Gå til innhold

Noen som har fastet før? Hvor mye gikk du ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å faste nå. Spiser alt fra 200-500 kcal hver dag. Noen dager mer, andre dager mindre. Både av helsemessige årsaker og for å gå ned i kveld. Hadde lyst å prøve ut. Går veldig fint :-) Veldig spent på andres erfaringer? Jeg var svimmel og kvalm første dagene, men etter en uke går det kjempefint!

Noen spørsmål: Hvor mye veide du når du startet og hvor mye gikk du ned på hvor lang tid?

Hvor mye drakk og spiste du?
Håper å gå ned noen kg raskt! Veier 76 kg.

Anonymous poster hash: a2a34...b82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

76 er jo ikke mye, faren ved å sulte seg er at du senker forbrenningen veldig, så du må trappa sakte opp når du skal begynne å spise mere mat igjen. gjør du dette lenge nok går du i mangel på både det ene og det andre og kan bli syk, ikke bare fysisk men også psykisk. faren for spisevegring er stor jo lenger du holder på.. hvor høy er du da?

Anonymous poster hash: 5a936...5c3
Skrevet

76 er jo ikke mye, faren ved å sulte seg er at du senker forbrenningen veldig, så du må trappa sakte opp når du skal begynne å spise mere mat igjen. gjør du dette lenge nok går du i mangel på både det ene og det andre og kan bli syk, ikke bare fysisk men også psykisk. faren for spisevegring er stor jo lenger du holder på.. hvor høy er du da?

Anonymous poster hash: 5a936...5c3

Har lest mye om fasting nå og for folk flest høres det skummelt ut, men så lenge man drikker vann og spiser LITT, så går det fint. Jeg må gå ned raskt.

Jeg er 1.70cm og veier 75/76.. Realistisk å gå ned 5 kg på en måned?  Veide 69kg før. Vil ned dit raskt før jeg skal noe veldig viktig snart.

Kan jeg klare å gå ned 5 kg?

Da spiser jeg MAKS 500kcal om dagen. Trener ikke. Bare vanlig aktivitet gjennom hverdagen.

Skrevet

Jeg vil ikke anbefale det. 

Du nevner jo selv akkurat hva som er farlig faktisk. Du ble uvel og svimmel den første tiden, men så gikk det over. neste steg så prøver du kanskje å spise litt mindre og ser at det går bra, så blir det mindre og mindre.. For vekta går ned det er klart, men det er ikke en sunn måte å gjøre det på. 

Jeg fastet. Det begynte som deg, veldig bra. Gikk ikke så lang tid før jeg var fanget i spiseforstyrrelsens klør...

Anonymous poster hash: a0a6e...93f
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale det. 

Du nevner jo selv akkurat hva som er farlig faktisk. Du ble uvel og svimmel den første tiden, men så gikk det over. neste steg så prøver du kanskje å spise litt mindre og ser at det går bra, så blir det mindre og mindre.. For vekta går ned det er klart, men det er ikke en sunn måte å gjøre det på. 

Jeg fastet. Det begynte som deg, veldig bra. Gikk ikke så lang tid før jeg var fanget i spiseforstyrrelsens klør...

Anonymous poster hash: a0a6e...93f

Om du også leser på nett så ser du at de som faster av religiøse grunner, helsemessige årsaker eller for å slanke deg - alle er dårlige første dagene. Kroppen vender seg til det. Helt naturlig og ikke farlig. Men jo, selvsagt om man ender opp i en spiseforstyrrelse og drar det alt for langt er det jo ikke bra. Synd du havnet der :( Hvor mye gikk du ned på hvor lang tid? Jeg tenker kun en måned før jeg sakte går over til et sunt og normalt kosthold.

Skrevet

Gikk fra 47-42 kg på en uke. Spiste såvidt noe og drakk kun litt vann.

Anonymous poster hash: fbbc4...f1e

Skrevet (endret)

Jeg tok en sånn fastekur fra Biotta - kjøpte på helsekosten. Den het "Wellness Week" og skulle gi glansfullt hår, nydelig hud, masse energi og det var ikke måte på.

Drakk juice, urtete (smakte grønske!) og spiste frø som en annen kanarifugl :P

Jeg ble svimmel, kvalm og i et redselsfullt humør ... hoho ... stakkars eks-mannen.

Natt til siste fastedag satt jeg på nett og leste menyene på nettsidene til mine favorittrestauranter. Leste kokebøker på sengen og vurderte sterkt å gå løs på potteplantene mine :D

... og det var tårer ... mange tårer, samt en enorm trang til å stjele mat fra andre og et hat mot folk som spiste mat :P

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Nå finnes det jo ingen medisinske årsaker til å faste, med unntak av kirurgiske inngrep dagen etter. Så den må du litt lengre ut på landet med. Fasting er forøvrig å ikke innta noe. Det du driver med heter sulting. Og det resulterer for de aller fleste en rimelig grei oppgang i vekt etter endt sult. Anslagsvis ender du på 80-85 kg innen jul. Så lykke til. 

Spiser du derimot et ketogent kosthold kan du ha fastedager (uten inntak av annet enn kalorifri væske), noe som booster forbrenninga, men det må ikke skje oftere enn hver 14 dag sånn ca. Kombinert med karbohydratholdig kost vil faste eller sult kun rote med forbrenninga. 

Anonymous poster hash: c3b21...10c
Skrevet

Jeg tok en sånn fastekur fra Biotta - kjøpte på helsekosten. Den het "Wellness Week" og skulle gi glansfullt hår, nydelig hud, masse energi og det var ikke måte på.

Jeg ble svimmel, kvalm og i et redselsfullt humør ... hoho ... stakkars eks-mannen.

Natt til siste fastedag satt jeg på nett og leste menyene på nettsidene til mine favorittrestauranter. Leste kokebøker på sengen og vurderte sterkt å gå løs på potteplantene mine :D

... og det var tårer ... mange tårer, samt en enorm trang til å stjele mat fra andre og et hat mot folk som spiste mat :P

Hahaha, hørtes ut som om det var verdt penga for å si det sånn..

Skrevet

Hahaha, hørtes ut som om det var verdt penga for å si det sånn..

Pakken kostet 650kr. og jeg tror kanskje jeg gikk ned 1,5 kg ... sparte litt penger på mat den uken, da :D
Skrevet

Nå finnes det jo ingen medisinske årsaker til å faste, med unntak av kirurgiske inngrep dagen etter. Så den må du litt lengre ut på landet med. Fasting er forøvrig å ikke innta noe. Det du driver med heter sulting. Og det resulterer for de aller fleste en rimelig grei oppgang i vekt etter endt sult. Anslagsvis ender du på 80-85 kg innen jul. Så lykke til. 

Spiser du derimot et ketogent kosthold kan du ha fastedager (uten inntak av annet enn kalorifri væske), noe som booster forbrenninga, men det må ikke skje oftere enn hver 14 dag sånn ca. Kombinert med karbohydratholdig kost vil faste eller sult kun rote med forbrenninga. 

Anonymous poster hash: c3b21...10c

http://www.lilalife.no/2013/11/18/nysgjerrig-pa-faste-2/

Les litt du. Du har åpenbart ikke peiling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...