studietiden ble avsluttet med et brak og jeg fikk barn sånn rett etterpå, så kom det et stort gap mellom oss.
Det begynte bare med at hun skulle gi meg tid, hun ville ikke trenge seg på, hun ville jeg skulle ta kontakt når jeg var klar, for hun visste jo at jeg ikke sov på nettene og at jeg hadde det travelt med tre barn.
Selv var hun barnløs, og en del yngre enn meg.

3 år etter så har vi glidd veldig fra hverandre, veldig synd, for vi var på vei til å bli veldig gode venner.
Men livet er av og til sånn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er egentlig litt trist, men tror ganske mange opplever en stor omveltning i forhold til venner når man får barn.

Hverdagene blir så trave at man ikke alltid har tid til det lille cafebesøket forholdet så veldig trenger.

Det å gå gravid har ingenting å si på noe vennskapsforhold, men når ungen først kommer så endres gjerne alt seg.

Jeg har jo mine faste, trygge og gode venner, men jeg har flere enn dem.

Best merket jeg det når jeg skulle ha nummer 3. Da var jeg veldig nr en venninne jeg studerte sammen med, vi gjorde alt sammen.

Da studietiden ble avsluttet med et brak og jeg fikk barn sånn rett etterpå, så kom det et stort gap mellom oss.

Det begynte bare med at hun skulle gi meg tid, hun ville ikke trenge seg på, hun ville jeg skulle ta kontakt når jeg var klar, for hun visste jo at jeg ikke sov på nettene og at jeg hadde det travelt med tre barn.

3 år etter så har vi glidd veldig fra hverandre, veldig synd, for vi var på vei til å bli veldig gode venner.

Jeg for min del synes på en måte det var positivt for vennskapene mine at jeg fikk barn. Jeg "ryddet" litt opp og beholdt de vennene som var gode, men jeg kuttet faktisk ut de fleste vennene mine. Det var ikke folk jeg egentlig trivdes med og det å få barn ga meg det lille dyttet jeg trengte for å takke for meg... Vet det høres kynisk ut, men jeg føler at forholdene jeg har nå er mer ekte. Jeg sparte på de få som var verdt å spare på liksom :)

Anonymous poster hash: ece66...c5b

Skrevet

Jeg endret min vennekrets! Før var jeg bare med partyfolk, og vi hadde egentlig ikke andre interresser enn fest til felles..

Når jeg ble mor så fikk jeg andre verdier og ting jeg ville bruke min (dyrebare) fritid, så fikk meg venner som var mer som meg, og på samme stadie i livet med barn og familie. Noe som gjør at vi nå kan slå 2fluer i en smekk. sosial omgang mens man leker med barna og de leker med andre barn. Samtidig så skjønner de hvordan det er når jeg bare må ut av huset på kvelden, eller takker nei for jeg vil være hjemme og slappe av.

Angrer ikke på at jeg har endret min vennekrets sakte men sikkert. men tenker heller at jeg har nå gode venner som passer mitt liv, og at disse vennene kanskje betyr mer enn for eksempel party vennene. 

Anonymous poster hash: c07db...5c2
Skrevet

Jeg har jo  mine faste, trygge og gode venner, men jeg har flere enn dem.

Ja, mine barnløse venninner tar kun kontakt innimellom og jeg blir sjelden invitert med på ting. Kafeturer, fester i ny og ne, eller bare kino. Jeg er tydeligvis kjedelig som har blitt tobarnsmor. Jeg er heldigvis blitt kjent med andre mødre som har barn, litt godt å ha noen å dele interesser med. Ungene mine tar mye av tiden min, så greit å ha noen som forstår meg også når det gjelder det å ha barn. Så jeg forstår deg! Føler meg veldig ensom, av og til i perioder.. 

Anonymous poster hash: 643db...56b

Skrevet

Ja. Da mine barn ble født g var i bhg-alder så gled jeg fra vennene mine. Alt var så hektisk. Nå er jeg tilbake i vennegamet, mens min ene venninne har to små barn og får snart tredje. Nå er det hun vi aldri treffer.Jeg regner med at det stabiliserer seg med henne også etterhvert, når barna blir eldre.

Skrevet

Ettersom jeg ble mor i "voksen" alder og var sistemann til å få, så har det blitt liten endring i vennekretsen etter dette. Det er selvsagt slutt på at vi drar på organiserte turer med ulike foreninger for å utføre en aktivitet, men vennene våre har vi i behold. Har ikke alltid så tett kontakt, men vi er der for hverandre og møtes uregelmessig.

Anonymous poster hash: fc533...580

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...