Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Spesielt når bonusbarna egentlig ikke liker at pappa har ny kjæreste, vil ha papappa for,seg selv, vanskelig å komme inn på barnet, hvordan takler DU tilværeksen? Når bonusbarn er ofte hos sin far/bor hos faren Anonymous poster hash: 31244...964
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Prøv å ikke tving deg på de men la de ta ting i sitt eget tempo. Vær positiv med de og snakk med de der det er naturlig i settingen, vis at du er åpen for kontakt og ikke vær avvisende om de kommer til deg. Ellers oppfør deg som om de skulle vært barna til ei venninne eller andre du kjenner bare litt, ikke prøv for hardt å starte samtaler eller annet. Jeg har ikke bonusbarn per idag men hadde en kjæreste hvor forholdet gikk så langt at vi ble kjent med hverandres barn, var på ferie sammen og slikt men flyttet ikke sammen. De største var nok skeptisk til meg, mens yngste trengte veldig en kvinnelig voksenperson som var av den stabile typen i livet sitt og var veldig på meg. Jeg gjorde det jeg har gjort med alle barn, jeg var rettferdig når jeg sa noe og tilpasset alder. Var tilgjengelig når de ønsket kontakt, tilbudte de å være med på ting men om de sa nei så var det helt greit. Og ikke minst passet på at de fikk tilgang til pappaen sin både en og en og de sammen uten meg og mine til tider. Tror det var mye det at de opplevde at jeg satt grenser for alle (ut fra alder selvsagt) og de følte at jeg var like streng mot alle og hadde tid for alle. Som gjorde at de bestemte seg for at de likte meg. Men det hadde nok også litt med at de følte at far hadde minste (som hadde annen mor) som favoritt og dette barnet slapp litt vel unna med ting før jeg dukket opp. Men klart hvor mye barna oppdager og når kommer an på hvilken bagasje de bærer og hvor store de er. Om pappaen deres har skiftet ut kjæreste støtt og presenterer deg som nummer 5-6.-7 for å komme inn som "stemor" så vil det være vanskeligere, for de vil automatisk gå ut fra at det er bortkastet tid å bli kjent med enda en voksen person som bare blir borte. Forholdet mellom meg og han tok slutt, eneste jeg savner fra det er faktisk barna. Anonymous poster hash: 7c7bf...fab
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Takk for svar. Eldste er skeptisk her. Minsten er en drøm😄 Far er stabil setter barna først å jeg er den første kjæresten har han, likevel krever eldste myyye oppmerksomhet å vil helst være alene med far. Bio mor er dessverre ikke like stabil, kan ligge en del der.. Synes det er vanskelig å være kjæresten til far jeg, hadde nok vært best å vært sammen med en barnløs, men elsker jo denne mannen. HI Anonymous poster hash: 31244...964
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå