Gå til innhold

Ville du betalt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er gravide med vårt 3de barn og på utkikk etter større hus. Vi bor i et relativt billig område ca 20-25 min utenfor Oslo sentrum med bil.

Har sett på ett stort hus som må gjøres litt med til 6,2. Dette har godkjent utleiedel. Må pusses litt opp.

Hus nr 2 er helt ny 2 mannsbolig til 4,9.

Har alt vi trenger av rom. Det er nærmere skole og jobb enn hus nr 1.

Begge har hage med gode solforhold.

Hus nr 2 er helt klart det fineste og en mye mer behagelig pris. Men er usikker på om vi ønsker 2 mannsbolig? Vi bor i rekkehus nå og ønsker oss mer privatliv

Anonymous poster hash: 45b1e...99f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får dere mer privatliv med utleieleilighet da?

Anonymous poster hash: 1287e...b9c
Skrevet

Får dere mer privatliv med utleieleilighet da?

Anonymous poster hash: 1287e...b9c

Godt poeng :)

Utleiedelen er bygget slik at den har egen innkjørsel og hekk rundt sin private hage.

Men man får kanskje like mye privatliv i en 2 mannsbolig med hekk mellom hagene....

det er felles gårdsplass på tomannsboligen da, men er jo ikke akkurat der man oppholder seg uansett

Hi

Skrevet

Da ville jeg valgt hus nr 1. Fint med utleiedel, da kan dere leie ut så lenge dere trenger det, og når dere vil så kan dere slutte å leie ut så har dere hele selv. Det går ikke i en 2-mannsbolig.

Går dere for 2-mannsboligen så se om dere finner litt ut hvem andre eier er, så dere ikke går på en smell med at de er håpløse å bo med. (De kan jo være kjempetrivelige også, men sjekk.)

Anonymous poster hash: ab799...e42
Skrevet

Da ville jeg valgt hus nr 1. Fint med utleiedel, da kan dere leie ut så lenge dere trenger det, og når dere vil så kan dere slutte å leie ut så har dere hele selv. Det går ikke i en 2-mannsbolig.

Går dere for 2-mannsboligen så se om dere finner litt ut hvem andre eier er, så dere ikke går på en smell med at de er håpløse å bo med. (De kan jo være kjempetrivelige også, men sjekk.)

Anonymous poster hash: ab799...e42

Det er nybygg så bor ingen der enda. Begge delene skal selges nå.

Skrevet

Ville gått for nr 1 om jeg hadde råd. Kommer kanskje litt an på hvor store barn du har også, hvor mye plass du trenger, men enebolig er best.

Anonymous poster hash: fc8fb...daa
Skrevet

Nr 2

Anonymous poster hash: a6597...fae

Skrevet

Barna er 11, 1 og på vei :)

Hus 2 ligger rett ved skog og skiløyper. Det er jo et pluss. Vi har hund

Hi

Skrevet

Vi bor i tomannsbolig. Merker ikke det. Har hat besøk av folk som tror vi bor i enebolig... Har levegg til naboen på begge sider. Er hus nr 2 stort nok ville jeg tatt det. Fint med romsligere økonomi når man har 3 barn

Anonymous poster hash: 5bd23...6ee

Skrevet

Kommer an på hvor lytt det er i tomannsboligen. Vi bor i tomannsbolig. Han på andre siden av veggen er en ung "råner" i begynnelsen av 20årene. Har ofte besøk. Vi hører ikke en lyd fra ham :)

Det er med andre ord svært godt lydisolert her og det er som vi bor alene, bortsett fra deling av parkeringsplass.

Anonymous poster hash: 0a90d...e81
Skrevet

Jeg ville valgt nr 2. Jeg har bodd i leilighet og tomannsbolig uten problem (bor i leilighet nå), og synes plassering og økonomi er viktig. Man skal leve i huset sitt, ikke leve FOR det.

Vi hadde veldig høyt boliglån på vår først bolig, og måtte pusse opp i tillegg. Når rentene gikk opp i 2007 merket vi det veldig godt på økonomien.

Anonymous poster hash: 01df9...89d

Skrevet

Hus nr 2 er stort nok. 4 Soverom, 2 bad, 2 stuer og vaskerom.

Jeg tror nok det er ganske lydisolert siden det er bygget i 2014. Det er energimerket B.

Det er jo ikke hvem som helst som har råd å betale 4,9 heller. Så tviler på en ung råner i 20 åra kjøper den andre dele :P

HI

Skrevet

Jeg ville valgt nr en. Har bodd i leiligheter, firemannsbolig, enebolig og tomannsbolig. Enebolig er absolutt best og utleiedelen kan dere jo bruke selv om dere ønsker det etterhvert.

Skrevet

Fordelen med hun nr. 1 er jo at dere velger naboer selv, mens i tomannsboligen kan dere endte opp med hva som helst til naboer. Men, veldig praktisk med helt nytt hus, mtp på garantier, forutsigbarhet osv. 

Jeg har likevel best feeling på nr. 1 ;)

Anonymous poster hash: 28e04...54f
Skrevet

Vi er gravide med vårt 3de barn og på utkikk etter større hus. Vi bor i et relativt billig område ca 20-25 min utenfor Oslo sentrum med bil.

Har sett på ett stort hus som må gjøres litt med til 6,2. Dette har godkjent utleiedel. Må pusses litt opp.

Hus nr 2 er helt ny 2 mannsbolig til 4,9.

Har alt vi trenger av rom. Det er nærmere skole og jobb enn hus nr 1.

Begge har hage med gode solforhold.

Hus nr 2 er helt klart det fineste og en mye mer behagelig pris. Men er usikker på om vi ønsker 2 mannsbolig? Vi bor i rekkehus nå og ønsker oss mer privatliv

Det er veldig stor forskjell på 6,2 og 4,9 :P særlig hvis den dyreste krever litt oppussing. Samtidig vil det jo på lang sikt være veldig behagelig med egen utleiedel. Det blir kanskje trangere økonomisk sett akkurat nå, men om 20 år vil dere jo sitte ganske mye bedre i det. Utleiedelen vil jo da være en ekstra inntekt. Det kan være et fint tillegg til pensjonen :)

Ellers vet jeg ikke hvor nære dere er familien, men vi ønsker oss et hus med utleiedel slik at når foreldrene våre blir såpass gamle at de trenger mye hjelp, så kan de kanskje bo der. Så kan vi bo nære hverandre, men ikke oppå hverandre. Når man har betalt ned på lånet kan jo utleiedelen også kanskje være en egen leilighet for barn og barnebarn som vil komme på besøk i ferier :) hvis dere synes det sosiale er viktig og vil invitere 3 barn med ektefeller og barnebarn hjem til stor julefeiring senere er det jo gull med større hus og mere plass :)

Men med et litt billigere hus vil dere ha bedre råd til ferier og andre ting dere vil gjøre nå da :) da vil dere kanskje ha muligheten til å feire dyrere bursdager og ha finere bil og barna kan alltid få nye ski når se har vokst ut av de gamle og dere trenger kanskje ikke jobbe så mye, så dere kan være mer sammen som en familie, osv osv...

Så det er ikke noe lett valg ;) begge deler er fornuftig på hver sin måte :)

Anonymous poster hash: ecf78...f1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...