Gå til innhold

Jeg har gjort noe alvorlig gale..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg levd under et "kontrollert" forhold de siste årene, hvor mannen har manipulert meg og følt meg til å føle meg elendig hver dag.. Og har akkurat gjort noe veldig gale, men slapp unna.. Jeg vet dere kommer til å tenke at jeg har et alvorlig problem og trenger hjelp..

Men jeg trenger å slippe det ut og få råd om situasjonen, hva bør jeg gjøre osv:(

Han har rett og slett hjernevasket meg de siste tre årene, startet firma i mitt navn og laget mye trøbbel for meg.. Han ender alltid opp med å få føle som det er min feil.  Nå som jeg ville gå ifra ham truet han meg med at jeg havner i fengsel pga alt han har gjort, han har tatt alle pengene fra firmaet og gjemt de i et hemmelig konto.  

Han har gjort mitt liv til helvete og sørget for at alle tenker jeg er en dårlig mor - han har både kontaktet skole og familien.. Jeg flyttet utenlands for å bo med ham, og nå nekter han meg å ta med meg yngste datteren vi har i lag hjem. Jeg har en sønn fra tidligere forhold og han er eldre, født oppvokst i Norge men aldri hatt god forhold med mannen jeg har bodd med de siste årene. Han har rett og slett vært fæl mot ham.

Jeg søkte hjelp hos kvinnesenter for noen mnd siden men gjennomførte det ikke da han dyttet meg. Han har kontrollert ALT jeg gjør. Ikke har jeg fått lov til å ha egen bankkort osv. Jeg har ikke fått muligheten til å se familien min så ofte, og ikke fått noen venner her jeg bor..

Han manipulerer meg så inmari at jeg tror jeg er en dårlig mor selv og tilogmed min familie har lagt merke til dette.. 

For noen dager siden så dyttet jeg meg selv ned trappen for å legge skylden på han, da han truet meg med å ikke la meg se barna igjen noen gang etter å ha snakket stygt om meg til skolen.. Jeg ble helt desperat og skadet meg selv, la skylden på ham. Han ble arrestert og jeg tenkte dette var muligheten for meg åkomme meg hjem igjen.. Men hans familie kom hjem til meg dagen etterpå og overtalte meg med å fortelle sannheten.. 

Jeg fortalte til politiet det var uhell og de slapp han ut med en gang, og han hadde jo selvsagt fortalt politiet sannheten og fått meg til å virke som en syk i hodet person:( (Kanskje jeg er???)...

Barnevernet kommer på besøk snart og han skylder alt på meg, jeg må oppføre meg anstendig gjøre alt som han sier ellers skal han lage mer trøbbel for meg.

Nå er han tilbake hjemme og livet mitt er rett og slett et helvete... Og jeg har ikke mulighet til å flytte hjem, han har etterlatt mye trøbbel for meg ifhb til firmaet og jeg sitter igjen med så mye gjeld..

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, og nå tror alle jeg er en dårlig mor (kanskje jeg er??)... Tør ikke å vise meg ute en gang...

Vil bare hjem.. vekk fra denne mannen:(

Anonymous poster hash: 3c0cf...968
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta med deg barna og dra til et krisesenter så snart som mulig. Du må rømme f.eks når han er på jobb.

Skrevet

Har ingen gode råd dessverre...men håper det ordner seg for deg. For en forferdelig situasjon å havne i !!

Anonymous poster hash: 8e14b...283

Skrevet

Så kom deg vekk. Var kanskje ikke så lurt å lyve men reis til kvinnesenteret og fortell de alt. Og også hvorfor du løy. Vis de hva du har skrevet her.  Du må ihvertfall komme deg vekk. Ta med deg barna.

Anonymous poster hash: bfd62...d2e
Skrevet

Du må finne styrken i deg til å reise på krisesenteret MED barna dine!! Hjelper ikke hva han sier og mener når du ikke skal treffe han mer!! Videre kan du høre med den norske ambassaden eller konsulatet om de kan bistå deg. Gjelden får du ikke flyktet fra, men hvis du er ærlig med de på krisesenteret, ambassade, politiet mm altså de som snart er rundt deg så kommer det til å ordne seg!! Når du reiser så reiser du, da er det over uansett hva som skjer så har ikke han mer makt over deg!! De som du allerede har snakket med har øyne i hode å ser hva som skjer under overflaten, men ingen kan hjelpe deg hvis du ikke vil hjelpe deg selv ved å stå ved det du sier og la dem hjelpe deg!!

Du er sterk!! Dette klarer du!!!

Klem

Anonymous poster hash: e82e2...0ff

Skrevet

Også må du hugse på at du er trygg på kvinnesenteret / krisesenteret.

Anonymous poster hash: 1d085...ea2

Skrevet

Lag en plan. En dag han er på jobb tar du med deg barna tidlig. Reis til krisesenterog nekt å reise der i fra før de gar hørt din historie. Nå vet ikke jeg hhvor i verden du er.. men prøv å tenk hva som sannsynligvis kommer til å skje. Tar de deg imot, eller er de strenge på slik? Et annet tips er å fortelle aøt til ett familiemedlem du stoler på. Fortell absolutt alt. Hva mannen gjør med både deg og barna... på denne måten har du noen til å vitne for deg om noe skulle skje. Du lå prøve alt du kan for å komme deg vekk fra han og hjem til norge. Ikke la deg manipulere.. ikke la han få skremme deg. Han er syk. Barna tar skade av et slilt miljø. Du MÅ vekk. Dra til norske ambassaden om så er. Lykke til kjære deg.

Anonymous poster hash: dd8e4...5e9

Skrevet

Takk, hadde politiet på besøk og han forklarte at det var jeg som hadde "problemet" her og fikk en del kjeft... nå sliter jeg.. har tidligere kontaktet kvinnesenter og tok kontakt igjen ikveld, kanskje jeg kan få litt hjelp.. Han er veldig mistenksom ikveld og sjekker alt jeg gjør osv siden han mener jeg oppfører meg annerledes :(

Skrevet

Hvilket land bor du i?

Anonymous poster hash: 05b1a...f40

Skrevet

United kingdom

Skrevet

Stakkars barn. Særlig den du har fra før. Tenk å være liten og vokse opp med en tyrann og tafatt mor. KOM DEG PÅ KRISESENTER MED EN GANG HAN FORLATER HUSET!!!

Anonymous poster hash: b85c2...021
Skrevet

Problemet er at han har kontoret hjemme og jobber hjemmenfra.. Så han skjønner det er noe i gjæra med en gange jeg stikker av..

Skrevet

Ring nødnr og bare skrik om hjelp.

De er der innen få minutter. Så forteller du det hele og trygler dem om å ta du og barna med vekk.

Han vil ikke slippe dere ut. Så da må du få noen til huset. Du får ikke mange minutter på telefonen, derfor ringer du og tilkalles hjelp på få minutter

Anonymous poster hash: 0d7b5...61e

Skrevet

Jeg har alt gjort det.... og de trodde ikke meg..han slapp ut 2 dager senere..og familien fikk meg til å få jævlig dårlig samvittighet "for han har jo ikke gjort noe"

Skrevet

Ok, men da så.

Anonymous poster hash: b85c2...021
Skrevet

Kan du be om hjelp fra noen du kjenner som kan komme og hente deg og barna i morgen? Skal barna i bhg eller skole? I såfall kan du dra da! Ikke ta med mer enn du gjør når du leverer barna, bare dra rett på krisesenter. Vær så snill, gjør det i morgen! Kom deg vekk!

Skrevet

Jeg har alt gjort det.... og de trodde ikke meg..han slapp ut 2 dager senere..og familien fikk meg til å få jævlig dårlig samvittighet "for han har jo ikke gjort noe"

Da er mitt spørsmål, hvorfor dro du ikke de to dagene?

Anonymous poster hash: 0d7b5...61e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...