Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Jeg har helt sinnsykt angst for omgangssyke. Nå som høsten er her og det er begynt å gå rundtom, så er jeg helt ødelagt! Jeg griner for ingenting, er oppfarende, svetter, hjertebank ++... helt ødelagt! Er dette normalt? Er det noen andre der ute som har det slik? Hvordan skal man takle det? jeg har to barn som går i barnehage, og føler jeg snart er klar for innleggelse!!! Jeg tør ikke treffe folk engang lengre i frykt for å få det, har vurdert å ta ungene ut av barnehagen for å slippe unna! Anonymous poster hash: 423c6...921
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Oppsøk hjelp og ha normal hygiene. Hatt tre barn i barnehage og fortsatt ikke opplevd det selv om hele bhg gikk ned for telling noen ganger pga det. Anonymous poster hash: c7350...303
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Dette trenger du hjelp for, for du har jo tydeligvis sterk angst mot dette. Gå til legen og få en henvisning til psykolog. Det er ikke normalt å ha slik angst for dette. Jeg hater, hater, HATER, omgangssyken, men jeg har likevel et rimelig avslappet forhold til det, kommer det så kommer det. Heldigvis mange år mellom hver gang det er i hus! Men søk hjelp, du er ikke den eneste som har angst mot enkelte sykdommer. Og når du begynner å isolere deg og vurdere å ta barna ut av barnehagen, da har det gått for langt. Minn deg selv på OFTE at det er bra å være syk en gang i blant, da får immunforsvaret skjerpet seg, og du kan bygge opp motstandskraft slik at du gjerne slipper unna senere Anonymous poster hash: 289a1...c84
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Jeg har oppkastangst, eller emetofobi som det heter. Har hatt det så lenge jeg kan huske. Etter at jeg fikk barn har jeg hatt omgangssjuke og kastet opp. Det var jo ikke noe gøy, men første gangen det skjedde lo jeg faktisk av meg selv etterpå fordi det var rett og slett ikke på langt nær så ille som jeg hadde forestilt meg. "Er det redselen for DETTE jeg har ødelagt livskvaliteten min store perioder av livet mitt over," var det første som slo meg etterpå. Jeg er ikke frisk enda, men det styrer meg ikke lenger. Dessverre er det slik at slike virus er så uhyre vanskelig å beskytte seg mot. Det er ikke rasjonelt å vurdere å ta barna ut av barnehagen. Det høres ut som du kunne trenge å snakke med noen. Har hørt at hypnose kan hjelpe faktisk. Ønsker deg masse lykke til! Vet hvordan det er å leve med den angsten veldig godt. Det føles som et fengsel, men det er faktisk mulig å få hjelp! Anonymous poster hash: bdfa1...354
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Jeg har sterk angst for det selv. Var en periode jeg har vært helt ødelagt i frykt for å få det. Har hstt det noen få ganger, men aldri kastet opp. Har holdt det nede selv om jeg var sykt kvalm og brekket meg. Takler ikke å ha det i hus Anonymous poster hash: 45d43...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå