Gå til innhold

Min datter har hovne lymfekjertler på halsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har akkurat vært forkjølet. Er dette vanlig. Er litt sykelig redd for kreft

Anonymous poster hash: 464a1...9a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt på 2 hadde det også. han blev grundig undersøkt på sykehuset, henvist av fastlege. De fant bare ut at det ikke var noe farlig. Fikk antibiotika da det var som værst.

Anonymous poster hash: e2db9...70b

Skrevet

Ved forkjølelse er hovne lymfeknuter vanlig ja!

Anonymous poster hash: 5f4de...e49

Skrevet

Lymfeknuter er noe helt annet. Hvis de hovner og endrer størrelse er det god grunn til bekymring!

Skrevet

Lymfeknuter er noe helt annet. Hvis de hovner og endrer størrelse er det god grunn til bekymring!

Hva annet mener du lymfeknuter er ??

Kan være mange årsaker til hovne lymfeknuter, og forkjølelse er en av dem. Jeg har fremdeles hovne lymfeknuter etter influensa for nesten tre uker siden, men er ikke noe farlig av den grunn, det er bare immunsystemet mitt som fremdeles jobber for å få bort siste rester av uhumskhetene.

HI - se det an noen dager, det er ikke uvanlig med hovne lymfeknuter ifm forkjølelse. Hvis de endrer seg tydelig eller ikke forsvinner, eller at jentas allmenntilstand er redusert så kontakter du selvfølgelig lege.

Men mest trolig er det helt ufarlig. :)

Anonymous poster hash: b3d68...888

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Lymfekjertlene produserer hvite blodceller, som er kroppens forsvar mot sykdom. Så ja, det er helt normalt at de blir større når man er syk. Er de derimot veldig store, veldig lenge, uten at det ligger sykdom bak, burde man sjekke det hos legen. Det høres ut som du kan ta det med ro enn så lenge ;)

Skrevet

Ved forkjølelse er hovne lymfeknuter vanlig ja!Anonymous poster hash: 5f4de...e49

Lymfeknuter er noe helt annet. Hvis de hovner og endrer størrelse er det god grunn til bekymring!Anonymous poster hash: e2db9...70b

Eh, nei,det er fortsatt vanlig at man får hovne lymfeknuter ifm forkjølelse! Får man hovne lymfeknuter som vedvarer, så er det grunn til bekymring!

Skrevet

Tusen takk for svar

Hi

Anonymous poster hash: 464a1...9a4

Skrevet

Gutten vår har hatt hovne lymfeknuter i et år nå. Konstant syk gjennom hele vinteren. Men nå har han vært frisk omtrent hele sommeren og de er der fortsatt. Idag fikk vi endelig gjennom hos legen å ta blodprøver. Fastlegen har hele tiden sagt at de kan være der leeeeenge. Men på helsestasjonen var de litt mer bekymret. Nå venter vi på prøvesvarene og jeg har vondt i magen av hele greia.

Anonymous poster hash: d6a5d...51a

Skrevet

Jeg hadde dette både på halsen og under armene når jeg var liten. Det var i forbindelse med forkjølelse. Minde foreldre var ganske engstelige, men det viste seg å ikke være noe farlig. Får fortsatt litt hovne lymfekjertler i blant når jeg er forkjølet, men sjelden jeg får kraftig forkjølelse.

Er alltid kjekt å sjekke det ut, men først og fremst for å slippe å bekymre seg:) Det er veldig sannsynlig at det ikke er noe farlig:) 

Anonymous poster hash: f254d...7ae
Skrevet

Vår lille hovnet opp veldig på halsen for noen år siden. Måtte innom sykehuset å ta ultralyd og blodprøver. Var heldigvis ikke verre enn en halsbetennelse.

Anonymous poster hash: 4336e...f8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...