Gå til innhold

Er jeg urimelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I slutten av oktober skal et nært familiemedlem være med i en konkurranse i utlandet. Jeg har meget lyst å reise, noe som innebærer at jeg blir borte 1 uke. Den eldste datteren min vil også reise, men vet at hun ikke drar om ikke jeg gjør det. Er jeg frekk om jeg ber henne være barnevakt hjemme, siden hun bor her og jeg ellers betaler alt for henne?

Hun går skole, så vil uansett ikke få fri alle dagene.

Anonymous poster hash: aecf0...560

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det er frekt å spør om, om hun har mulighet å passe barna uten at det går mye ut over studiene. Hun har jo allikevel ikke anledning til å reise, og hun får betalt. 

Skrevet

Hvor gammel er hun og hvor gamle er de barna hun skal være barnevakt for, da?

Jeg kan forstå at hun kanskje vil reagere og ikke ønske det. Samtidig så ser jeg din side. Er det du som må betale både for deg og din datter hvis dere begge reiser?

Anonymous poster hash: 76d57...f1b
Skrevet

Hvor gammel er hun og hvor gamle er de barna hun skal være barnevakt for, da?

Jeg kan forstå at hun kanskje vil reagere og ikke ønske det. Samtidig så ser jeg din side. Er det du som må betale både for deg og din datter hvis dere begge reiser?

Hun er 19 og barnet er 8. Så hun må stå opp, følge til skolen, hente, lage middag og følge til trening og legge. Hun må nesten "låse" seg hele uken isåfall.

Om hun hadde hatt mulighet ville hun betalt turen selv, men uansett er det kun 1 plass igjen på turen.

Anonymous poster hash: aecf0...560

Skrevet

Så sant du vet hun er voksen nok til oppgaven så ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne dra.

Bare lag regler på at det ikke skal være festing og drikking der - jeg husker jeg hadde et par barnevakter som laget fest da jeg var nesten like gammel som din yngste. Det føltes utrygt.

Om du har muligheten til det så får du noen til å stikke innom i løpet av uken. Planlegg meny og sett opp liste over hva som skal gjøres, når hun må være hjemme osv.

God tur og lykke til med konkurransen ;)

Skrevet

Jeg veit jeg er litt ute og sykler med dette svaret, men jeg hadde ikke hatt samvittighet til det..

Begge har lyst til å reise. Det er bare en plass igjen, men hun får ikke fri til å reise (har hun søkt, forresten?). Så derfor skal hun få æren av å passe mitt barn slik at JEG fikk reist på en tur hun selv ønsket å dra på... 🙈🙉🙊

Jada, jeg VET dette var teit tenkt :P

Men jeg har selv en tenåringsdatter og syns liksom jeg kunne se for meg dette. Om dette var noe hun virkelig ønsket å dra på selv så tror jeg, som sagt, ikke jeg hadde hatt samvittighet til å dra 😔

Anonymous poster hash: b4949...73b

Skrevet

Jeg veit jeg er litt ute og sykler med dette svaret, men jeg hadde ikke hatt samvittighet til det..

Begge har lyst til å reise. Det er bare en plass igjen, men hun får ikke fri til å reise (har hun søkt, forresten?). Så derfor skal hun få æren av å passe mitt barn slik at JEG fikk reist på en tur hun selv ønsket å dra på... 🙈🙉🙊

Jada, jeg VET dette var teit tenkt :P

Men jeg har selv en tenåringsdatter og syns liksom jeg kunne se for meg dette. Om dette var noe hun virkelig ønsket å dra på selv så tror jeg, som sagt, ikke jeg hadde hatt samvittighet til å dra 😔

Anonymous poster hash: b4949...73b

Helt enig! Jeg ville også gjort det jeg kunne for at hun skulle få dratt i stedet for meg. Hjelpe henne med å skrive søknad om fri, betale reisen.

Anonymous poster hash: a806e...6da

Skrevet

Ja, du er urimelig.

Anonymous poster hash: 748b9...60a

Skrevet

Jepp det er urimelig.

Hvem er dette familiemedlemmet? Er det nærmere henne i alder?

Og ha det er urimelig at hun skal ha ansvaret for en 8 åring i en hel uke for at du skal reise på ferie, når hun selv ønsker å dra. Har ikke barnet en far?

Anonymous poster hash: b24d6...1d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...