Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Vi skal leie ut kjellerleiligheten vår og har hatt ett par stykker på visning + 3 nye i dag. Vet ikke om alle er interessert , men 2 av dem vil i hvert fall ha dem dersom de får den. (Kan nevne at vi har 3 barn selv i alderen 12,9 og 2 år. Vi skal dessverre gå fra hverandre, vente på at huset som vi har kjøpt står klar etter jul. Det er i utgangspunktet meningen at det er jeg som skal flytte men nå er jeg i tvil. Dette er kun til info mtp at det muligens påvirker valg av fremtidig leieboer). JEG LISTER OPP DE FORELØPIGE ALTERNATIVER, DET KOMMER NÆRMERE FORKLARING UNDER FOR DERE SOM "GIDDER" :-) 1: Enslig fotballspiller med 3 barn 2: Ei afrikansk enslig dame som venter baby. 3. Ung gutt med fast jobb 4. En mann som skal se på leiligheten i dag, hørtes noe eldre ut på tlf. 5. En dame med 2 unger i 30 års alderen. 6. En dame som hørtes eldre ut per telefon 1: Enslig fotballspiller med 3 barn som evt skal bo her annenhver helg + hver onsdag. Virket veldig rolig og grei, men ung . (Tipper høyst 25 år). Han hadde faren med seg, noe som talte MOT hans fordel. Da jeg opplevde faren som litt småfrekk, arrogant og pirkete som konstant snakket på sønnens vegne. Om vi og leieboer ikke får problemer med hverandre, frykter jeg faren legger seg opp i ting og skaper problemer. Men på en annen side, vil nok faren være av typen som stiller opp for sønnen dersom det skulle være betalingsproblemer e.l. (Dette er jo selvsagt KUN spekulasjoner fra min side). Disse vil veldig gjerne ha leiligheten. 2: De ringte fra kommunen som hadde ei afrikansk enslig dame som ventet baby som de gjerne ville plassere i leiligheten vår. Jeg spurte om den da ble leid igjennom kommunen og de var ansvarlig for at leien ble betalt. De hjalp å stille depositum og sørget for bostøtte, men at hjelpen gikk igjennom nav. 3. Ung gutt med fast jobb. Ingen bil, men fortalte at han hadde studert inntil nå utenbys og derfor ikke hadde behov for bil. (var i utgangspunktet skeptisk til han fordi han hørtes så ung ut i tlf og i tillegg fortalte han hadde at han ikke hadde bil). Han var veldig hyggelig, høflig og lett å snakke med. Skikkelig sjamerende type, "svigermors drøm". Dama bodde i byen han hadde studert, han ville derfor i første omgang evt bo ett år og være hos dama annenhver helg og deretter vurdere om han flyttet dit og fortsatte og studere. 4. En mann som skal se på leiligheten i dag, hørtes noe eldre ut på tlf. 5. En dame med 2 unger i 30 års alderen. Kjenner henne litt i fra før, men ikke nok til å danne meg formening om hun er "grei" leieboer. Hun bor pdd i en annen leilighet her på boligfeltet, men vil flytte pga ventilasjons anlegget der bråker så fælt at hun holder på å klikke! ( Muligens varseltegn?) 6. En dame som hørtes eldre ut per telefon som skal se på leiligheten i dag. Anonymous poster hash: 9e93c...bb5
me_87 Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Hva i alle dager har det å si om leieboeren har bil eller ikke??
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Herregud. Lurer på hvordan du analyserer resten av dagliglivets hendelser. Klarer du virkelig ikke å vurdere dette selv? Det er jo ingen her som vet hvordan det er der du bor, hvordan du er og hva du har av preferanser, hvordan leietakerne egentlig er. Hva er problemet med at unggutten ikke har bil?? Det er da hans eventuelle problem. Anonymous poster hash: 2db0c...35b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Hvis nr 5 har to unger i 30 års alderen så bor de vel ikke sammen med henne???? Anonymous poster hash: e2374...951
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 Ville valgt eldre dame:) Anonymous poster hash: 9a8dd...ee7
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Prøv heller å stole på magefølelsen din, umulig å si for oss som ikke har møtt dem. Forstår heller ikke hva bil eller ikke bil har med det å leie bolig å gjøre - kan du forklare den? Men du - hadde jeg vært på leilighetsjakt og funnet ut at utleier hadde lagt ut info slik du har gjort her, da hadde jeg valgt å ikke leie hos deg! Anonymous poster hash: 8817c...dfe
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Hvorfor er det et varseltegn at en voksen dame med barn ønsker å flytte på grunn av støy? Anonymous poster hash: 7e60b...98e
annesmil Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Jeg hadde valgt nummer, dame som venter baby.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Den unge gutten med fast jobb Anonymous poster hash: c5c24...ec1
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Jeg hadde uten tvil valgt nr 1, ene og alene i håp om at det kunne være mulighet for litt lett tilgjengelig action/sengehygge med en ung sprek gutt Anonymous poster hash: 3fab1...b44
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Hva i alle dager har det å si om man har bil eller ikke? Hadde valgt ham. Anonymous poster hash: aa879...2fc
1-2-3 <3 Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 Ville valgt Eldre dame eller eldre mann. Gutten som hadde studert i annen by ville jeg tenkt at det kunne fort blitt ett kortvarig leieforhold. Afrikanske kvinnen, hvorfor ringte NAV for henne? Dårlig språk? Muligens ett problem? Hun naboen med tre barn virker heller useriøs, hvem drar barna sine ut av sitt hjem pga slike bagateller? Fotballspilleren, er han proff spiller? Uansett, jeg hadde ikke orket festing osv til alle døgnets tider. Og pappagutten? Neitakk! Er han ikke voksen nok til å gå på visning alene/snakke for seg selv, ville ikke jeg leid ut min leilighet til han.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 Ville valgt den unge gutten med fast jobb:) evt en av de eldre! Anonymous poster hash: d0f7a...43a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå