Gå til innhold

Hvor mange timer slapper du av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har blitt lat!!!! Hvor mange timer sitter du rolig å slapper av i løpet av en dag? Det kan være tv, sitte på Internett, håndarbeid, lese bok osv?

Jeg er hjemmeværende og klarer ikke en gang å holde huset rent og ryddig. Jeg blir sliten av alt! Barna er på skole og barnehage frem til kl 15 hver dag. I dag så har jeg sittet rolig og vært på nettet, sett tv osv i 8 timer! Resten har gått til studier, barn og litt husarbeid. Å jeg er helt utslitt! Hva er normalt og hvor mange timer slapper du av iløpet av en dag? Håper på mange svar.

Anonymous poster hash: 8840d...474

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

En time i sofaen når ungene er i seng, også legger jeg meg.

Skrevet

Ojsann, det var lite. Hvordan ser en vanlig dag ut for deg?

Skrevet

jeg jobber 100 %.  Går siste året på sykepleierutdanningen. Jeg har 2 barn. Jeg sitter aldri, kanskje litt fra 22-23.. Men først er det ofte matpakkesmøring og planlegging til dagen etter. 

idag derimot sover de borte, da passer jeg på=)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ojsann, det var lite. Hvordan ser en vanlig dag ut for deg?

Står opp, steller meg, drar på jobb, henter unger, lager middag, kjører på trening/kamp/bursdag/butikk etc. Finner på noe gøy med unga. Trener. Leser/skriver oppgave,gjør husarbeid, ser litt tv,kollaps...

Skrevet

Som yrkesaktiv ble det vel ettpar timer. Nå som jeg går hjemme i påvente av barnimagen som skal ut blir det sikkert tja, 10-12 timer. Merker at det er lettere å holde seg i gang når man allerede er aktiv, kontra å komme seg i gang med ting når man har en litt slappere livsstil. Kom meg feks mye oftere på besøk mens jeg var i full jobb eller studier. Det har jeg ikke tid til nå :-p 

Skrevet

Du.. det der kalles brakkesyken, hi;-) og er helt normalt.. du kommer inn i en ond sirkel av passivitet og energiløshet.. neste steg er lettere depresjon..

du må finne en mening, et mål og flere delmål.. som er overskuelige..

Anonymous poster hash: 067cc...f6c

Skrevet

Tror jeg sitter i sofaen maks en time til dagen. Er jeg heldig kan jeg klare og sitte 2. Med alene ansvar for 4 unger i alderen 1 til 11 år er d alltid noe som må gjøres. Når kvelden kommer er jeg ganske sliten,men når jeg setter meg ned blir jeg rastløs ganske fort. Så må legge meg for og klare og slappe av.

Anonymous poster hash: e5544...512

Skrevet

Opp 05.45. Ut døra 06.50. Inn døra 16.30. Middag, lek, stell, barn i seng kl 18.30. Husarbeid til ca 20.00... Da ramler jeg overende i sofaen og sitter apatisk foran tv'n før jeg må tvinge meg selv i seng kl 22. Så... Max 2 timer

Anonymous poster hash: 15a73...d8a
Skrevet

Føler meg også ganske lat. Etter at barna er i seng er det sjelden jeg gjør så mye fornuftig. Hvis jeg ikke skal på noe sitter jeg gjerne i sofaen 2-3 timer. I stedet forå trene, gjøre husarbeid, etc. På en vanlig dag står vi opp litt ca 0645, jeg ordner matpakker og frokost, leverer barn, går på jobb ca 7 timer (sitter mesteparten av dagen på rompa foran en PC...), henter, lager middag, slapper kanskje av mens barna ser barne-TV, lager kveldsmat og legger barn, litt husarbeid mens barna er våkne. Etter 19.30 er det lite action på meg....

Anonymous poster hash: b7606...b8d

Skrevet

Ca en time i gjennomsnitt.

Står opp 06.15. Enten leverer eller henter i barnehagen. Er sammen med barna etter skole/barnehage, lager middag etc. Eldstemann er i seng 20.30. Da rydder jeg litt, og så jobber jeg 1 -2 timer. Så forhåpentligvis litt avslapning, før jeg stuper i seng.....

Jobber 80%, men lengre arbeidsdager fordi jeg er lærer. Er hjemme med yngste en dag i uka. Prøver da å ta livet litt med ro sammen.

Anonymous poster hash: baf78...10e
Skrevet

Føler meg også ganske lat. Etter at barna er i seng er det sjelden jeg gjør så mye fornuftig. Hvis jeg ikke skal på noe sitter jeg gjerne i sofaen 2-3 timer. I stedet forå trene, gjøre husarbeid, etc. På en vanlig dag står vi opp litt ca 0645, jeg ordner matpakker og frokost, leverer barn, går på jobb ca 7 timer (sitter mesteparten av dagen på rompa foran en PC...), henter, lager middag, slapper kanskje av mens barna ser barne-TV, lager kveldsmat og legger barn, litt husarbeid mens barna er våkne. Etter 19.30 er det lite action på meg....

Anonymous poster hash: b7606...b8d

Fjoh.... godt det er flere bedagelige mødre her inne :-)

Anonymous poster hash: 5f3a1...bc9

Skrevet

TimeRRR? Jeg slapper av om jeg er alene mebs jeg bretter klær! På do,og når barna er i senga 0,5-1h og da sovner jeg foran tv. Jobber fulltid og utdanner meg,med to tette unger.

Skrevet

Slapper av når jeg skal sove. Går ellers i ett med fulltidsjobb, barn, husarbeid og trening. Har det fint slik :)

Anonymous poster hash: f763c...756

Skrevet

Jeg er delvis ufør, så det å hvile er en del av noe jeg må gjøre hver dag for å ikke bli dårlig.  Hvis jeg har en god dag, hviler jeg en time midt på dagen  (ligger i senga rett ut). Deretter er det vel en times tid på kvelden sammen med gubben i sofaen foran tv-en

Anonymous poster hash: 33b9a...9ca
Skrevet

Jeg tror jeg har blitt lat!!!! Hvor mange timer sitter du rolig å slapper av i løpet av en dag? Det kan være tv, sitte på Internett, håndarbeid, lese bok osv?

Jeg er hjemmeværende og klarer ikke en gang å holde huset rent og ryddig. Jeg blir sliten av alt! Barna er på skole og barnehage frem til kl 15 hver dag. I dag så har jeg sittet rolig og vært på nettet, sett tv osv i 8 timer! Resten har gått til studier, barn og litt husarbeid. Å jeg er helt utslitt! Hva er normalt og hvor mange timer slapper du av iløpet av en dag? Håper på mange svar.

OPP Å HOPP !

Du dyrker latskapen, det er en farlig lek :D

Anonymous poster hash: 39ef7...e75

Skrevet

2 ca. Ungene legger seg 7, så da rekker jeg å gjøre litt før jeg deiser ned i sofaen 8-halv 9.

Anonymous poster hash: 87e22...86d

Skrevet

Man får ingen energi av å bare sulle rundt. Holder man hjulene igang får man gjort masse og blir mye mer tilfreds når kvelden kommer.

Anonymous poster hash: 09b57...c14

Skrevet

Maks en time. Ute av huset før 6. Hjemme ca 15.30. Da er det lekser, middag

, husarbeid, kjøring, barn på besøk, aktiviteter osv. Somregel stille her mellom 20.30 og 21. Da er det alltid noen små ting og ordne før jeg kan sette meg litt ned.

Tror du må ta deg selv litt i nakken Hi. Pålegg det selv noen oppgaver du må gjøre hver dag. Ikke lov å se på tv eller nett før du har gjort det :-)

Anonymous poster hash: 94531...0b6

Skrevet

Er hjemmeværende jeg også, men slapper ikke av mer enn ca 1 times lunsj midt på dagen. Må jo trene, vaske, rydde hus og male/ pusse opp div div..... På kvelden deiser jeg ned i sofaen etter at alle ungene er lagt, dvs ca 20.30 og der blir jeg resten av kvelden. Så blir vel ca 2-3 timer. 

Anonymous poster hash: 1d243...f39
Skrevet

Jeg slapper av når jeg spiser frokost. Da finner jeg som oftest frem dib, og frokosten kan dra ut i det lange. Så går jeg rundt å gjør husarbeid, tar 10 min. pause og 2 min. senere. Så litt av og på gjennom dagen. Vet ikke hvor mange timer det blir til dagen, det er vel helst om kvelden når barna er i seng jeg slapper mer av enn jeg jobber. Da går jeg til og fra og gjør husarbeid da også, men da er det mer 10 min. jobbing og 30 min. avlapping, 5 min. jobbing 25 min avslapping.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...