Gå til innhold

Hvor mye kaffe drikker dere når dere er gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat testet positivt, og må kutte ned....hvor mye kaffe har dere drukket under graviditet?

Anonymous poster hash: 2f178...23e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et par kopper om dagen ca. Så må man jo se an hvor sterk kaffen er også :) hadde jeg likt sterk kaffe og alle var doble espressoer hadde det jo strengt tatt blitt 2 kopper i én kopp. Om du skjønner hva jeg mener? ;)

Anonymous poster hash: 9e59c...b78

Skrevet

Er ikke gravid, men har lest meg opp i forbindelse med prøving og ser at det generelle rådet er 1 kopp med koffeinholdig drikke (cola/kaffe/svart te osv) pr dag. Da går du godt klar av skadelige mengder ☺

Anonymous poster hash: e9611...b9d

Skrevet

Gratulerer så mye med graviditeten :)

I Norge er det ikke anbefalt å gå over 300 mg.koffein per dag. Dette tilsvarer to kopper vanlig kaffe.

Det var helt grusomt å kutte ned på koffein - har aldri hatt så vondt i hodet i hele mitt liv :o

Masse lykke til!

Skrevet

Inntil tre kopper vanlig kaffe eller en kopp latte (espresso er sterkere)

Det var skikkelig hardt å kutte ned på kaffe. Visste ikke jeg var så avhengig.

Anonymous poster hash: 89987...60e

Skrevet

Ingenting. Men så var jeg heller ingen kaffekjerring før jeg ble gravid. ;)

Før drakk jeg kanskje et par latte i uka + svart kaffe borte på besøk, men sjelden kaffe hjemme.

Nå unngår jeg det helt av hensyn til babyen, men jeg er veldig følsom for koffein også da.

Skrevet

Jeg har kuttet ut all te, kaffe og cola fra den dagen vi startet å prøve. Drakk bare 1-3 kopper kaffe før, så var ikke såå vanskelig å slutte. Savnet morgenkaffen veldig i noen uker, men det går over. For mye koffein kan gi ubehag selv for en voksen, og tenker at det bittelille knøttet tåler veldig lite. Jeg vil ikke ta noen unødvendige sjanser for det lille nurket, når jeg klarer meg uten.

Anonymous poster hash: a3e88...be0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...