Gå til innhold

Plager!?


MammaTilTo&Spire=)

Anbefalte innlegg

Så trist Divadiva, er det i det hele tatt lov? Husk at du må ta vare på deg selv og spiren først, jobben din har ingen rett til å være diskriminerende til at du er gravid! Ta vare på og tenk på deg selv først <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det litt på samme måte, divadiva. Arb.giver ble ikke akkurat overbegeistret da de fikk vite om graviditeten min. Men sånn er det bare, får ikke gjort noe med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det litt på samme måte, divadiva. Arb.giver ble ikke akkurat overbegeistret da de fikk vite om graviditeten min. Men sånn er det bare, får ikke gjort noe med det.

 

Når er det vanlig å si ifra til arbeidsgiver om graviditeten, egentlig? Hvordan sier man det? Jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan samtalen kommer til å forløpe :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har det litt på samme måte, divadiva. Arb.giver ble ikke akkurat overbegeistret da de fikk vite om graviditeten min. Men sånn er det bare, får ikke gjort noe med det.

 

 

Når er det vanlig å si ifra til arbeidsgiver om graviditeten, egentlig? Hvordan sier man det? Jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan samtalen kommer til å forløpe :huh:

Tja, si det. Jeg vet ikke hva som er vanlig. Jeg gjorde det fordi jeg i utgangspunktet ikke kan gjennomføre arbeidsoppgavene mine når jeg er gravid. Problemet mitt er at jeg har vært i ulønnet permisjon, og derfor MÅ jeg på jobb i minst 4 uker for å ha rett på foreldrepenger. Alternativet er engangsstønaden, og det har jeg ikke råd til. Jeg håpet på at arbeidsgiver ville tilrettelegge for meg, men det gjør de ikke... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til sjefen i går, hadde ikke tenkt å si noe enda fordi jeg bare er i 8. uke.. Men følte jeg måtte si det fordi jeg ville ha andre oppgaver enn det som står i min arbeidsbeskrivelse, da dette blir for tungt fysisk. Når jeg fortalte at jeg ikke kunne ha mine vanlige oppgaver truet hun med å si meg opp, og da følte jeg at jeg måtte fortelle at jeg er gravid. Ble utrolig skuffet da hun oppførte seg slik hun gjorde, men dersom hun ikke tar seg sammen tar jeg det opp med tillitsvalgt. Er ikke meningen jeg skal gå å ha det fælt på jobben bare pga det.. Så hvis dere andre fortsatt for problemer ville jeg tatt det opp med tillitsvalgt og evt. meldt meg inn i et fagforbund :-) Lykke til til dere som ikke har sagt det ennå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig kjipt, å ikke blir det tatt noe hensyn heller. Jeg greier blant annet ikke å stå framoverbøyd uten å kaste opp. Dette vet sjefen og i dag fikk jeg beskjed om å rydde alle de nederste hyllene på fotballavdelingen, noe som ikke er mitt område og som jeg aldri har måttet gjort før! Jeg sa at jeg hadde litt problemer med det og fikk til svar at jeg kunne prøve uansett, noe som resulterte i masse oppkast så klart. Bit sammen tennene nå fikk jeg beskjed om! Skal sies jeg bare jobber med menn, men det burde ikke ha noe å si. Har ingen tillitsvalgt å forholde meg til. Frister å sykemelde meg men vi er allerede undervemannet så jeg har ikke samvittighet til det :( frustrert kan man si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var utrolig kjipt, å ikke blir det tatt noe hensyn heller. Jeg greier blant annet ikke å stå framoverbøyd uten å kaste opp. Dette vet sjefen og i dag fikk jeg beskjed om å rydde alle de nederste hyllene på fotballavdelingen, noe som ikke er mitt område og som jeg aldri har måttet gjort før! Jeg sa at jeg hadde litt problemer med det og fikk til svar at jeg kunne prøve uansett, noe som resulterte i masse oppkast så klart. Bit sammen tennene nå fikk jeg beskjed om! Skal sies jeg bare jobber med menn, men det burde ikke ha noe å si. Har ingen tillitsvalgt å forholde meg til. Frister å sykemelde meg men vi er allerede undervemannet så jeg har ikke samvittighet til det :( frustrert kan man si!

Men kjære divadiva!

Slik skal det ikke være! Hvordan skal du få gjennomført noenting som helst dersom du kaster opp hele tiden? Selvsagt skal du sykemelde deg! Ikke ha dårlig samvittighet, arbeidsgiver kan leie inn folk hvis det er så prekært. Tenk på deg selv, og den lille i magen. Du kan jo alltids gå tilbake i arbeid igjen når du føler deg bedre.

 

Huff, kjipt at man skal ha det sånn i 2014. Håper det ordner seg. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig kjipt, å ikke blir det tatt noe hensyn heller. Jeg greier blant annet ikke å stå framoverbøyd uten å kaste opp. Dette vet sjefen og i dag fikk jeg beskjed om å rydde alle de nederste hyllene på fotballavdelingen, noe som ikke er mitt område og som jeg aldri har måttet gjort før! Jeg sa at jeg hadde litt problemer med det og fikk til svar at jeg kunne prøve uansett, noe som resulterte i masse oppkast så klart. Bit sammen tennene nå fikk jeg beskjed om! Skal sies jeg bare jobber med menn, men det burde ikke ha noe å si. Har ingen tillitsvalgt å forholde meg til. Frister å sykemelde meg men vi er allerede undervemannet så jeg har ikke samvittighet til det :( frustrert kan man si!

 

Det er bare utrolig dårlig gjort at sjefen setter deg til å gjøre noe sånn! Blir sint på dine vegner :-( Hvis du er så dårlig at du kaster opp når du står fremoverbøyd osv, så må du ikke ha dårlig samvittighet for å sykemelde deg, og når sjefen ikke er villig til å tilrettelegge syns du i hvert fall skal si ifra til lege, og de kan skrive en slags melding til arbeidsgiver, om at du IKKE skal gjøre sånn å sånn :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig kjipt, å ikke blir det tatt noe hensyn heller. Jeg greier blant annet ikke å stå framoverbøyd uten å kaste opp. Dette vet sjefen og i dag fikk jeg beskjed om å rydde alle de nederste hyllene på fotballavdelingen, noe som ikke er mitt område og som jeg aldri har måttet gjort før! Jeg sa at jeg hadde litt problemer med det og fikk til svar at jeg kunne prøve uansett, noe som resulterte i masse oppkast så klart. Bit sammen tennene nå fikk jeg beskjed om! Skal sies jeg bare jobber med menn, men det burde ikke ha noe å si. Har ingen tillitsvalgt å forholde meg til. Frister å sykemelde meg men vi er allerede undervemannet så jeg har ikke samvittighet til det :( frustrert kan man si!

Nei, det er jo helt horribelt! Sånt må du ikke finne deg i! Du er verdt så mye mer enn det! Du trenger ikke ha dårlig samvittighet når du blir behandlet på den måten. Du skylder dem ingenting! Kom deg til legen og få en sykemelding eller et eller annet skriv du kan vifte med foran sjefen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var utrolig ubehagelig og det øker ikke motivasjonen på jobb! Jeg skal til legen på fredag så da kan jeg få han til å skrive et brev til arb.giver. Om han da ikke legger til rette føles det bedre å sykemelde seg :) takk for alle støttende ord :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som sliter med ømme bryster? Har dere i så fall noen bh-er dere kan anbefale? Så ofte jeg har mulighet går jeg uten, fordi jeg føler det blir for stramt osv. Men kan jo ikke gå rundt uten bh hele tiden  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MiffaBlir3Barnsmor

Noen andre som sliter med ømme bryster? Har dere i så fall noen bh-er dere kan anbefale? Så ofte jeg har mulighet går jeg uten, fordi jeg føler det blir for stramt osv. Men kan jo ikke gå rundt uten bh hele tiden  :fnise:

Jeg bruker sportsbh og bikini, puppene er så ømme at jeg aller helst går uten :P

 

Er uansett nesten ikke utenfor døren for jeg har ingen energi og ligger stort sett å sover for tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Noen andre som sliter med ømme bryster? Har dere i så fall noen bh-er dere kan anbefale? Så ofte jeg har mulighet går jeg uten, fordi jeg føler det blir for stramt osv. Men kan jo ikke gå rundt uten bh hele tiden  :fnise:

 

Jeg bruker sportsbh og bikini, puppene er så ømme at jeg aller helst går uten :P

 

Er uansett nesten ikke utenfor døren for jeg har ingen energi og ligger stort sett å sover for tiden :(

Det går i sportsbh her også. De myke variantene med lite støtte. Er ikke for trange eller trykker på feile steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veksler mellom å være sulten og kvalm hele døgnet. Må spise noe nesten hele tiden, det er eneste måten å holde kvalmen i sjakk på  :huh:

Jeg har ømme bryster, murringer i magen og er trøtt når jeg ikke burde være det, men om natta derimot, da får jeg ikke sove  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at jeg er direkte plaget med noe, men symptomene har absolutt begynt å dukke opp siste uken.

 

Jeg har f.eks en merkelig tung og utmattet følelse i kroppen. Som om bein og armene inneholder bly. Det er så utrolig slitsomt å bevege seg rundt! Jeg blir andpusten av ingenting, og trening har blitt helt uaktuelt plutselig. Blir også knusetrøtt/våken på feil tider av døgnet. Har mange snodige og livlige drømmer. Ellers kan jeg bli supersulten veldig raskt, men har ikke opplevd noe kvalme enda. Håper jeg slipper det! Noen ting er imidlertid blitt fullstendig frastøtende, som f.eks kjøleskapslukt, frityrfettlukt fra gatekjøkken, rester av mat oppi kjøkkenvasken. ÆSJ! Ellers har jeg murringer nederst i magen, og veldig vondt i puppa. Føler meg også mer grinete, nærtagende og oppfarende enn jeg vanligvis er.  :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle til legen igjen idag for å få ny sykemelding. Sist uke var jeg 20% i arbeid og fikk beskjed om at dersom det var for mye skulle jeg komme tilbake. Fikk idag 50%, men sa jeg syns 20 egentlig var veldig belastende for ryggen, så hvis jeg kunne hatt det denne uken også så kunne jeg fungere litt bedre. Men min lege var syk i dag og han jeg gikk til dreit i hva som var galt. Skulle samtidig på svangerskapskontroll, men han gjorde ikke noe til eller fra ang. det... Han sa det ikke var bra å bare sitt hjemme osv (sier seg selv), men det er ikke det som er mitt problem. Var gøy å jobbe litt sist uke, men jeg kjente selv at det ble for mye for ryggen. Fikk til slutt beskjed om at jeg skulle jobbe 40% i 3 uker fremover, og har ikke hele tiden mulighet til å dele opp dagene. I og med at jeg jobber i dagligvarebutikk er det mange tunge løft osv som også ødelegger for meg. Kjenner jeg er veldig irritert, poenget er selvsagt ikke at jeg ikke gidder å gå på jobb, men jeg får vondt i ryggen av "ingenting". Vurderer å sende inn klage til pasientombudet eller noe. Heldigvis er noen på jobben veldig flinke og vil gjøre alt for å tilrettelegge for meg.. :-) Blir helt matt av hele suppa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gang jeg kom inn i uke 8, så forsvant de spente, ømme brystene HELT! Gikk tilbake til normalen, nesten "slappere".. Noen andre som har opplevd dette? Har fortsatt andre symptomer og så spiren sprell levende på ul i går, men synes det er så rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...