Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 man fremdeles ammer? Jeg spurte her igår, men fikk bare til svar at jeg skulle ta en test. Jeg gjorde det i dag, og den var negativ. Jeg skulle hatt mensen for en uke siden, men har ingen symptomer. Så, er det vanlig at det blir kluss med syklusen når man fremdeles ammer? Jeg har hatt to menstruasjoner siden fødsel i desember i fjor... Noen som har opplevd noe lignende? Anonymous poster hash: 522d8...e93
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 Ja. Når mam ammer er det vanlig å miste mensen helt, eller tilnærmet helt. Du har hatt den to ganger på over et halvt år, som betyr at den ikke har stabilisert seg eller kommet tilbake. Vil tro du får mensen igjen som vanlig når du slutter å amme, eller ammer mindre dersom du fullammer. Jeg hadde ikke mensen på 10 mnd da jeg ammet, men hadde småblødninger en sjelden gang rundt den tid mensen skulle kommet. Du kan bli gravid hvis eneste "prevensjonen" er amming. Mistenker du dette tar du en test. Anonymous poster hash: 513d4...039
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Veldig vanlig at mensen er uregelmessig så lenge man ammer, hormonene er ikke helt på plass enda og lager kluss i syklusen. Anonymous poster hash: 48790...840
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 Jeg fullammer, men har en liten blødning i ny og ne. Så om du bruker prevensjon, og testene er negative ville jeg ikke bekymret meg unødig Anonymous poster hash: 7aeb1...59a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå