Serepta Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 http://www.bt.no/nyheter/lokalt/De-bryter-loven-med-apne-oyne-3194209.html Slike folk er rett og slett ufordragelige. Jeg gremmes! Og når hun ene i tillegg er innlagt fordi hun plages av astmaanfall, blir jeg rett og slett tom for ord.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Der har du ikke akkurat vinnerne i livets lotterier... hvilket ikke fritar dem fra å oppføre seg. Anonymous poster hash: 08939...cea
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Ikke den skarpeste kniven i skuffa hu der nei! Anonymous poster hash: dfcd1...1c0
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Hva er du så sjokkert over? Folk tar sitt eget liv hver dag. På den ene elle andre måten. Tåpelig er det ja. Men så sjokkert? Har du levd er beskyttet liv? Anonymous poster hash: 82de8...2bd
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Innlagt en uke på sykehus pga astma, men retten til å røyke der det ikke er lov, den skal hun hevde fremdeles. Det tar jo kaka den kommentaren hennes med "man dør der inne" om røykerommet. Man kan jo lure på om hun tror det ikke er skadelig å røyke så lenge hun står ute. Noe er riv ruskende galt når man har så alvorlige lungeproblemer at man må ligge lenge på sykehus (hun er jo ikke gammel heller), og likevel så fortsetter man å røyke. Da bør man faktisk oppsøke hjelp. Dessverre er det ikke et uvanlig syn på lungeavdelinger... jeg jobbet der en stund for noen år siden. Anonymous poster hash: 6a7ae...149
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 De ser ut som NAVere hele gjengen. Anonymous poster hash: 70d46...e73
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Blir veldig provosert over de menneskene Anonymous poster hash: 2dbb7...6f7
Serepta Skrevet 9. september 2014 Forfatter #8 Skrevet 9. september 2014 Jeg er mest irritert. Ikke over at de røyker på seg død og fordervelse. Men fordi de rett og slett driter i andre mennesker rundt seg, og forlanger å stå rett foran inngangspartiet til sykehuset hvor både friske og alvorlig syke mennesker skal passere inn og ut. Folk skal og bør kunne ankomme sykehuset uten å gå gjennom en sky av tobakksrøyk. Det er bygget et svært røykerom med benker, lys og det hele samt satt opp tydelige skilter. Disse har også fått muntlige beskjeder av vaktene ved sykehuset, men velger fortsatt å gi f.. i dette. Det vitner om en egoisme jeg sjelden har sett maken til. HI
Serepta Skrevet 9. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2014 Hva er du så sjokkert over? Folk tar sitt eget liv hver dag. På den ene elle andre måten. Tåpelig er det ja. Men så sjokkert? Har du levd er beskyttet liv? Anonymous poster hash: 82de8...2bd Jeg svarte deg under her i eget innlegg. Og nei, jeg har ikke levd et beskyttet liv såvidt jeg vet - men både jeg og de rundt meg har oppdragelse nok til å ta hensyn til andre mennesker. Det har ikke disse.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Egoistiske mennesker! Blir kvalm av slike!!! men han unge gutten skal ha kred! Han var smart nok til å bruke røykerommet. Flott gutt som tenker på andre, ikke ofte man hører om det! Anonymous poster hash: 1e44b...a58
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Jeg delte rom med ei dame som smugrøykte i senga si, mens hun hadde oksygentilførsel... (det blei raskt oppdaget, og dama gjort klinkende klar over den ekstreme eksplosjonsfaren). Har også sett folk på røykerommet på sykehus som røyker gjennom hull i halsen, da de ikke kan puste ut gjennom munnen pga røykepåført kreft i munnen... Ingenting overrasker med ang røykere lenger. Bortsett fra synet av folk på min alder (25) eller yngre som røyker. Det forbauser meg stort. Anonymous poster hash: 28dbd...dda
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 Jeg er veldig enig med deg, HI. Slike personer ser ikke lenger enn sigaretten deres når. De er egoistiske, ufordagelig frekke når de nekter å flytte seg noen få ekstra meter for å ta hensyn til andre folk. Dama som er innlagt en uke (!) for astmaanfall risikerer jo å påføre andre med astma anfall pga hennes egen røyk. Men det driter hun tydeligvis i - hun passer jo på å få med seg to andre som også kan forpeste inngangspartiet. Jeg var på Ullevål i forrige uke, der satt det en eldre mann på en benk rett utenfor inngangen. Men han hadde i hvert fall prøvd å gjøre sitt beste med å sette seg så langt bort på benken som mulig og blåste alt bort fra inngangen. Disse i reportasjen prøver jo ikke en gang, men står tilsynelatende stolt frem for å hevde sin rett. Svinedyr behandling og innleggelse på sykehus, gratis medisiner og gratis sykehusbehandling, det skal hun ha, men å ta ørlite hensyn til andre mennesker, det vil hun ikke. Egoismens høyborg! Jeg mener det bør være standard at når man ligger på sykehus så får man røykeplaster, ikke noe røyking når man er innlagt pasient. Anonymous poster hash: 6a7ae...149
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 Jeg er hverken sjokkert eller sint, men jeg blir veldig oppgitt. Jeg er jevnlig på Haukeland, og må gå "gjennom" en hel bunch av røykere når jeg skal inn hovedinngangen. Jeg vil ikke kalle meg veldig sensitiv når det kommer til passiv røyking, men jeg får kroppslige reaksjoner når jeg er i nærheten av røyk - både når det gjelder tobakksrøyk og bålrøyk, og Danmarksplass på vinterstid for den saks skyld. Det er ikke noe kult når øynene svir noe vanvittig slik at tårene bare renner eller at det kjennes ut som om halsen snevres inn. Det "fine" er jo at det er cafe og "sittegrupper" rett innenfor, og siden det er såpass mange mennesker som går gjennom dørene ved hovedinngangen slippes faktisk røyken inn! Nei, det er ingen menneskerett å røyke, og jeg synes det minste de kunne gjort er å gå inn på røykerommet, evt. mer enn tre meter bort fra inngangsdøren. Jeg blir litt flau på deres vegne, når de attpåtil står frem i avisen og klager over røykeforbud, når de har et relativt bra alternativ. Anonymous poster hash: 81233...eab
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #14 Skrevet 9. september 2014 Jeg lurer paa hvordan disse menneskene hadde hatt det om de bodde f.eks. I USA, eller et hvilket som helst ikke-europeisk land. Frekke tryner uten innsikt og respekt. Anonymous poster hash: c5bc5...0fb
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. september 2014 #15 Skrevet 9. september 2014 Sjokkert er jeg overhode ikke.. Men liker ikke slike egoister.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #16 Skrevet 10. september 2014 Jeg delte rom med ei dame som smugrøykte i senga si, mens hun hadde oksygentilførsel... (det blei raskt oppdaget, og dama gjort klinkende klar over den ekstreme eksplosjonsfaren). Har også sett folk på røykerommet på sykehus som røyker gjennom hull i halsen, da de ikke kan puste ut gjennom munnen pga røykepåført kreft i munnen... Ingenting overrasker med ang røykere lenger. Bortsett fra synet av folk på min alder (25) eller yngre som røyker. Det forbauser meg stort. Anonymous poster hash: 28dbd...dda Når jeg gikk på ungdomsskolen fikk vi besøk av en fyr som holdt foredrag om at vi ikke måtte begynne å røyke, han hadde hull neferst i haalsen pga kreft. Og etterpå gikk han ut og tok seg en røyk på skolens område, forsåvidt kveldsstid, men de som røykte i klassen bare lo av det. Læreren ble ikke glad når han så det. Mora til ei venninne fikk operert bort tungen pga kreft men fortsatte å røyke, døde av lungekreft noen når senere. Jeg skjønner ikke det suget, det må være enormt. Selv røykte jeg i 14 år og prøvde å slutte mange ganger, men så ble jeg gravid å sluttet å røykr på dagen, fordi jeg ville ikke skade barnet. Så hadde jeg fått kreft så hadde jeg nok sluttet på dagen. Beklager avsporing. Og ja de som ikke bryr seg om andre er egoistiske. Her på sykehuset et det et røykeskur rett ved hovedinngangen, ubehagelig, er bare som et busskur så det skjetmer ikke oss som ikke røyker. Anonymous poster hash: c13bf...47c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #17 Skrevet 10. september 2014 Lite sjokkerer meg lenger, men må si at jeg ikke satt pris på å måtte gå forbi flere røykende ambulansearbeidere når jeg skulle inn på barneklinikken med min syke sønn. De sto ved inngangen til fellesmottaket. Anonymous poster hash: 4d4d5...34f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå