Gå til innhold

Erfaring med vendingsforsøk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring? Her er det seteleie i uke 37+1. Har fått tilbud om vendingsforsøk. Veldig usikker- noen som har råd?

 

Anonymous poster hash: 4712d...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lå i seteleie. Fikk tilbud om vendingsforsøk, men takket nei.

Hadde en kjempefin setefødsel som førstegangsfødende i stedet for 😊

 

Anonymous poster hash: a9939...700

Skrevet

Kari Sangro Olestad som var med i Ingen grenser fikk celebral parese fordi hun ble født i seteleie. Hadde hun blitt født med keisersnitt hadde ikke det skjedd.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt keisersnitt, og jeg kommer til å velge det om babyen i magen ikke snur seg. Vil ikke gamble på at det kan gå bra.

 

Enten det eller vendingsforsøk, sistnevnte vet jeg ikke noe om.

 

Anonymous poster hash: fd06e...ce7

Skrevet

Kari Sangro Olestad som var med i Ingen grenser fikk celebral parese fordi hun ble født i seteleie. Hadde hun blitt født med keisersnitt hadde ikke det skjedd.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt keisersnitt, og jeg kommer til å velge det om babyen i magen ikke snur seg. Vil ikke gamble på at det kan gå bra.

 

Enten det eller vendingsforsøk, sistnevnte vet jeg ikke noe om.

 

Anonymous poster hash: fd06e...ce7

Unødvendig å skrive. Alle vet at legestanden kontrollerer barnets O2-opptak uendelig mye bedre enn for 10-20-40 år siden!!

 

Jeg prøvde vendingsforsøk. :-) ble mislykket, men jeg syntes at det var verdt forsøket. :-)

 

Prøvde meg på setefødsel, var utrolig godt ivaretatt underveis. Ikke noe skummelt, man føler seg temmelig trygg med jordmor, to leger og barnepleier! Barnet mitt var litt for stort, og bekkenet litt for lite, så jeg endte med ks. Men angret ikke på at jeg hadde prøvd vanlig først. Keisersnitt er ikke bare bare det heller, så jeg syntes det var godt i ettertid at jeg hadde gjort mitt for å slippe det. :-)

 

Ble virkelig ikke avskremt, og venter nå nr 2. :-)

 

Lykke til!

 

Anonymous poster hash: 0456e...481

Skrevet

 

Kari Sangro Olestad som var med i Ingen grenser fikk celebral parese fordi hun ble født i seteleie. Hadde hun blitt født med keisersnitt hadde ikke det skjedd.

Hadde jeg vært deg hadde jeg valgt keisersnitt, og jeg kommer til å velge det om babyen i magen ikke snur seg. Vil ikke gamble på at det kan gå bra.

Enten det eller vendingsforsøk, sistnevnte vet jeg ikke noe om.Anonymous poster hash: fd06e...ce7

Unødvendig å skrive. Alle vet at legestanden kontrollerer barnets O2-opptak uendelig mye bedre enn for 10-20-40 år siden!!

Jeg prøvde vendingsforsøk. :-) ble mislykket, men jeg syntes at det var verdt forsøket. :-)

Prøvde meg på setefødsel, var utrolig godt ivaretatt underveis. Ikke noe skummelt, man føler seg temmelig trygg med jordmor, to leger og barnepleier! Barnet mitt var litt for stort, og bekkenet litt for lite, så jeg endte med ks. Men angret ikke på at jeg hadde prøvd vanlig først. Keisersnitt er ikke bare bare det heller, så jeg syntes det var godt i ettertid at jeg hadde gjort mitt for å slippe det. :-)

Ble virkelig ikke avskremt, og venter nå nr 2. :-)

Lykke til! Anonymous poster hash: 0456e...481

Takk for ordentlig svar. Jeg gjør som deg, prøver- så ser vi keisersnitt ønsker jeg ikke, blir det setefødsel så regner jeg med å takle det også.

Skrevet

Jeg hadde et vellykket vendingsforsøk i uke 37, og gutten ble født vaginalt med hodet først :) I utgangspunktet ønsket de setefødsel og snakket ganske varmt om det, men så viste det seg at bekkenet mitt var for lite. Så da snudde de ham. Var ganske vondt, men ikke på den måten jeg forventet. Det var mest fordi de rev og slet sånn i huden på magen ;) Det gikk ganske fort da, og skapte ingen problemer, veldig glad for at jeg gjorde det. Men som de sa, sjansen for å mislykkes var stor så hadde det ikke vært for trangt bekken hadde de vel overbevist meg til setefødsel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...