Gå til innhold

Har du noen gang klaget til styreren i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Isåfall hva slags hendelse gjaldt det? Hva skal til for at du velger å klage "høyere" opp enn til ped.leder på avdelingen?

Anonymous poster hash: ecbe8...0da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klagde på en løsmunnet ped.leder

Anonymous poster hash: b9255...eb3

Skrevet

Nei, har alltid tatt opp ting med ped.leder..

Anonymous poster hash: a89fc...c2a

Skrevet

Brudd på taushetsplikten. Klagde ikke egentlig da, bare informerte. Det gjaldt ikke mitt barn, men jeg var en av dem vedkommende sladret til.

Tenkte ikke på å ta det opp med ped leder, men det gjaldt en vikar som var innom alle avdelingene, så jeg hadde uansett ikke visst hvilken ped leder jeg skulle ta det opp med.

Anonymous poster hash: 212f7...9d3
Skrevet

Ja, det har jeg. Og det endte med at jeg byttet barnehage!

Min 3 år gamle datter kom ofte fra samvær hos faren og var rød og sår nedentil, slet også med utflod, dette kombinert med diverse uttalelser fra henne selv og brødrene ang deres stebror gjorde at jeg ba ped.leder holde et øye med henne i barnehagen (hun hadde også en merkelig seksuell oppførsel). Ped.leder lettet så vidt et øyebryn så jeg oppsøkte styrerer siden jeg ikke følte ped.leder tok dette på alvor.

Endte med at styreren ga meg en overhøvling og mente jeg overdrev. Hun ringte barnas far for å fortelle hva jeg hadde sagt, han mente jeg bare var ute etter å lage bråk, så da meldte styrer bekymring på ungene. Fordi "jeg var så vanskelig å samarbeide med ift far". Jeg måtte dra inn helsesøster, fastlege og advokat og etter samtaler med jenta konkluderte lege/hs med at dette krevde mer undersøkelse. Bare styreren som mente "du lager dette større enn det er"..

Dette etter 12 år og 4 barn i denne barnehagen. Hun kjenner meg så godt at hun VET at jeg aldri ville funnet på noe sånt, men hun har en enorm forkjærlighet for barnas far og farfar. Endte med at far flyttet fra stemor, jentas oppførsel og fysiske "tilstand" forandret seg over natta. Men nå skal far flytte sammen med stemor igjen, men jeg tør ikke ta opp min bekymring ang dette med den nye styreren i frykt for å få bv på nakken igjen...

Anonymous poster hash: 9f612...aac

Skrevet

Min 3 år gamle datter kom ofte fra samvær hos faren og var rød og sår nedentil, slet også med utflod, dette kombinert med diverse uttalelser fra henne selv og brødrene ang deres stebror gjorde at jeg ba ped.leder holde et øye med henne i barnehagen (hun hadde også en merkelig seksuell oppførsel). Ped.leder lettet så vidt et øyebryn så jeg oppsøkte styrerer siden jeg ikke følte ped.leder tok dette på alvor.

Endte med at styreren ga meg en overhøvling og mente jeg overdrev. Hun ringte barnas far for å fortelle hva jeg hadde sagt, han mente jeg bare var ute etter å lage bråk, så da meldte styrer bekymring på ungene. Fordi "jeg var så vanskelig å samarbeide med ift far". Jeg måtte dra inn helsesøster, fastlege og advokat og etter samtaler med jenta konkluderte lege/hs med at dette krevde mer undersøkelse. Bare styreren som mente "du lager dette større enn det er"..

Dette etter 12 år og 4 barn i denne barnehagen. Hun kjenner meg så godt at hun VET at jeg aldri ville funnet på noe sånt, men hun har en enorm forkjærlighet for barnas far og farfar. Endte med at far flyttet fra stemor, jentas oppførsel og fysiske "tilstand" forandret seg over natta. Men nå skal far flytte sammen med stemor igjen, men jeg tør ikke ta opp min bekymring ang dette med den nye styreren i frykt for å få bv på nakken igjen...

Om du mistenker at ditt barn blir utnyttet seksuelt, så er du direkte grusom om du ikke går videre med det! Barnevernet eller ei!

Anonymous poster hash: 9a043...418

Skrevet

Dette etter 12 år og 4 barn i denne barnehagen. Hun kjenner meg så godt at hun VET at jeg aldri ville funnet på noe sånt, men hun har en enorm forkjærlighet for barnas far og farfar. Endte med at far flyttet fra stemor, jentas oppførsel og fysiske "tilstand" forandret seg over natta. Men nå skal far flytte sammen med stemor igjen, men jeg tør ikke ta opp min bekymring ang dette med den nye styreren i frykt for å få bv på nakken igjen...Anonymous poster hash: 9f612...aac

Om du mistenker at ditt barn blir utnyttet seksuelt, så er du direkte grusom om du ikke går videre med det! Barnevernet eller ei!Anonymous poster hash: 9a043...418

Men nå gjaldt dette barnehagen.

Har allerede fastlege, helsesøster og advokat på saken. Har også informert saksbehandleren vi hadde i bv.

Jeg ønsket heller selv å snakke med bv enn at jeg får enda en bekymringsmelding på barna.

Skrevet

Ja, mobbing i barnehagen som vi ikke mente at barnehagen håndterte bra. Ble to fronter med barn som gikk på tvers av flere avdelinger. Når sønnen min endelig begynte å fortelle så ble jeg rett og slett både lei meg og ganske forbanna over at barnehagen la lokk på det i stedenfor å diskutere med oss foreldre hva vi sammen kunne gjøre. De opererte etter at alt som skjer i barnehagen skal bli drr, men da kunne jo ikke vi følge opp hjemme og støtte barna (hverken snakke med eget barn eller forsøke å løse opp situasjonen med å ta med de ulike barna hjem på besøk, diskutere med de andre foreldrene eller lignende). Var ikke spesifikt min sønn som ble plaget men han opplevde også mange leie ting. Det triste var at de tre guttene som mobbet resten ble fryst ut av resten av barna. Ingen ville leke med de og en av de måtte i alle fall innom bup for å få hjelp til å normalisere hverdagen sin og klare å få tilbake selvtilliten for å leke med de andre barna igjen etterpå. Hverken foreldrene til barna som mobbet eller de som ble mobbet ble informert eller diskutert med.

Gjest Antarctica
Skrevet

En gang. Da fars nye kjæreste henta ungene. Jeg syns ikke de hadde myndighet til å avgjøre at ungene skulle sendes med henne. Selv om en ansatt i bhg kjente henne, betydde ikke det at ungene hadde det OK med situasjonen.

Skrevet

Jepp, styrer trikset og mixet med offentlige tilskudd. Noe som gjorde at folk ikke fikk den kontantstøtten de hadde krav på.

Kan tro jeg ble populær......

Anonymous poster hash: a8fe6...bd4

Skrevet

En gang. Da fars nye kjæreste henta ungene. Jeg syns ikke de hadde myndighet til å avgjøre at ungene skulle sendes med henne. Selv om en ansatt i bhg kjente henne, betydde ikke det at ungene hadde det OK med situasjonen.

Hvordan er reglene på det der egentlig? Holder det ikke at faren sier at kjæresten kan hente, hvis dere har delt foreldreansvar? (Ikke at jeg ikke er enig med deg, bare lurer.)

Anonymous poster hash: 212f7...9d3

Skrevet

Å herregud. Hvis far synes det er ok så er det lite barnehagen kan gjøre med det....

Du er sjalu

Anonymous poster hash: 75688...840

Skrevet

Å herregud. Hvis far synes det er ok så er det lite barnehagen kan gjøre med det....

Du er sjalu

Anonymous poster hash: 75688...840

Det er faktisk ikke opp til hverken deg eller barnehagen om fars nye kjæreste kan hente barna. Det er opp til far. Hvorvidt dette er en klok avgjørelse av far er en annen sak. Så lenge fars nye kjæreste hverken er rusa eller alvorlig psykisk syk er det ingen grunn til at du skal klage på barnehagens avgjørelse. Så lenge barnehagen ikke sendte barna med en totalt fremmed (går ut i fra at de ringte far dersom de ikke hadde sett henne før?) er dette er en sak mellom deg og far. Frekt av deg å skylde på barnehagen, som styrer hadde jeg blitt direkte irritert av en slik henvendelse. 

Anonymous poster hash: 3f278...fca

Skrevet

Ja, stadig vekk. Eller dvs, jeg har ikke mange klager til bhg, bare ting jeg ønsker å ta opp/lurer på hvordan de tenker om forskjellig. Men så er styreren i bhg min svigersøster :-)

Det eneste jeg egentlig har klaget på er kostholdet. Synes det serveres mye usunt i bhg. Varmmaten er stort sett noe med pølser el kjøttboller. Mye søte pålegg.

Anonymous poster hash: d4312...496

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...