Gå til innhold

BILLIG og bra bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i Oslo uten bil og kommer bare til å bruke bilstol om vi en sjelden gang skal på kjøretur med foreldrene våre, tipper det blir en kjøretur i måneden ca. Vil derfor ikke legge så mye penger i en bilstol, men vil jo selvsagt ha en forskriftsmessig og trygg bilstol.

Til baby (0-13kg?). Helst ikke over 1000kr

Noen som vet om noe greit og billig?

Anonymous poster hash: 3e92c...f93

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde heller kjøpt ein brukt på Finn, framfor ein billigstol.

Skrevet

Hvorfor heller brukt enn billig? Er ikke de som koster under 1000 kr også forskriftsmessige og trygge? Trodde alle måtte følge samme lovverk.. Var faktisk en som fortalte meg at det var risiko knyttet til brukte bilstoler

Skrevet

Kjøp heller en brukt, selv om de billige er godkjente er det ikke det samme som at de er bra.

Anonymous poster hash: 4625e...ae9
Skrevet

Du får en pent brukt maxi cosi (testvinner) for 5-700. Folk selger gjerne ikke kollisjonsskada bilstoler (det er der faren ligger) fordi de kasseres og man får ny via forsikringen ved kollisjon. Selvsagt er det en mikroskopisk mulighet for at den har fått en kakk, men man sjekker jo at stolen virker solid og pent brukt ved kjøp. Så jeg hadde mye heller kjøpt en brukt og bra stol, enn en billig og bare så vidt godkjent stol. 

Skrevet

Jepp, og for å spesifisere vil vi kun ha by bilstol. Den må ikke være billigst mulig (type 500kr). Vi har god råd, men fordi vi knapt kommer til å bruke bilstol føles det dumt å kjøpe en dyr en.

Derfor helst billigst mulig som likevel er bra, og ny

HI

Skrevet

Jepp, og for å spesifisere vil vi kun ha by bilstol. Den må ikke være billigst mulig (type 500kr). Vi har god råd, men fordi vi knapt kommer til å bruke bilstol føles det dumt å kjøpe en dyr en.

HI

Hvis dere har god råd, hvorfor i all verden kan dere ikke spandere de pengene det koster for at barnet deres skal sitte trygt på bilturer? Uansett om det er sjeldent eller ofte er det jo sikkerheten som er viktigst. Dummeste jeg har hørt at dere har god råd men ikke vil betale for det som er mest sikkert for barnet.

Anonymous poster hash: c1035...c8f

Skrevet

Vi kjører heller ikke mye bil, men vi har testvinner-barnestolen. Det hjelper ikke om man bare kjører en gang i året dersom det er på den turen man kolliderer. Noen ting er bare ikke verdt å spare en tusenlapp på.

Anonymous poster hash: 5d231...cbe
Skrevet

Søk på Akta Graco Logico på jollyroom. Den er på tilbud til 1300. Den hadde vi, en veldig bra stol. Litt billigere fordi det ikke er isofixbase. Du fester basen med belte og klikker bare stolen på. Litt tungt sete å bære, men om dere ikke skal bære det så mye så gjør jo ikke det noe. Vi brukte det mye. Kan anbefales!

Anonymous poster hash: 516bf...84d

Skrevet

HIAnonymous poster hash: 3e92c...f93

Hvis dere har god råd, hvorfor i all verden kan dere ikke spandere de pengene det koster for at barnet deres skal sitte trygt på bilturer? Uansett om det er sjeldent eller ofte er det jo sikkerheten som er viktigst. Dummeste jeg har hørt at dere har god råd men ikke vil betale for det som er mest sikkert for barnet. Anonymous poster hash: c1035...c8f

Misforstår du med vilje? Vil ikke ha billig for enhver pris, for det skal være sikkert. Er for eksempel denne en dårlig bilstol: http://www.jollyroom.no/produkter/britax-baby-safe-std-black-4 ?

Den koster nå 999. Jeg tenker det er tryggere å kjøpe den til 999 enn en brukt jeg ikke vet noe om til 600kr

Vi har ikke sykt god råd, men vanlig god råd. Vi eier ikke bil og har ikke lappen, og vi reiser med t-banen. Vi gjør de beste valgene på alt annet, og hadde ikke tenkt at vi trengte bilstol. Men så tenkte vi på at det kan være greit å ta taxi hjem fra sykehuset, og at det kan oppstå situasjoner der vi kommer til å sitte på med foreldrene våre (ikke ofte, vi reiser stort sett med tog... En gang i måneden var nok en overdrivelse, nå sitter vi på med bil kanskje to ganger i halvåret, men kan jo hende det blir litt oftere med baby?)

Jeg skjønner at folk som har bil og reiser med bil daglig eller flere ganger i uka vil ha dyr og komfortabel bilstol som man kan klikke på vogn osv. Vi hadde sikkert lagt 2500 kr i det eller mer om vi var i samme situasjon.

Men om det sikkerhetsmessig ikke er NOEN forskjell mellom en til 900 og en til 2000 kr, er det da uforsvarlig av meg å kjøpe en til 900 kr som den jeg linket til over?

Blir helt matt jeg. Klart vi ønsker det beste for barnet vårt, og de pengene vi sparer skal ikke gå til luksus, men til andre ting barnet trenger :(

Skrevet

Tusen takk! Er dette sikre bilstoler, noen som har peiling? :)

Skrevet

Tusen takk! Er dette sikre bilstoler, noen som har peiling? :)

Den første er jo graco, det er jo kjent. Vi hadde graco til minstejenta og var fornøyd. Du kan jo prøve å google tester. Tipper den er på salg pga fargen, men det betyr vel ikke noe. ;)

Anonymous poster hash: aaeac...201

Skrevet

HIAnonymous poster hash: 3e92c...f93

Hvis dere har god råd, hvorfor i all verden kan dere ikke spandere de pengene det koster for at barnet deres skal sitte trygt på bilturer? Uansett om det er sjeldent eller ofte er det jo sikkerheten som er viktigst. Dummeste jeg har hørt at dere har god råd men ikke vil betale for det som er mest sikkert for barnet. Anonymous poster hash: c1035...c8f

Misforstår du med vilje? Vil ikke ha billig for enhver pris, for det skal være sikkert. Er for eksempel denne en dårlig bilstol: http://www.jollyroom.no/produkter/britax-baby-safe-std-black-4 ?

Den koster nå 999. Jeg tenker det er tryggere å kjøpe den til 999 enn en brukt jeg ikke vet noe om til 600kr

Vi har ikke sykt god råd, men vanlig god råd. Vi eier ikke bil og har ikke lappen, og vi reiser med t-banen. Vi gjør de beste valgene på alt annet, og hadde ikke tenkt at vi trengte bilstol. Men så tenkte vi på at det kan være greit å ta taxi hjem fra sykehuset, og at det kan oppstå situasjoner der vi kommer til å sitte på med foreldrene våre (ikke ofte, vi reiser stort sett med tog... En gang i måneden var nok en overdrivelse, nå sitter vi på med bil kanskje to ganger i halvåret, men kan jo hende det blir litt oftere med baby?)

Jeg skjønner at folk som har bil og reiser med bil daglig eller flere ganger i uka vil ha dyr og komfortabel bilstol som man kan klikke på vogn osv. Vi hadde sikkert lagt 2500 kr i det eller mer om vi var i samme situasjon.

Men om det sikkerhetsmessig ikke er NOEN forskjell mellom en til 900 og en til 2000 kr, er det da uforsvarlig av meg å kjøpe en til 900 kr som den jeg linket til over?

Blir helt matt jeg. Klart vi ønsker det beste for barnet vårt, og de pengene vi sparer skal ikke gå til luksus, men til andre ting barnet trenger :(

Denne var best i test et år for ikke så lenge siden, så den er absolutt bra nok. :) De andre du linket til vet jeg dessverre ikke noe om.

Anonymous poster hash: e578c...fd6

Skrevet

HI, Britax stolen du linker til er svært god, og hadde super pris nå da! Ville virkelig vurdert den ja. :)

Anonymous poster hash: 0a78a...81d
Skrevet

Den Britaxen du linket til er et veldig bra og sikkert sete.

Skrevet

Den Britaxen du linket til er et veldig bra og sikkert sete.

Skrevet

Har du råd, så kjøp et kjent merke som vinner tester som har de viktige punktene. Mange tester ser på brukervennlighet, det er helt feil fokus. At setet er tungt, vanskelig å flytte frem og tilbake osv gjør meg ingenting hvis setet tåler krasj i minimum 50 km/t. Selvom et sete faller innenfor

minimumskrav er det ikke sikkert. BeSafe er tunge seter som tåler mye, de koster litt, men de er testet i andre tester i tillegg til minimumskravene

minimumskravene.

Jeg har vært student med dertil økonomi, og selv da kjøpte jeg dyrt sete fra BeSafe nytt.

Enkelt sagt: koster det under 1200 kr ville jeg ikke kjøpt det, og under 3000 på neste setestr. Ja, det føles nok litt bortkastet, men tenk hva du vil sitte igjen med hvis ulykken er ute og barnet blir spiddet av plast som knekker...

Anonymous poster hash: 20688...f75

Skrevet

Det du sier du som sa at man abefaller ikke brukt bilstol tar feil,de abefaler ikke brukte bilstoler på over 5 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...