Gå til innhold

Kjøpe mannen ut av leiligheten til hvilken pris?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har valgt å flytte fra hverandre og har derfor fått en verdivurdering på leiligheten vi eier. Jeg ønsker å kjøpe han ut, siden jobben min og barnehagen til gutten vår er i gåavstand, og jeg trenger dermed ikke bil. Han ønsker ikke å overta leiligheten.

Verdivurderingene er på 2,6-2,7 (-fra to forskjellige meglere).

Han vil at jeg betaler mer enn verdivurderingen, siden naboleiligheten over oss gikk for 3 mill. Jeg er ikke enig. Naboleiligheten var strøken, vår er ikke det. Alle veggene her hos oss er fulle av hull i forskjellige størrelser fordi han har bilder, gitarer, skateboard, tv/pc-skjermer, treningsutstyr osv hengende overalt. Vi har heller ikke like høy standard på gulv, innredning som den over.

Hvis vi legger den ut for salg så er han ikke interessert i å gjøre noe med hullene, eller noe annet som kan få den til å se finere ut. Jeg er redd kjøpere vil stikke temmelig kjapt når de ser veggene på nært hold, og er redd for å "kaste bort" mye penger på megler og få lik pris eller mindre enn verdivurdering.

Jeg er interessert i å vite hva du/dere ville gjort?

Anonymous poster hash: 90f52...4a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde takstmann på befaring og la taksten til grunn når jeg kjøpte ut eksmannen fra huset vi eide sammen.

Anonymous poster hash: 61822...914

Skrevet

Kjøpe til takst, eller så må dere legge den ut for salg om dere ikke blir enige. I såfall er det jo bare for deg å være med på en evnt. budrunde, og stemmer det du sier blir det vel ikke så mange andre som byr.

Anonymous poster hash: 86bea...88d
Skrevet

Jeg ville tatt dette med advokat for at det skulle bli mest rettferdig, og finne en løsning. Hadde og fått en takstmann til å sette verdien på selve leiligheten, og ikke en verdivurdering. Da verdivurderinge av og til kan bli høyere enn taksten, avhenging av markedet.

Anonymous poster hash: f6fc7...2aa
Skrevet

Legg den ut for salg, under forutsetning at du får kjøpe den for høyeste bud. Du trenger ikke by på den selv. Jeg tror, merk tror, det kan gjøres på denne måten. Dere må jo selvfølgelig betale megler da og sånn sett tape penger, men jeg forstår mannen din som vilja mest mulig. Han skal kanskje etablere seg i annen leilighet og trenger egenkapital.

Skrevet

Å legge den ut for salg innebærer en mer utgift på ca 100.000kr. Så hvis dere kan unngå det så er jo det best.

Skrevet

Få en takstmann til å ta takst og kjøp han ut til takst.

Anonymous poster hash: 1cc6e...486
Skrevet

Å legge den ut for salg innebærer en mer utgift på ca 100.000kr. Så hvis dere kan unngå det så er jo det best.

Det er den utgiften jeg egentlig vil unngå.

Vurderer å legge den ut for salg, men ikke være med på budrunden selv, evt håpe jeg har rett mtp kjøpere, og selv by under prisvurdering.

Takk for svar! Hi

Anonymous poster hash: 90f52...4a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...