Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Noen andre som har hvert borte i den? Spørsmål på spørsmål, men mange av de er på kanten syns jeg. Feks: - Har du noen gang hatt lyst til å rømme hjemmefra? - Har du mindre verdskomplekser? - Har du hvert deprimert? Sånn er mange av spørsmålene. Kan vel ikke være lovlig? Anonymous poster hash: 8ec80...380
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Oi! Da hadde jeg blitt stryket som kandidat men en gang for jeg hadde fødselsdepresjon i 4 mnder Anonymous poster hash: d5e93...b65
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Ja, matbutikken. Sikkert 70 spørsmål og mange var sånn. Aldri hvert borte i de før og syns dette var useriøst. Er det virkelig lovlig å ha sånne spørsmål? Tenkte med en gang arbeidstilsynet? Hi Anonymous poster hash: 8ec80...380
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Spesielt. .. du kan jo ta kopi av de og sende arbeidstilsynet og høre hva de sier?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Spesielt. .. du kan jo ta kopi av de og sende arbeidstilsynet og høre hva de sier? Tenkte det. Bare reagerte siden sånne spørsmål ikke er lov på et intervju. Veldig lett å juge på, men rømte da ofte hjemmefra som barn til nærmeste nabo Men syns at det ikke har noe i en jobbsøker prosess å gjøre. Trudde Meny var mer seriøse enn dette. Hi Anonymous poster hash: 8ec80...380
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Ja det trodde jeg og... Hvordan kan de gå søkere engang med det greiene der?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Er det på siden til Meny eller linkes det videre til ekstern personlighetstest? Mange bruker personlighetstest, der spør man om mye rart som arbeidsgiver ikke får se. Anonymous poster hash: 1c389...523
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Linket videre. Denne testen vurderer da om du er egnet videre for stilling. Fortsatt syns jeg ikke sånne spørsmål skal være i en jobbsøkerprosess. Dette gjelder en lederstilling. Hi Anonymous poster hash: 8ec80...380
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Linket videre. Denne testen vurderer da om du er egnet videre for stilling. Fortsatt syns jeg ikke sånne spørsmål skal være i en jobbsøkerprosess. Dette gjelder en lederstilling. Hi Anonymous poster hash: 8ec80...380 Men det er noe helt annet da. Det er helt vanlig å bruke slike tester når man rekrutterer til lederstillinger. Arbeidsgiver får ikke se noe som helst, men firmaet som analyserer deg gir en pekepinn på dine egenskaper. Og lyver du merkes det ettersom det da blir feil i totalen. Har du noengang hatt en dårlig leder vet du hvor kjipt det er:) Anonymous poster hash: 1c389...523
Modesty Blaise. Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Linket videre. Denne testen vurderer da om du er egnet videre for stilling. Fortsatt syns jeg ikke sånne spørsmål skal være i en jobbsøkerprosess. Dette gjelder en lederstilling. Hi Anonymous poster hash: 8ec80...380 Da er det jo noe helt annet. En stor del av jobben min er å vurdere personlighetsanalyser, og jeg har ikke tilgang til å se svarene på enkeltspørsmål. Jeg kan ikke gå inn i etterkant på en nettbasert test, og se på hva kandidaten har svart på f.eks spørsmålet om en depresjon.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 Linket videre. Denne testen vurderer da om du er egnet videre for stilling. Fortsatt syns jeg ikke sånne spørsmål skal være i en jobbsøkerprosess. Dette gjelder en lederstilling. Hi Anonymous poster hash: 8ec80...380 Men det er noe helt annet da. Det er helt vanlig å bruke slike tester når man rekrutterer til lederstillinger. Arbeidsgiver får ikke se noe som helst, men firmaet som analyserer deg gir en pekepinn på dine egenskaper. Og lyver du merkes det ettersom det da blir feil i totalen. Har du noengang hatt en dårlig leder vet du hvor kjipt det er:) Anonymous poster hash: 1c389...523 [/quote Ser fortsatt ikke hva de spørsmålene har med saken å gjøre: Har du rømt hjemmefra ? Så hva folk har gjort i barndommen skal følge deg resten av livet? Så var du deprimert som ungdom så skal dette avgjøre en ansettelse 20 år etterpå? Hvert borti mange sånne tester og de er seriøse. Denne var useriøs syns jeg. Hi Hi Anonymous poster hash: 8ec80...380
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 Linket videre. Denne testen vurderer da om du er egnet videre for stilling. Fortsatt syns jeg ikke sånne spørsmål skal være i en jobbsøkerprosess. Dette gjelder en lederstilling. Hi Anonymous poster hash: 8ec80...380 Men det er noe helt annet da. Det er helt vanlig å bruke slike tester når man rekrutterer til lederstillinger. Arbeidsgiver får ikke se noe som helst, men firmaet som analyserer deg gir en pekepinn på dine egenskaper. Og lyver du merkes det ettersom det da blir feil i totalen. Har du noengang hatt en dårlig leder vet du hvor kjipt det er:) Anonymous poster hash: 1c389...523 [/quote Ser fortsatt ikke hva de spørsmålene har med saken å gjøre: Har du rømt hjemmefra ? Så hva folk har gjort i barndommen skal følge deg resten av livet? Så var du deprimert som ungdom så skal dette avgjøre en ansettelse 20 år etterpå? Hvert borti mange sånne tester og de er seriøse. Denne var useriøs syns jeg. Hi Hi Anonymous poster hash: 8ec80...380 Jeg er ikke psykolog og kan ikke noe om detaljene, men det er ikke dermed sagt at det ikke er seriøst. Det er ikke snakk om at det forfølger deg, det er en analyse av personlighet. Bare svar ærlig så går det helt fint. Anonymous poster hash: 1c389...523
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå