Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Jeg sliter sånn med å legge babyen. Han er 8 mnd. - Siste dupp er før kl 16, så han er stuptrøtt når klokken er 1845 og vi er ferdig med grøt og bad. Ammer han i søvn, og legger han deretter opp på brystet slik at han får rapet og han får sovnet tungt (tror jeg). - Når jeg legger han over i sengen sin starter "bråket". Han våkner da opp og gråter og vil ikke sove. Prøver å legge han over på siden og pakke han godt inn, stryke på rygg, synge. Han sovner da til flere ganger, men med en gang jeg skal prøve å gå ut så skriker han igjen. Han har holdt på slik i 2 timer nå, og jeg river snart av meg håret i frustrasjon. Faren hans er nede nå, og han roer seg jo ned så lenge vi er der. Hver kveld har det endt med at jeg tar han med meg opp i stua for så å ta han med ned når jeg legger meg, og ammer han i søvn- og han ligger på puppen resten av natten. Hvaa kan jeg gjøre?? Jeg liker ikke gråtekur, men kanskje må vi? Har ikke lyst!! Mååå få råd her. Å ringe helsestasjon er håpløst, de sier at han bare må gråte. Anonymous poster hash: ae35a...b27
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Ville holdt ut og sittet ved siden av senga og trøstet (stryke o.l.), men ikke tatt opp. Det er sliiitsomt, men er du konsekvent gir det (som oftest) resultater. At han gråter mens du er der og trøster tar han ikke skade av. Nå lærer han jo at hver gang han gråter, blir han tatt opp, ammet og får sove ved siden av deg.... Så du må vende vanen (uvanen). Viktig at du er KLAR til å ta kampen, og er konsekvent. Må være innstilt på å sitte en stund ved sengen, og at det tar noen dager før det roer seg. Kan godt hende du får deg en overraskelse, at det ikke tar mange dagene før han skjønner og kjenner igjen det nye mønsteret! Har erfart det selv. Å bare gå i fra/ut av rommet fra et gråtende barn på den alderen syns jeg er helt feil. Anonymous poster hash: c6aae...8be
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Nr 1 er at du må slutte å amme ham i søvn! Du må la han lære seg å finne roen og søvnen selv, det kan ta noen dager og forbred deg på gråt og protest. Så lenge du er i rommet nære sengen, kommer han til slutt å forstå og etterhvert sovne på egenhånd Nei det er IKKE hyggelig men som de sier over her, han tar ikke skade av dette så lenge du vet at bleien er tørr, du vet han er mett og ikke har magesmerter osv Lykke til Anonymous poster hash: b981e...0e3
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Slutt å amme han i søvn! Også må du nesten bare la han skrike litt. Det tr et par dager og blir litt skrik, men så går det bra. Anonymous poster hash: c3132...267
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 takk for svar :-) Skal ikke la han gråte... Må belage meg på tøffe kvelder da skjønner jeg. Anonymous poster hash: ae35a...b27
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Det kommer ikke til å gå uten litt gråt altså............... Du vet det? Anonymous poster hash: b981e...0e3
SuperFries Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Gråt vil du nok ikke klare å unngå, for det er måten de kommuniserer at de er uenige i din avgjørelse. Gråt i seg selv er ikke farlig. Og hvis du er i rommet, rolig og ikke stressa, så er det også trygt. Selv om det gråtes. Jeg snakker aldri til min datter da vi holdt på med dette, men jeg holdt en hånd på henne. Både for trygghet, og også fordi hun lå så urolig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå