Gå til innhold

selge ting på feks finn.no. erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har solgt en del ting på facebook. Og vært heldig hver gang. Folk har kommet som avtalt,ikke noe tull med betaling etc.

Prøvde meg på finn. Der kom ikke førstemann som avtalt. Og mange ville ha pakken tilsendt uten oppkrav. Tilslutt ble tingen solgt til en dame. Hun ville også helst unngå oppkrav. Men da jeg ikke gikk med på det ville hun ha produktet likevel. Det hastet at hun fikk pakken også. Så jeg var så rask jeg kunne for å være grei. Nå har pakken ligget en uke på posten å ventet. Så mye for at det hastet..

Samtidig tenker jeg jo at hun kan ha sine grunner.

Håper hun henter den ut før returen.

Har dere opplevd å få pakkene i retur?

Anonymous poster hash: 2b716...e47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har alltid fått betaling på forskudd. Ikke hatt noen problemer.

Anonymous poster hash: 860da...ea3
Skrevet

Har alltid fått betaling på forskudd. Ikke hatt noen problemer.

Anonymous poster hash: 860da...ea3

Hun ville at jeg skulle sende varen og så skulle hun overføre penger når hun hadde fått den. Det ville ikke jeg. Derfor postoppkrav.

Anonymous poster hash: 2b716...e47

Skrevet

Har aldri sendt pakker i oppkrav nei. Folk får komme seg til meg å hente det jeg selger og alle har faktisk kommet til avtalt tid :)

Skrevet

Jeg skriver alltid i annonsen at det må hentes. Jeg har gitt bort mye på finn.no også, veldig fornøyd med det. Om jeg vil bli kvitt noe "søppel" så er det bare å gi det bort på finn, så slipper jeg å dra på dynga med det!

Anonymous poster hash: 6595f...da4

Skrevet

Solgte ei ytterdør til 15.000. Fyren hadde ikke penger på seg og ville ha med døren, og lovte på tro og ære å overføre penger. Vi valgte å stole på han da vi sjekket hvor han bodde (fint strøk), hadde fin bil, virket ærlig og ordentlig osv. Vi kunne blitt lurt, men fyren var heldigvis dønn ærlig.

Anonymous poster hash: 1159e...2b9

Skrevet

Jeg har solgt mye på finn og lært meg etterhvert hvordan håndtere kjøpere:

1) jeg holder aldri av annet enn for å komme å hente - jeg selger mao til første som kan hente. Dette gjelder enten jeg selger eller gir bort. Grunnen er at flere kjører rundt og henter/kjøper ting i stor skala og de holder derfor av flere steder.

2) sender aldri. De må komme til meg. Jeg selger ikke ting for 200kr for å bruke mye tid på å pakke og posten for så at det ikke hentes, Evt at kjøper ikke er fornøyd

3) kjøper må hente hos meg, jeg kjører aldri for å møte de. Unntaket kan kanskje være på min jobb dersom det de kjøper er lite og null problem å frakte.

4) kjøper ser på og godkjenner produktet når de er hos meg. De kan ombestemme seg før de kjøper, men ikke senere når de har tatt det med seg - jeg opplyser om alle feil/mangler

5) pris avtales på forhond. Pruting når de er hos meg godtar jeg ikke.

Anonymous poster hash: 780ca...088

Skrevet

Skal jeg selge noe på Finn, eller fb så får de komme å hente det.

Sendte til ei i oppkrav. Hun gledet seg sååååååå masse til å hente den.

Vel, den kom i retur og jeg måtte betale returportoen.

Anonymous poster hash: d032e...030
Skrevet

Fordelen med å bo i Oslo. Solgt masse på Finn, og folk kommer alltid og henter hos meg. :) Og da har de med penger

Anonymous poster hash: 95fe1...e98

Skrevet (endret)

Sender bare til folk som overfører til meg før pakken er sendt slik at jeg er helt sikker på å ikke lide noe økonomisk tap. Det er jo selvsagt en risiko å ta for kjøper, men jeg sender alltid pakken samme dag som pengene er på min konto.Ved oppkrav kan man aldri vite om vedkommende faktisk kommer å henter pakken, så det går jeg ikke med på.

Endret av High hopes ♥
Skrevet

Jeg opplevde også at en pakke som ble sendt i oppkrav, ble liggende 10 dager uten å bli hentet.

Jeg skrev at ble den ikke hentet innen fristen så ble hun politiandmeldt,å da ble den hentet samme dag gitt :P

Anonymous poster hash: c33ec...49a

Skrevet

hvorfor bruker dere ikke finns betalingsgaranti?

Anonymous poster hash: cb349...ab1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...