Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Jeg spurte mamma i dag om hun kunne kjøpe med zalo antibak før hun kom i dag, men fikk da til svar at den er helsefarlig, og at hun ikkje ville ha den i sitt eget, eller mitt hus. Den kunne visst gjøre farlige bakterier rasistense mot denne såpen, og derfor bli vanskeligere å bli kvitt, eller noe i den duren der. Jeg har aldri hørt noe lignende, og har alltid brukt den. Når mamma hadde dratt søkte jeg zalo antibak på google, og der var det visst mye negativt. Noen som bruker den? Jeg vet ikkje om jeg tørr lenger jeg. Anonymous poster hash: 62032...c5a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Har hørt det samme og bruker den ikke. Men den stinker jo helt jæææææævlig også. Bruker zalo sitron vi. blir kvalm av lukten på kjøkkenet til de med den antibakterielle... Anonymous poster hash: 21702...c74
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Aldri brukt den, nettopp av de grunnene du nevner. Vi omgir oss ikke av så farlige bakterier på kjøkkenet at vi er nødt å sterilisere rundt oss. Godt renhold med vanlige vaskemidler holder lenge. Anonymous poster hash: 7aa8d...4d6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Jeg pleier å legge kost og klut i zalo antibak, hva kan jeg bruke som erstatter? Syns klor lukter så svømmehall :-o Hilsen HI Anonymous poster hash: 62032...c5a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Bruker minst mulig antibakprodukter hjemme, nettopp fordi jo mer vi bruker sånt mot "naturlige" bakterier, jo farligere blir disse fordi de blir resistente. Penisilin feks funker nå mot mye færre bakterier enn de gjorde tidligere, fordi dette brukes i altfor stor grad rundtom. Da jeg kom tilbake fra et opphold i statene hvor jeg hadde vært innom sykehuset i 6-7t måtte jeg ta masse tester da jeg kom tilbake og måtte på sykehuset her, fordi de var redd jeg hadde dratt med meg aggressive bakterier vi ikke har i Norge enda, men som det florerer av der borte. Veldig mange bakterier er jo ikke farlig, og med et normalt renhold så fjernes det som bør bort. Vi må passe på at vi ikke "vasker oss syke"... Anonymous poster hash: 22d26...96c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Trengs da virkelig å brukes hjemme på kjøkkenet. Bruker aldri antibak produkter nettopp fordi det moren din sier. Fornuftig dame. Anonymous poster hash: 8bd48...b15
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Jeg pleier å legge kost og klut i zalo antibak, hva kan jeg bruke som erstatter? Syns klor lukter så svømmehall :-o Hilsen HI Anonymous poster hash: 62032...c5a Vask oppvaskkosten i oppvaskmaskinen. Klut kan du heller bytte ut eller vaske oftere. Anonymous poster hash: 7aa8d...4d6
Optatium Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Jeg bruker ingen antibac produkter. Legger kluter og koster i klor, men så syns jeg svømmehall lukter godt jeg da :-P
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Vanlig såpe er antibakteriell. Såpen i vannet fester seg selv til bakterier og løsner de fra overflaten. En trenger på ingen måte noe som heter "antibakteriell". Det er bare bortkastede penger. Jeg lover og garanterer at vanlig såpe er like god. Anonymous poster hash: 55e86...c82
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Jeg bruker den, men det er bare fordi det er den jeg syns tar seg best ut på kjøkkenbenken. Står godt til veggfargen vår :-) Anonymous poster hash: f7d47...e2a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Velg heller å kjøre oppvaskkostene med oppvaskmaskinen hver dag. Klut bytter jeg en til to ganger om dagen og De vaskes på 60 grader med annen vask. Anonymous poster hash: 2bc69...c73
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 Jeg bruker den, men det er bare fordi det er den jeg syns tar seg best ut på kjøkkenbenken. Står godt til veggfargen vår :-) Anonymous poster hash: f7d47...e2a Og det er selvfølgelig bedre at zaloflasken står til veggfargen enn at barna dine kan bli syke av resistente bakterier. Det er jo helt opplagt for alle.... Anonymous poster hash: 10e52...45c
soleia Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 Brukar den ikkje, pga fare for resistensutvikling. Brukar heller ikkje alskens sprayar, som ein pustar inn i lungene.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #14 Skrevet 9. september 2014 HI - du kan bruke eddik, lukter det også, men det lukter ikke klor Ellers er jeg vokst opp med at mamma rett og slett bare kokte oppvaskbørsten og ev. kluten. Vann + kasserolle, kokende vann, la småkoke i 5 minutter. Frisk og fin! Anonymous poster hash: 10e52...45c
Tjofsen Skrevet 9. september 2014 #15 Skrevet 9. september 2014 Oppvaskkosten kjøres i oppvaskmaskinen eller kokes i vann. Kjøkkenkluter bytter jeg ofte, men hvis jeg trenger å freshe den opp, kokes den i mikrobølgeovnen. Legger da den våte kjøkkenkluten i microen og kjører på full guffe i noen minutter.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #16 Skrevet 9. september 2014 Din mor har rett! Anonymous poster hash: 36ae5...895
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #17 Skrevet 9. september 2014 Bruker aldri antibakterielle produkter, men jeg bruker antibac. Den er etanolbasert og skaper IKKE resistente bakterier. Anonymous poster hash: faa3e...36f
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #18 Skrevet 9. september 2014 Jeg er enig med moren din, og bruker derfor aldri slike produkter. Da mannen feilaktig kjøpte det, byttet jeg de så snart jeg fikk dratt på butikken igjen. Er ganske oppgitt over at de får lov å selge slike ting. Anonymous poster hash: 89a87...057
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #19 Skrevet 9. september 2014 Jeg bruker den, men det er bare fordi det er den jeg syns tar seg best ut på kjøkkenbenken. Står godt til veggfargen vår :-)Anonymous poster hash: f7d47...e2a Og det er selvfølgelig bedre at zaloflasken står til veggfargen enn at barna dine kan bli syke av resistente bakterier. Det er jo helt opplagt for alle.... Anonymous poster hash: 10e52...45c Jeg har da virkelig ikke tenkt på at et vanlig produkt jeg får kjøpt i butikken, som jeg kun bruker til å vaske kasseroller og andre ting som ikke går i oppvaskmaskina, skal kunne gjøre barna mine syke. Skjønner nå at jeg skal velge vanlig zalo neste gang. Takk forresten for det veldig hyggelige svaret, var jo nesten ikke spydig i det hele tatt. Anonymous poster hash: f7d47...e2a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2014 #20 Skrevet 11. september 2014 Jeg kjøpte zalo med sitron duft istedet :-) kokte klut og børste i en kasserolle med en dråpe zalo oppi :-) Hilsen HI Anonymous poster hash: 62032...c5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå