Gå til innhold

Hva tenker dere om menn som

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en vanlig jobb som ikke trenger utdanning?

Da tenker jeg på jobber som butikkmedarbeider, lagermedarbeider, selgere, sjåfører, jobbe på elkjøp, expert, spaceworld osv ..

Virker som om en del kvinner ser ned på menn som ikke har høyere utdanning..

Eller?

Anonymous poster hash: ea139...179

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh... Nei?!

Anonymous poster hash: 2c186...b61

Skrevet

Det er ikke utdanningen det kommer an på, det er mannen det kommer an på.

Jeg kjenner eller vet om masse menn uten utdanning som jeg mener er for "enkle" i tankegang og væremåte til å passe til meg. Men jeg kjenner også til en god del menn med høyere utdanning som er akkurat likedan i alt utenom akkurat det faglige.

Og motsatt, jeg kjenner menn som er kjempereflekterte, samfunnorienterte og -engasjerte, som har store kunnskaper både innen sitt fag og innen det meste eller - til tross for at de ikke har formell utdanning.

Det er kanskje flere menn med utdanning som er slik, men utdanning er ikke en betingelse for alle disse andre evnene og egenskapene.

Jeg velger å se på mannen og ikke utdannelsen :)

Anonymous poster hash: c0743...d64
Skrevet

Jeg ser ikke ned på en mann uten utdannelse. Jeg er singel og leter, så må si at selv om jeg ikke ser ned på en mann uten utdannelse, så tenker jeg litt på det. Ikke pga status, vet bare ikke hva det er. Har høyere utdannelse selv, men kan godt date en med fagbrev feks. spaceworld og elkjøp, tenker jeg litt mer typen personer som jobber der. Vanskelig å beskrive, men det er aldri noe jeg tenker på hvis jeg virkelig liker personen.

Anonymous poster hash: 2a7d8...8e0
Skrevet

Kim Kolstad (Jens August) er budbilsjåfør..

Han har god utdannelse innen teater, men han tjener like godt som karakteren Jens August. (Noe som forøvrig er tragisk mtp at det er den desidert største såpeserien i Norge).

Han liker visst friheten og selvstendigheten det er å være sjåfør.

Har jobbet som det selv, knalljobb!

Skrevet

har en vanlig jobb som ikke trenger utdanning?

Da tenker jeg på jobber som butikkmedarbeider, lagermedarbeider, selgere, sjåfører, jobbe på elkjøp, expert, spaceworld osv ..

Virker som om en del kvinner ser ned på menn som ikke har høyere utdanning..

Eller?

Hehe nå er samboeren min ferdig utdannet, men traff han som student..tenk om jeg skulle sett ned på han da :P Nei, sålenge man har en jobb eller utdannelse man holder på med ser jeg ikke ned på noen uansett jobb. Men ja, jeg hadde blitt skeptisk til en uføretrygda fyr, sorry. 

Anonymous poster hash: 612c5...4c5

Skrevet

Er vel noen yrker jeg stusser over og tenker at det må være noe galt med han.

Uten å nevne de her. Vil ikke støte noen. ;)

Anonymous poster hash: 51bfd...dd7

Skrevet

Man ser da vel ikke ned på en mann som er i jobb. Samme hvilken jobb han har, bare han har en jobb. Det som er å se ned på er alle de som ikke er i jobb fordi de ikke gidder. 

Anonymous poster hash: 44241...3d5
Skrevet

Jeg tenker ikke sånn fryktelig mye. Men må jo innrømme at før jeg har snakket med vedkommende (eller blitt fortalt noe om vedkommende), så setter jeg de i bås. Det være seg om de ikke har utdannelse, har hanekam, går med rosa dyre skjorter eller strutteskjørt. :-)

Men jeg er klar for å få de ut av bås ved nærmere bekjentskap. Og sånn generelt så tenker jeg stort sett høyere om mennesker i butikkyrket enn om enkelte utdannelser, slik som eiendomsmeglere. Men det er jo bare mine fordommer. Gi meg sympatisk, genuin, ikke-overflatisk eiendomsmegler, så er jeg klar til å bli motbevist. :-)

Anonymous poster hash: 1a89f...6a0

Skrevet

Er vel noen yrker jeg stusser over og tenker at det må være noe galt med han.

Uten å nevne de her. Vil ikke støte noen. ;)

Anonymous poster hash: 51bfd...dd7

Fyr løs- yrker som?

Skrevet

En mann uten utdannelse må jobbe mer for å få min oppmerksomhet - en med utdannelse trenger heller ikke være interessant, men en uten har oddsene mot seg fra startgropa for meg.

Men nå snakker vi om et stempel uten at jeg vet noe mer, så da får du det svaret.

For er langvarig forhold så tror jeg det hadde ulmet i bakhodet å trekke hjem med en fyr uten utdannelse og presentere dette for familien... Beklager men slik er jeg.

Anonymous poster hash: e0877...072

Skrevet

Jeg synes det blir for dumt å dømme folk etter utdannelse. Selv om en person f.eks. har høy utdannelse, kan vedkommende være "sosialt amøbe". Mange mener nok at utdannelse forteller mye om personligheten til en person, men det er ikke tilfelle. Har f.eks. vært på stevnemøte med en kirurg og aldri før har jeg møtt en person som har så lav sosial intelligens. Har vært på en del stevnemøter og det stevnemøtet var det desidert verste. Har også vært på stevnemøte med menn som ikke har høyere utdanning, men som samtidig har hatt mye fornuftig å komme med.

En av legene jeg jobbet sammen med var dyktig i selve legeyrket, men til mange andre dagligdagse saker var han helt ute og kjøre. Han klarte f.eks. aldri å lære seg å bruke den enkle kaffemaskinen og han ble aldri "venn" med skriveren på kontoret sitt. Han ble lett hjelpesløs da han plagdes med noe teknisk.

Min samboer har ikke høyere utdanning, da han er utdannet fotograf. Han jobber som butikkmedarbeider, men holder på å ta studiekompetanse. Han er både reflektert og fornuftig og har de kvalitetene jeg ser etter. I tillegg er han en veldig god menneskekjenner, noe som ofte kommer godt med. I tillegg er han flink til å trene, spise sunt, har økonomisk sans osv så han har alle de kvaliteter jeg ser etter.

Skjønner at folk kan bli skeptisk til de som "naver" uten grunn, men å dømme folk etter utdannelse synes jeg blir for dumt.

Anonymous poster hash: 706bb...b72
Skrevet

Enkelt velger bevisst "enkle" jobber og "enkle" utdannelser fordi de brenner for noe helt annet, men som det er vanskelig å få jobbe med.

De vil rett og slett ha tid til et spennende liv ved siden av jobben.

Anonymous poster hash: 07bab...38a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...