Gå til innhold

Klump under armen. ammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Tidligere i graviditeten oppdaget jeg en liten klump under armen. Når melken kom var det som at klumpen vokste betraktelig og ble øm. Nå er det mindre ømt, men den har ikke gått ned i størrelse. Man kan se at jeg er mer hoven under den armen jeg har klumpen.

Jeg har vert hos lege, og har blitt hencist videre, men imellomtiden hører jeg om noen her har vert borti noe lignende?

Anonymous poster hash: ec318...b61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har melkekjertler under armene, men dessverre blir ofte kanalene herifra tette og jeg får da ømme vobde kjerler, spesielt i begynnelsen, før ammingen er helt etablert. Kan kanskje være det samme for deg?

Skrevet

Hei!

Tidligere i graviditeten oppdaget jeg en liten klump under armen. Når melken kom var det som at klumpen vokste betraktelig og ble øm. Nå er det mindre ømt, men den har ikke gått ned i størrelse. Man kan se at jeg er mer hoven under den armen jeg har klumpen.

Jeg har vert hos lege, og har blitt hencist videre, men imellomtiden hører jeg om noen her har vert borti noe lignende?

Jeg har melkekjertelvev under høyre arm. Får en kul der ved graviditet, og den hovner opp enda mer etter fødsel i startfasen av ammingen. Var på ultralyd og sjekket opp.

Anonymous poster hash: 5b471...6d9

Skrevet

Jeg har under venstre arm, av og til kan den bli større, men da er det en forvarsel på att snart blir jeg forskjøla. Øm av og til 😊

Anonymous poster hash: a1c6f...5ce

Skrevet

Jeg har også en slik kul under venstre arm, og den vart mye større de første dagene etter fødselen.

Jeg fikk beskjed om å massere den mens jeg ammet, og mens jeg håndmelket i dusjen. Og det hjalp meg, for nå er den nesten helt borte.

Anonymous poster hash: 81dc5...106

Skrevet

Sannsynligvis er det i forbindelse med ammingen, som de over sier. Men, det er kjempebra at du får sjekket det skikkelig ut likevel. I noen veldig få tilfeller kan det være noe annet, så nye kuler skal alltid sjekkes ut!

Anonymous poster hash: abb38...691

Skrevet

Melkekjertel. Hadde/har en slik selv. 
Når jeg fikk bryst spreng måtte jeg flekke av meg bh og alt annet for jeg fikk så himla verk under armen, syyykt vondt.

Skrevet

Hei!

Jeg har melkekjertelvev under høyre arm. Får en kul der ved graviditet, og den hovner opp enda mer etter fødsel i startfasen av ammingen. Var på ultralyd og sjekket opp.

Anonymous poster hash: 5b471...6d9

Samme her. Har skjedd i begge graviditetene, og kulen ble svær da jeg starta å amme. Skremte livet av meg første gangen, men det er kun en litt merkelig plassert melkekjertel.

Anonymous poster hash: f8e71...625

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...