Gå til innhold

Fotografering i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barna deres skal fotograferes i barnehagen, pynter dere de?

Har sett så mange ganger at foreldrene har den lista med klær og hårpynt som skal på før fotografering. Og hvordan håret skal settes opp osv. Dette skal da gjøres av barnehagepersonalet.

Holder det ikke at de er rene og har helt og ordentlig tøy på?

Jeg tenker at det er barnehgebarnet og ikke "pyntedukka" som skal fotograferes.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: bdf63...a03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pynter ikke, men tar gjerne noe av det peneste og nyeste han har av hverdagsklær, og passer litt ekstra på at ikke fargene kræsjer helt. Og håper personalet i bhg vasker bort melkebarten og skifter på ham hvis han griser seg til før fotograferingen. Til noe rent altså, ikke mer komplisert enn det. :P

Anonymous poster hash: f74e2...9e6
Skrevet

Tar på han en svart bukse også en skjorte .

Av erfaring er det IKKE lurt å ha på hvit skjorte denne dagen!

Ifjor laget de smoothie samme dagen som fotograferingen så det endte med en skjorte som var full av blåbærflekker som selvsagt ikke gikk vekk i vask.

Syns det er dårlig planlegging å lage smoothie samme dag som barna kommer pyntet!

Anonymous poster hash: 191e2...c76

Skrevet

Et barnehagefotografi skal ikke være stivpyntet synes jeg, det skal fortelle hvordan barnet så ut da det gikk i barnehagen.

Jeg har på hele, pene hverdagsklær.

Anonymous poster hash: 8dc47...bff
Skrevet

Vanlige klær.

Anonymous poster hash: c6372...fdd

Skrevet

Et barnehagefotografi skal ikke være stivpyntet synes jeg, det skal fortelle hvordan barnet så ut da det gikk i barnehagen.

Jeg har på hele, pene hverdagsklær.

Anonymous poster hash: 8dc47...bff

Ja, mine går ikke i dress i bhg akkurat, så blir merkelig å kle de opp for fotograferingen.

Skrevet

Kledde på fine kvardagsklede, leverte rett før fotografering for å unngå at ho griste seg til. Fekk likevel ikkje forhindra at håret stod til alle kantar på bileta. Noko som forsåvidt er greit, det er slik ho ser ut 90% av tida.

Fekk veldig fine bilder til ein snill pris synes eg.

Skrevet

Pynter ikke. Men passer på å ha klær som ikke har mye mønster osv. Jeansklær er veldig fint på bilder😊

Anonymous poster hash: f5a4c...ca7

Skrevet

Hverdagsklær, men tar jo noe jeg synes er fint og som gjør seg på bilder, ikke gensere med mye skrift og motiver f,ex

Anonymous poster hash: ab49d...fc5

Skrevet

Pynter ikke noe spesielt egentlig. Han skal fotograferes om noen dager og da blir det yndlingsgenseren og en vanlig bukse. 

Eneste er nok at vi passer på at det er hele og rene klær, ingen flekker eller hull i. 

Anonymous poster hash: 84c15...06c
Skrevet

Ser teit ut med skjorte og fin bukse på barnehagebilde. Kle på barna vanlige hverdagslige klær som viser hvordan barn i barnehage er...

Anonymous poster hash: 29a46...4b0

Skrevet

Kunne ikke falt meg inn med penklær og instrukser om hårpynt og annet. For meg er et barnehagebilde en avspeiling av hvordan barnet ser ut i barnehagen. Mine har hatt på seg hverdagsklær, fortrinnsvis rene og alltid uten hull. Har ofte valgt klær med klare farger og lite mønster. Det er sånt de går mye i ellers også.

Skrevet

Tar på pene klær, men ikke penklær. På fotograferingen så hadde min gutt litt kul olabukse og en blå "hverdags" skjorte. Hadde gele i håret også. Han har lyseblåøyne så den blå skjorta fremhevet lynen hans på bildet.

Anonymous poster hash: d1f0e...1d1
Skrevet

skulle stå øynene

Anonymous poster hash: d1f0e...1d1
Skrevet

Tar på vanlige klær, helst ikke noe utvasket eller hullete.

Skrevet

Pene hverdagsklær. Minstejenta fikk på seg ny hverdagskjole i dag og var veldig fornøyd. Håret stelles jo hver morgen, men regner jo med hun er ganske så bustete innen fotografen kommer. Det er bare sjarmerende synes jeg.

Skrevet

Pleier å ta på en pen hverdagskjole og evt lage en pen flette, ikke så mye utenom det vanlige altså. Det jeg forventer av barnehagen er at de tar en titt på barna før bildene tas. Ble litt irritert det året da eldste hadde melkebart, snørr under nesa og en svær hårtust som sto rett opp. Greit at det skal være naturlig altså, men det kan jo se ut som de har vasket seg den siste uka.

Anonymous poster hash: b23b8...386

Skrevet

Hverdagsklær, men hverdagsklær som matcher. Tenker litt på farger, tar ikke for mye mønster eller hvitt, og i tillegg har jeg valgt den fargen som står best til øynene. I vår barnehage bruker de fotograf der filosofien er å ta portrettbildene av barna ute i sine vante omgivelser, og det blir flotte bilder! I fjor hadde han regnbukse og genser på seg og satt på sykkel, og det var så fint. Naturlig, ingen stive smil og tilgjorte uttrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...