Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Vi skal leie ut kjellerleiligheten vår og har hatt ett par stykker på visning + 3 nye i dag. Vet ikke om alle er interessert , men 2 av dem vil i hvert fall ha dem dersom de får den. (Kan nevne at vi har 3 barn selv i alderen 12,9 og 2 år. Vi skal dessverre gå fra hverandre, vente på at huset som vi har kjøpt står klar etter jul. Det er i utgangspunktet meningen at det er jeg som skal flytte men nå er jeg i tvil. Dette er kun til info mtp at det muligens påvirker valg av fremtidig leieboer). JEG LISTER OPP DE FORELØPIGE ALTERNATIVER, DET KOMMER NÆRMERE FORKLARING UNDER FOR DERE SOM "GIDDER" :-) 1: Enslig fotballspiller med 3 barn 2: Ei afrikansk enslig dame som venter baby. 3. Ung gutt med fast jobb 4. En mann som skal se på leiligheten i dag, hørtes noe eldre ut på tlf. 5. En dame med 2 unger i 30 års alderen. 6. En dame som hørtes eldre ut per telefon 1: Enslig fotballspiller med 3 barn som evt skal bo her annenhver helg + hver onsdag. Virket veldig rolig og grei, men ung . (Tipper høyst 25 år). Han hadde faren med seg, noe som talte MOT hans fordel. Da jeg opplevde faren som litt småfrekk, arrogant og pirkete som konstant snakket på sønnens vegne. Om vi og leieboer ikke får problemer med hverandre, frykter jeg faren legger seg opp i ting og skaper problemer. Men på en annen side, vil nok faren være av typen som stiller opp for sønnen dersom det skulle være betalingsproblemer e.l. (Dette er jo selvsagt KUN spekulasjoner fra min side). Disse vil veldig gjerne ha leiligheten. 2: De ringte fra kommunen som hadde ei afrikansk enslig dame som ventet baby som de gjerne ville plassere i leiligheten vår. Jeg spurte om den da ble leid igjennom kommunen og de var ansvarlig for at leien ble betalt. De hjalp å stille depositum og sørget for bostøtte, men at hjelpen gikk igjennom nav. 3. Ung gutt med fast jobb. Ingen bil, men fortalte at han hadde studert inntil nå utenbys og derfor ikke hadde behov for bil. (var i utgangspunktet skeptisk til han fordi han hørtes så ung ut i tlf og i tillegg fortalte han hadde at han ikke hadde bil). Han var veldig hyggelig, høflig og lett å snakke med. Skikkelig sjamerende type, "svigermors drøm". Dama bodde i byen han hadde studert, han ville derfor i første omgang evt bo ett år og være hos dama annenhver helg og deretter vurdere om han flyttet dit og fortsatte og studere. 4. En mann som skal se på leiligheten i dag, hørtes noe eldre ut på tlf. 5. En dame med 2 unger i 30 års alderen. Kjenner henne litt i fra før, men ikke nok til å danne meg formening om hun er "grei" leieboer. Hun bor pdd i en annen leilighet her på boligfeltet, men vil flytte pga ventilasjons anlegget der bråker så fælt at hun holder på å klikke! ( Muligens varseltegn?) 6. En dame som hørtes eldre ut per telefon som skal se på leiligheten i dag. Anonymous poster hash: 9e93c...bb5
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 1. Arrogante personer er nei nei. Betalingsproblem blir ikke ordnet av faren. Betalingsproblemer blir skjøvet over på dere som at det er "deres skyld" at det og det ikke er betalt. Det vil komme unnskyldninger til at gutten ikke vil betale, faren vil støtte de unnskyldningene. Ligg unna, er min advarsel! 2. NAV-garanti er lite verdt når det gjelder slitasje (borehull, ødelagte dører, osv). I tillegg er det vanskelig å få det man har krav på. Jeg vet av erfaring om noen som fikk beskjed om å ringe advokat og sende krav gjennom advokat for å få husleien. Noe som ville kostet mer enn husleien som skyldneren skyldte var på. 3. Veldig skeptisk til unge gutter. På grunn av festing og annet. Svigermors drøm er ingen, det gjør meg bare enda mer skeptisk. 4. Du får se han an da. 5. Høres grei ut. Er den jeg hadde gått for om det ikke var noen andre valg. Hvis en spring lekker så gjør det ingenting til å begynne med. Men når du har hørt den *drypp, drypp, drypp, drypp*, lenge, så blir det irriterende. Det samme gjelder det meste annet. Særlig noe du ikke har makt over eller kan forandre på (ventilasjonsanlegget). 6. En liten joker. Kan jo være interessant. Du får se henne også an. Det er hva jeg tenker. Anonymous poster hash: 6ee95...f62
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Tusen takk for svar! Er enig med deg med han med faren, det er mulighet for at gutten hans aldri gjør noe "feil". Litt skeptisk til ha leieboere som er avhengig av nav generelt og det er nok ingenting annerledes om det er fremmedspråklige? Med fare for å virke litt rasistisk (det er overhodet ikke meningen) så er jeg litt redd for de "fremmede" luktene kan sette seg i leiligheten? Hun som leide av oss før, flyttet fra sin daværende leilighet for det bodde utlendinger oppe og hun "gikk til" med de sterke luktene.... hi Anonymous poster hash: 9e93c...bb5
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 skjønte ikke helt problemet med at gutten ikke har bil? jeg og samboer leier også, og har ikke bil. Vi er studenter så har ikke råd, men går jo buss her og vi greier å gå til butikken. Vi har jo selvfølgelig råd til leia uansett, det er jo førsteprioritet hver måned. Tenkte du at han sikkert har dårlig råd siden han ikke har bil? Man sparer jo mye på å ikke ha bil da:) Anonymous poster hash: 118a1...3a3
mylittlecat Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Vanskelig å velge utfra beskrivelser, jeg hadde først og fremst kjent på magefølelsen. Når det er sagt, hadde jeg glatt strøket gutt med arrogant far av lista! Samme med nav-klienter. Hadde nok sett an de som skal se på leiligheten i dag
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Dersom du skal flytte ut ville jeg ikke brydd meg. Det er vel mannen din som skal bo i huset som må bestemme hvem han vil ha. Anonymous poster hash: 1d3ad...dfa
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 skjønte ikke helt problemet med at gutten ikke har bil? jeg og samboer leier også, og har ikke bil. Vi er studenter så har ikke råd, men går jo buss her og vi greier å gå til butikken. Vi har jo selvfølgelig råd til leia uansett, det er jo førsteprioritet hver måned. Tenkte du at han sikkert har dårlig råd siden han ikke har bil? Man sparer jo mye på å ikke ha bil da:) Anonymous poster hash: 118a1...3a3 Her vi bor er det veldig dårlig bussforbindelser og de aller fleste har dermed bil. Det trenger virkelig ikke å bety noen ting, men var litt bekymret ift om han er betalingsdyktig. Hi Anonymous poster hash: 9e93c...bb5
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Dersom du skal flytte ut ville jeg ikke brydd meg. Det er vel mannen din som skal bo i huset som må bestemme hvem han vil ha. Anonymous poster hash: 1d3ad...dfa Mannen min er borte på jobb denne uken, derfor måtte jeg ta meg av visningene. Selv om jeg skal flytte ut (noe som ikke er 100% sikkert enda, vil jeg jo at han skal slippe problemer mer leieboer. Delvis pga at barna mine vil bo der 50% og dersom han ikke får inn leieinntekter vil jo dette påvirke barna. Han er jo tross alt avhengig av stabile leieinntekter hvis han skal klare å sitte på huset alene. HI Anonymous poster hash: 9e93c...bb5
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 skjønte ikke helt problemet med at gutten ikke har bil? jeg og samboer leier også, og har ikke bil. Vi er studenter så har ikke råd, men går jo buss her og vi greier å gå til butikken. Vi har jo selvfølgelig råd til leia uansett, det er jo førsteprioritet hver måned. Tenkte du at han sikkert har dårlig råd siden han ikke har bil? Man sparer jo mye på å ikke ha bil da:)Anonymous poster hash: 118a1...3a3 Her vi bor er det veldig dårlig bussforbindelser og de aller fleste har dermed bil. Det trenger virkelig ikke å bety noen ting, men var litt bekymret ift om han er betalingsdyktig. Hi Anonymous poster hash: 9e93c...bb5 Han kan fint være betalingsdyktig selv om han ikke har prioritert å kjøpe seg bil Siden jeg er alenemor selv så er jeg nok ikke objektiv. Men jeg ser hvordan andre aleneforeldre sliter med å skaffe seg bolig med kun en inntekt, så jeg ville nok valgt en alenemor. Men nr 1 hørtes ut som min eks og ekssvigerfar Bortsett fra at eksen bare er "hobbyfotballspiller", men vi har 3 barn som han har annenhver helg. Resten av tiden tilbringer han på jobb eller hos dama.. Er det han så STYR unna, han har steeerke meninger og krav (Tror han ser etter leilighet i Hønefoss) Anonymous poster hash: 75aa2...2a9
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 nr 1: Uaktuell pga faren. Voksne som ikke kan snakke for seg!? nr 2: Du kan jo risikere at hele familien plutselig bor i leiligheten. (Det opplevde en venn av meg og hadde et helvetes spetakkel med å få de kastet ut) nr 3: Absolutt aktuell. Litt fest hadde jeg tålt fra en ung gutt. Det at han ikke har bil hadde jeg ikke tenkt på en gang. nr 4: Hadde sett han an, men er generelt skeptisk til eldre folk som leier. nr 5: Også absolutt aktuell, med mindre hun er ei som irriterer seg over alle slags lyder Nr 6: Samme svar som nr 4. Anonymous poster hash: f503c...7bb
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Vi skal leie ut kjellerleiligheten vår og har hatt ett par stykker på visning + 3 nye i dag. Vet ikke om alle er interessert , men 2 av dem vil i hvert fall ha dem dersom de får den. (Kan nevne at vi har 3 barn selv i alderen 12,9 og 2 år. Vi skal dessverre gå fra hverandre, vente på at huset som vi har kjøpt står klar etter jul. Det er i utgangspunktet meningen at det er jeg som skal flytte men nå er jeg i tvil. Dette er kun til info mtp at det muligens påvirker valg av fremtidig leieboer). JEG LISTER OPP DE FORELØPIGE ALTERNATIVER, DET KOMMER NÆRMERE FORKLARING UNDER FOR DERE SOM "GIDDER" :-) 1: Enslig fotballspiller med 3 barn 2: Ei afrikansk enslig dame som venter baby. 3. Ung gutt med fast jobb 4. En mann som skal se på leiligheten i dag, hørtes noe eldre ut på tlf. 5. En dame med 2 unger i 30 års alderen. 6. En dame som hørtes eldre ut per telefon 1: Enslig fotballspiller med 3 barn som evt skal bo her annenhver helg + hver onsdag. Virket veldig rolig og grei, men ung . (Tipper høyst 25 år). Han hadde faren med seg, noe som talte MOT hans fordel. Da jeg opplevde faren som litt småfrekk, arrogant og pirkete som konstant snakket på sønnens vegne. Om vi og leieboer ikke får problemer med hverandre, frykter jeg faren legger seg opp i ting og skaper problemer. Men på en annen side, vil nok faren være av typen som stiller opp for sønnen dersom det skulle være betalingsproblemer e.l. (Dette er jo selvsagt KUN spekulasjoner fra min side). Disse vil veldig gjerne ha leiligheten. 2: De ringte fra kommunen som hadde ei afrikansk enslig dame som ventet baby som de gjerne ville plassere i leiligheten vår. Jeg spurte om den da ble leid igjennom kommunen og de var ansvarlig for at leien ble betalt. De hjalp å stille depositum og sørget for bostøtte, men at hjelpen gikk igjennom nav. 3. Ung gutt med fast jobb. Ingen bil, men fortalte at han hadde studert inntil nå utenbys og derfor ikke hadde behov for bil. (var i utgangspunktet skeptisk til han fordi han hørtes så ung ut i tlf og i tillegg fortalte han hadde at han ikke hadde bil). Han var veldig hyggelig, høflig og lett å snakke med. Skikkelig sjamerende type, "svigermors drøm". Dama bodde i byen han hadde studert, han ville derfor i første omgang evt bo ett år og være hos dama annenhver helg og deretter vurdere om han flyttet dit og fortsatte og studere. 4. En mann som skal se på leiligheten i dag, hørtes noe eldre ut på tlf. 5. En dame med 2 unger i 30 års alderen. Kjenner henne litt i fra før, men ikke nok til å danne meg formening om hun er "grei" leieboer. Hun bor pdd i en annen leilighet her på boligfeltet, men vil flytte pga ventilasjons anlegget der bråker så fælt at hun holder på å klikke! ( Muligens varseltegn?) 6. En dame som hørtes eldre ut per telefon som skal se på leiligheten i dag. Anonymous poster hash: 9e93c...bb5 Hadde valgt nummer 2. Anonymous poster hash: a2c06...b9c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 100% enig med #2. Anonymous poster hash: 3bf3c...63d
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 Nr. 3: Har du sett dokumentasjon på fast jobb? Anonymous poster hash: a2c06...b9c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #14 Skrevet 9. september 2014 Broren min leier ut til ei dame som har husleie gjennom kommunen. Han var i utgangspunktet skeptisk, men det viser seg å gå knirkefritt, og hun er veldig hyggelig og grei. Leie blir alltid betalt. Så jeg ville tenke at det er hyggelig å hjelpe ei ung mor som trenger et sted å bo... Anonymous poster hash: b2371...a61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå