Gå til innhold

Please, kan noen hjelpe meg ang dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet i jobben for 3 måneder siden. Jeg tenkte å søke dagpenger nå og ringte til nav, men saksbehandleren jeg snakket med mente jeg ikke hadde rett på det siden jeg ikke hadde søkt med en gang?!

(Jeg ønsker ikke ha etterbetaling, det var ikke det jeg spurte om)

Ble litt engstelig her, skal jeg sitte uten noen ting frem til jeg får ny jobb? :-(

Anonymous poster hash: bdc00...4b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gå inn på nav.no og søke om dagpenger,du får ingenting før du har søkt!

Skrevet

Feil.

Har du sluttet selv er det karantene på 2 måneder mener jeg og dereeter kan du søke.

Legg ved nødvendige papirer og du har rett på dagpenger.

Ellers må du over på sosial stønad så lenge.

Anonymous poster hash: 8c585...9fc

Skrevet

Jeg har fått dagpenger, selv om jeg ikke søkte med en gang jeg ble arbeidssøker. Først må du registreere deg som arbeidssøker, dernest søker du om dagpenger. Er bare å fylle ut skjemaene og sende de inn, så får du brev med info om dine plikter som arbeidssøker og mottaker av dagpenger (type møte med saksbehandler, infomøter, innkalling til jobbklubb osv.)

Anonymous poster hash: 6945d...285
Skrevet

Tusen takk! Jeg har søkt. Ble bare veldig usikker nå, har aldri vært arbeidsledig før.

Rart jeg fikk den beskjeden..men men :-)

Anonymous poster hash: bdc00...4b5

Skrevet

Har du sluttet i jobben din på eget initiativ uten noen spesiell grunn? I så fall er det 8 ukers karantenetid FRA SØKNADSTIDSPUNKT. Dvs du bør søke så fort som mulig, men du vil ikke motta penger før om 8 uker.

Anonymous poster hash: 7aff0...095

Skrevet

Her står det.. Alltid greit å bare lese folketrygdloven selv. Står som oftest svart på hvitt:

§ 4-10.Forlenget ventetid

Det ytes dagpenger først etter en forlenget ventetid når medlemmet

a) har sagt opp sin stilling uten rimelig grunn,

B) har sluttet uten rimelig grunn, eller

c) er avskjediget eller oppsagt på grunn av forhold som kan bebreides vedkommende, eller

d) handler som beskrevet i § 4-20 første ledd bokstav a til c.

Forlenget ventetid løper fra det tidspunkt det er søkt om stønad, og fastsettes til

a) åtte uker første gang forhold som nevnt i første ledd inntreffer,

Anonymous poster hash: 7aff0...095

Skrevet

Nav altså😤 synes ofte de gir feil informasjon. Jeg ble sykemeldt og ringte for å få litt info ang hvordan man søker om sykepenger. Da sa dama på telefonen at jeg ikke fikk noe som helst siden jeg er selvstendig ringsdrivende. Jeg ble selvsagt kjempestressa,men fant etterhvert ut gjennom andre at det har jeg men bare ikke så mye som arbeidstakere. Kjipe dame👿

Anonymous poster hash: 21189...4ba

Skrevet

Sykt at NAV feil informerer! Selvfølgelig kan du få dagpenger. Jeg har nettopp hatt tre mnd uten inntekt (ulønnet permisjon) og nå som ungen begynte i barnehagen så søkte jeg om dagpenger og fikk det innvilget to dager etterpå. Og dagen etter der igjen fikk jeg jobb :P

Anonymous poster hash: 430b9...99e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...