Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #1 Skrevet 9. september 2014 Har en grusomt pirkete sjef. Er mange "lovbrudd" som blir begått hver dag, siden folk prøver å unngå endel regler. Er ikke noe alvorlig. Feks. at de dropper å ha igjen øverste knapp i arbeidsantrekket på varme dager (ikke service yrke) Forrige dagen konfronterte han meg med at jeg kjørte for fort ut av en port. Jeg var ikke enig, men orket ikke diskutere det med han. (hørt fra andre at det ikke hjelper) Så sa høflig at jeg var rimelig sikker på at jeg ikke hadde gjort det, men la meg selvsagt helt flat om han mente det. Og at jeg i ettertid skulle passe enda bedre på. Han var små hissig og nesten litt hånlig. I ettertid fikk jeg høre av en kollega at han gikk direkte til han og fortalte hva han hadde sagt til meg. Ikke at det spiller noen stor rolle, men reagerte litt på det. Er vel ikke vanlig at sjefen går og opplyser en tilfeldig kollega om slikt? Anonymous poster hash: 67dd4...163
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #2 Skrevet 9. september 2014 Det er ikke ulovlig, men veldig uprofesjonelt. Anonymous poster hash: 1d213...277
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #3 Skrevet 9. september 2014 Det er ikke ulovlig, men veldig uprofesjonelt. Anonymous poster hash: 1d213...277 Ja, uprofesjonelt var vel det jeg tenkte også. HI Anonymous poster hash: 67dd4...163
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #4 Skrevet 9. september 2014 Jeg synes du høres rimlig nærtagende og kverulerende ut slik du beskriver situasjonen. At han informerer andre om at du har blitt bedt om å kjøre roligere ut av en port ser jeg ikke noe problem med. Slike småting bør ikke holdes hemlig. Det kan være mange grunner til å si det til andre. -Det kan være denne kolegaen som har gjort sjefen oppmerksom på farlig kjøring. Da er det greit å få vite hva sjefen gjør med saken. -Det kan fungere som en advarsel til andre slik at de heller ikke kjører for fort. -Det kan være sjefen syntes det var ekkelt å måtte si det til deg og derfor trengte å "tømme seg" litt (i liten skala) osv, Akkurat det er ingenting å ta seg nær av. Anonymous poster hash: bb909...40a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #5 Skrevet 9. september 2014 At sjefen blander seg borti kjøring dersom dette ikke er ditt yrke og det var innenfor normale grenser finner jeg underlig. At han videre forteller dette til kolleger ser jeg som svært uprofesjonelt. Man statuerer ikke et eksempel av en enkelt kollega det det også er uklart om vedkommende kjørte for fort. Spesielt ikke bak dennes rygg! Om sjefen må "tømme seg" må hn ta dette opp med sin sjef Evt tilsvarende nivå for råd. Anonymous poster hash: 6c8a7...00b
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #6 Skrevet 9. september 2014 Jeg synes du høres rimlig nærtagende og kverulerende ut slik du beskriver situasjonen. At han informerer andre om at du har blitt bedt om å kjøre roligere ut av en port ser jeg ikke noe problem med. Slike småting bør ikke holdes hemlig. Det kan være mange grunner til å si det til andre. -Det kan være denne kolegaen som har gjort sjefen oppmerksom på farlig kjøring. Da er det greit å få vite hva sjefen gjør med saken. -Det kan fungere som en advarsel til andre slik at de heller ikke kjører for fort. -Det kan være sjefen syntes det var ekkelt å måtte si det til deg og derfor trengte å "tømme seg" litt (i liten skala) osv, Akkurat det er ingenting å ta seg nær av. Anonymous poster hash: bb909...40a Vel, er nok ikke kollegaene mine som har gjort han oppmerksom på det, for er nok en av de som er mest forsiktig. (er helt fersk) Er som sagt ikke en stor sak, men synes uansett det er litt uprofesjonelt. Hadde reagert om en sjef hadde komet og fortalt meg noe om en annen arbeidskollega iallfall.. Kollegaen som fortalte meg dette var også litt forbauset over oppførselen hans. Anonymous poster hash: 67dd4...163
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Hva tror dere egentlig sjefer er laget av? Tror dere de er maskiner? Sjefer er mennesker som alle andre. De prater om løst og fast, de blir lei seg, sinte og frustrerte, de lengter etter ros og annerkjennelse og tar seg nær av kritikk og baksnakking akkurat som alle andre. Hvorfor skal dere gjøre så stort nummer av noe som er en liten filleting fra en sjef. Ja, sjefen nevnte episoden til en annen. HI beklaget seg her inne og sikkert til en eller annen hun kjenner i virkligheten også. Det blir omtrent det samme. Dere ansatte sladrer tydligvis om sjefen og baksnakker ham. Hvor "uproffesjonelt" er det ikke å undergrave sjefens autoritet på den måten? "Taushetsplikten" er svært begrenset. Det er lovlig å prate om det meste også om man er sjef. Det er normalt å gå litt i forsvarspossisjon når man får tilsnakk, men jeg kan okke se at sjefen har gjort noe som tyder på at han er en dårlig leder her. Anonymous poster hash: bb909...40a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Jeg synes du høres rimlig nærtagende og kverulerende ut slik du beskriver situasjonen. At han informerer andre om at du har blitt bedt om å kjøre roligere ut av en port ser jeg ikke noe problem med. Slike småting bør ikke holdes hemlig. Det kan være mange grunner til å si det til andre. -Det kan være denne kolegaen som har gjort sjefen oppmerksom på farlig kjøring. Da er det greit å få vite hva sjefen gjør med saken. -Det kan fungere som en advarsel til andre slik at de heller ikke kjører for fort. -Det kan være sjefen syntes det var ekkelt å måtte si det til deg og derfor trengte å "tømme seg" litt (i liten skala) osv, Akkurat det er ingenting å ta seg nær av. Anonymous poster hash: bb909...40a Vel, er nok ikke kollegaene mine som har gjort han oppmerksom på det, for er nok en av de som er mest forsiktig. (er helt fersk) Er som sagt ikke en stor sak, men synes uansett det er litt uprofesjonelt. Hadde reagert om en sjef hadde komet og fortalt meg noe om en annen arbeidskollega iallfall.. Kollegaen som fortalte meg dette var også litt forbauset over oppførselen hans. Anonymous poster hash: 67dd4...163 Du har tydlig vis fått deg jobb i et sladrehøl der du enten må venne deg til at alle forteller alt til hvem som helst eller du må få deg en ny jobb. Kolegaen din er tydligvis i hvertfall glad i sladder. Anonymous poster hash: bb909...40a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Hva tror dere egentlig sjefer er laget av? Tror dere de er maskiner? Sjefer er mennesker som alle andre. De prater om løst og fast, de blir lei seg, sinte og frustrerte, de lengter etter ros og annerkjennelse og tar seg nær av kritikk og baksnakking akkurat som alle andre. Hvorfor skal dere gjøre så stort nummer av noe som er en liten filleting fra en sjef. Ja, sjefen nevnte episoden til en annen. HI beklaget seg her inne og sikkert til en eller annen hun kjenner i virkligheten også. Det blir omtrent det samme. Dere ansatte sladrer tydligvis om sjefen og baksnakker ham. Hvor "uproffesjonelt" er det ikke å undergrave sjefens autoritet på den måten? "Taushetsplikten" er svært begrenset. Det er lovlig å prate om det meste også om man er sjef. Det er normalt å gå litt i forsvarspossisjon når man får tilsnakk, men jeg kan okke se at sjefen har gjort noe som tyder på at han er en dårlig leder her. Anonymous poster hash: bb909...40a Nei, det er uprofesjonelt. Da skulle han heller beklagd seg til lederen min på avdelingen. Med unntak av kollegaen min som fortalte meg dette, har jeg ikke nevnt denne saken for noen. Som du skriver; er jo en fillesak, og da burde vel også sjefen klare å la det ligge? Anonymous poster hash: 67dd4...163
skjotta Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Hva tror dere egentlig sjefer er laget av? Tror dere de er maskiner? Sjefer er mennesker som alle andre. De prater om løst og fast, de blir lei seg, sinte og frustrerte, de lengter etter ros og annerkjennelse og tar seg nær av kritikk og baksnakking akkurat som alle andre. Hvorfor skal dere gjøre så stort nummer av noe som er en liten filleting fra en sjef. Ja, sjefen nevnte episoden til en annen. HI beklaget seg her inne og sikkert til en eller annen hun kjenner i virkligheten også. Det blir omtrent det samme. Dere ansatte sladrer tydligvis om sjefen og baksnakker ham. Hvor "uproffesjonelt" er det ikke å undergrave sjefens autoritet på den måten? "Taushetsplikten" er svært begrenset. Det er lovlig å prate om det meste også om man er sjef. Det er normalt å gå litt i forsvarspossisjon når man får tilsnakk, men jeg kan okke se at sjefen har gjort noe som tyder på at han er en dårlig leder her. Anonymous poster hash: bb909...40a Nei, det er uprofesjonelt. Da skulle han heller beklagd seg til lederen min på avdelingen. Med unntak av kollegaen min som fortalte meg dette, har jeg ikke nevnt denne saken for noen. Som du skriver; er jo en fillesak, og da burde vel også sjefen klare å la det ligge? Anonymous poster hash: 67dd4...163 Du tar det jo opp her? Og når du sier deg uenig i sjefens mening om at du kjøre for fort (samme hvor høflig du er) så legger du deg ikke flat. Du innrømmer ikke en feil og du viser ikke at du kommer til å kjøre roligere neste gang. Dette er det som kalles dobbeltkommunikasjon. Du sier deg enig men gjør det samtidig helt klart at du ikke er enig.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Hva tror dere egentlig sjefer er laget av? Tror dere de er maskiner? Sjefer er mennesker som alle andre. De prater om løst og fast, de blir lei seg, sinte og frustrerte, de lengter etter ros og annerkjennelse og tar seg nær av kritikk og baksnakking akkurat som alle andre. Hvorfor skal dere gjøre så stort nummer av noe som er en liten filleting fra en sjef. Ja, sjefen nevnte episoden til en annen. HI beklaget seg her inne og sikkert til en eller annen hun kjenner i virkligheten også. Det blir omtrent det samme. Dere ansatte sladrer tydligvis om sjefen og baksnakker ham. Hvor "uproffesjonelt" er det ikke å undergrave sjefens autoritet på den måten? "Taushetsplikten" er svært begrenset. Det er lovlig å prate om det meste også om man er sjef. Det er normalt å gå litt i forsvarspossisjon når man får tilsnakk, men jeg kan okke se at sjefen har gjort noe som tyder på at han er en dårlig leder her. Anonymous poster hash: bb909...40a Nei, det er uprofesjonelt. Da skulle han heller beklagd seg til lederen min på avdelingen. Med unntak av kollegaen min som fortalte meg dette, har jeg ikke nevnt denne saken for noen. Som du skriver; er jo en fillesak, og da burde vel også sjefen klare å la det ligge? Anonymous poster hash: 67dd4...163 Alt er "uproffesjonelt". Det ordet brukes av såkalte voksne omtrent som 5 åringen bruker "uretferdig". Anonymous poster hash: bb909...40a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 Hva tror dere egentlig sjefer er laget av? Tror dere de er maskiner? Sjefer er mennesker som alle andre. De prater om løst og fast, de blir lei seg, sinte og frustrerte, de lengter etter ros og annerkjennelse og tar seg nær av kritikk og baksnakking akkurat som alle andre. Hvorfor skal dere gjøre så stort nummer av noe som er en liten filleting fra en sjef. Ja, sjefen nevnte episoden til en annen. HI beklaget seg her inne og sikkert til en eller annen hun kjenner i virkligheten også. Det blir omtrent det samme. Dere ansatte sladrer tydligvis om sjefen og baksnakker ham. Hvor "uproffesjonelt" er det ikke å undergrave sjefens autoritet på den måten? "Taushetsplikten" er svært begrenset. Det er lovlig å prate om det meste også om man er sjef. Det er normalt å gå litt i forsvarspossisjon når man får tilsnakk, men jeg kan okke se at sjefen har gjort noe som tyder på at han er en dårlig leder her. Anonymous poster hash: bb909...40a Nei, det er uprofesjonelt. Da skulle han heller beklagd seg til lederen min på avdelingen. Med unntak av kollegaen min som fortalte meg dette, har jeg ikke nevnt denne saken for noen. Som du skriver; er jo en fillesak, og da burde vel også sjefen klare å la det ligge? Anonymous poster hash: 67dd4...163 Du tar det jo opp her? Og når du sier deg uenig i sjefens mening om at du kjøre for fort (samme hvor høflig du er) så legger du deg ikke flat. Du innrømmer ikke en feil og du viser ikke at du kommer til å kjøre roligere neste gang. Dette er det som kalles dobbeltkommunikasjon. Du sier deg enig men gjør det samtidig helt klart at du ikke er enig. Ja, jeg tar det opp her. Trodde dette var et sted de fleste tok opp små og store bagateller. Nei, jeg var ikke enig i at jeg kjørte for fort. Sjefen er kjent for å være vanskelig, så ville ikke diskutere med han. Jeg fortalte jeg la meg flat, og i ettertid har jeg alltid stoppet fullstendig ved den porten. Enig eller ikke, var ikke det som var poenget. Har hatt endel sjefer og ikke opplevd at de har gått til andre kollegaer å tatt opp ting. Anonymous poster hash: 67dd4...163
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå