Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #1 Skrevet 8. september 2014 Mannen har bestemt seg for å sterilisere seg, da vi ikke vil ha barn. Bor i Ålesund. Fikk beskjed om at de fleste sykehus ikke gjør dette lengre.. Og at enten må vi ta det på medi3 eller reise på et privat sykehus i Oslo. Dette har ikke jeg fått med meg.. Når skjedde dette da?? Noen som vet noe om dette? Godt mulig dette er allmenkunnskap.. Men dette har gått meg hus forbi. Da kan liksågodt jeg gjøre det da, siden det er like kostbart? Noen sykepleiere eller "eksperter" som kan opplyse meg? Anonymous poster hash: 8dbeb...87c
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #2 Skrevet 8. september 2014 Jeg ville ikke anbefalt deg å sterilisere mannen din. Kan du dette godt nok? Vet du helt sikkert at du vil klippe riktig? Anonymous poster hash: 41dd1...f9b
PrinsesseHengepupp Skrevet 8. september 2014 #3 Skrevet 8. september 2014 http://www.frittsykehusvalg.no/start/ Ser ut for at det faktisk er flest sykehus "nordpå" som utfører inngrepet. Men slutt på det er det jo ikke, det er bare i hovedsak private klinikker som tar det. Prisen er den samme.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #4 Skrevet 8. september 2014 Skal revurdere litt.. 😂😜 Jeg ville ikke anbefalt deg å sterilisere mannen din. Kan du dette godt nok? Vet du helt sikkert at du vil klippe riktig? Anonymous poster hash: 41dd1...f9b Anonymous poster hash: 8dbeb...87c
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #5 Skrevet 8. september 2014 http://www.frittsykehusvalg.no/start/ Ser ut for at det faktisk er flest sykehus "nordpå" som utfører inngrepet. Men slutt på det er det jo ikke, det er bare i hovedsak private klinikker som tar det. Prisen er den samme. Googlet litt nå.. De gjør det visst i Førde og Lærdal.. Som er 4 og 5 timer unns. Det er jo overkommelig. Samme pris? På sykehus koster det 1000 +, men på private koster det minimum 6000.. Eller misforsto jeg deg? Anonymous poster hash: 8dbeb...87c
PrinsesseHengepupp Skrevet 8. september 2014 #6 Skrevet 8. september 2014 Mulig jeg er helt på viddene. Men mener legen her sa at om man blir henvist fra fastlegen, men sykehuset ikke utfører inngrepet skal man fortsatt kun betale "offentlig sats" selv om man sendes videre til privat klinikk for å få det gjennomført. Men ta det med en pose salt. Dere kan jo uansett be om å henvises til Førde eller Lærdal da.
ærlig talt Skrevet 9. september 2014 #7 Skrevet 9. september 2014 Mannen min fikk henvisning fra legen, til privat. Det kostet likevel ikke mer enn det ville gjort på et offentlig sykehus. Indre østland her. Har mannen din vært hos fastlegen sin og spurt? Det kan være greie ordninger på det selv om det nærmeste sykehuset ikke utfører sterilisering.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #8 Skrevet 9. september 2014 Samme her. Mannen fikk henvisning fra fastlege og utførte inngrepet på drivast klinikk, betalte kun egenandelen. Anonymous poster hash: 9b20f...581
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #9 Skrevet 9. september 2014 Hvor mye er egenandelen på? Anonymous poster hash: dd509...227
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. september 2014 #10 Skrevet 9. september 2014 Mannen min gjorde det privat og betalte 1200 kr
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #11 Skrevet 9. september 2014 Får ringe til legen igjen tenker jeg. Han skrev (får mld fra legen på mail) at om vi tar det på medi3 er det en egenandel på ca 6000 kr.. Kan det være at han ikke helt vet hva han snakker om kanskje? Tusen takk for svar! 😊 Anonymous poster hash: 8dbeb...87c
ærlig talt Skrevet 9. september 2014 #12 Skrevet 9. september 2014 Mener mannen betalte mellom 1000-2000 kr. Om mannen din henvender seg direkte til privat klinikk, må han nok ut med ca 6000 kr. Han må få henvisning fra legen. Ventetiden er lenger når man går via fastlegen, men også mye billigere.
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 9. september 2014 #13 Skrevet 9. september 2014 Ikke meningen å kuppe tråden, men kan man gjøre dette som kvinne også? Få henvisning fra legen til sterilisering?
ærlig talt Skrevet 9. september 2014 #14 Skrevet 9. september 2014 Ikke meningen å kuppe tråden, men kan man gjøre dette som kvinne også? Få henvisning fra legen til sterilisering? Ja, ingen kjønnsdiskriminering på det
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #15 Skrevet 9. september 2014 Ikke meningen å kuppe tråden, men kan man gjøre dette som kvinne også? Få henvisning fra legen til sterilisering? Ja, men det koster en del mer og er en større operasjon. Med mindre du har medisinske årsaker for at du trenger sterilisering. Her jeg bor gjøres det på det offentlige sykehuset. Anonymous poster hash: 89891...c5c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #16 Skrevet 9. september 2014 Ikke meningen å kuppe tråden, men kan man gjøre dette som kvinne også? Få henvisning fra legen til sterilisering? Ja, men det utføres vel helst på vanlig sykehus da du må i narkose. Og egenandelen er på(var iallefall på) ca 6000. Det blir gjort på dagkirurgi på gyn pol Anonymous poster hash: d3829...bd4
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 9. september 2014 #17 Skrevet 9. september 2014 Tusen takk for svar Da skal jeg vurdere det, gitt!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #18 Skrevet 9. september 2014 Ringte medi3 her i ålesund og hørte nå. De sa at hos dem så må man betale 6000. Selv om man har henvisning fra lege. Skal ikke være lett gitt! Spørs om jeg bare får finne frem saksa og "snippe" litt selv.. 😜 Anonymous poster hash: 8dbeb...87c
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #19 Skrevet 9. september 2014 Mannen her fikk henvisning fra legen og gjorde det i Lærdal. Måtte vel vente 8-9 mnd. på time. Betalte 1200,- Anonymous poster hash: fcb47...b17
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #20 Skrevet 9. september 2014 Ser ut som vi må be legen henvise oss til Lærdal vi også . Hvor bor dere i forhold til dette? Mannen her fikk henvisning fra legen og gjorde det i Lærdal. Måtte vel vente 8-9 mnd. på time. Betalte 1200,- Anonymous poster hash: fcb47...b17 Anonymous poster hash: 8dbeb...87c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå