Gå til innhold

Regler for trafikksikring av halvstore unger i bil............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snakk om samkjøring til en fritidsaktivitet. Totalty 6 unger, 2 av mødrene har store biler med plass til 4 unger.

Jeg har bare vanlig liten bil, frewmme kan ikke barn sitte, de er mellom 130 og 135, og 140, de er 4 klassinger-

Mitt barn sitter i skikkelig beltestol, og så har jeg en pute som jeg bruker dersom noen er med hjem.

Men det er ikke blass til 3 barn bak i bilen min. Jeg har liten bil, når mitt barn sitt bilsete står fast, og en unge sotter i bilstolen, da er det ikke mye plass til en tredje mann.....

Det ER ikke plass til 3.

Jeg tar ingen unger fremme, de er for små og det er air bag.

Er det frekt?

Er jeg frekk som ikke har på mer enn 2 barn??

Anonymous poster hash: 8a1cd...291
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han på 140 kan jo fullt lovlig sitte forann med airbag. Mener at grensa for det går ved 140. Så ville jeg latt den som er nærmest 135 sitte uten pute, særlig hvis vedkommede nesten er 135? Beltestol og pute for de to andre. Da har du fint plass til 4 barn.

Anonymous poster hash: 4475f...586

Skrevet

Om du er så frekk må du ikke regne med at ditt barn får plass i andres bil.

De er vel så stor nå at de ikke trenger bilstol. 135 er vel grensen

Anonymous poster hash: d3df9...ce3

Skrevet

Nei, ikke frekk, men du kan jo ikke forvente at de vil være med på samkjøring sammen med deg dersom de må kjøre mye mer/oftere enn deg fordi du ikke har plass. Nå går det an å ha et barn på 140 cm på pute foran i bilen, selv med airbag, men det er helt i orden om du ikke vil. Jeg hadde nok ikke orket å ha deg med på samkjøring dersom det ble mye ekstraarbeid fordi du hadde plass til færre barn.

Anonymous poster hash: 2f689...c9d
Skrevet

Erdet ingen som tenker sikkerhet for barna da? Jeg kjører gjerne hver gang jeg, for at min jente på 131 skal  få sitte i beltestolen sin.

Jo da, de KAN sitte uten pute ved 135c, det er LOV.

Menselv trygg trafikkog veivesenet ANNBEFALER å sitte i beltestol til 140 cm. Forde du har DÅRLIG sisebeskyttelse når barnet bare sitter på pute.

Personlig er jeg veldig opptatt av sikkerhet, min jente satt barkovervent til hyn fylte 2 og ett halvt. Vi fikk mnage hevede øyebryn fpr der.

Husker vi ble stoppa en gang, og de ville  besmest tipe avisa, for dette var s bra og såuvanlig,at de var heilt sjokka.....

Skrevet

Uvanlig å sitte bakovervendt til 2 og et halvt ? Min er 3 og sitter bakovervendt. Og det er vel anbefalt til 4 år.

Anonymous poster hash: 4c0bf...2b3

Skrevet

Erdet ingen som tenker sikkerhet for barna da? Jeg kjører gjerne hver gang jeg, for at min jente på 131 skal  få sitte i beltestolen sin.

Jo da, de KAN sitte uten pute ved 135c, det er LOV.

Menselv trygg trafikkog veivesenet ANNBEFALER å sitte i beltestol til 140 cm. Forde du har DÅRLIG sisebeskyttelse når barnet bare sitter på pute.

Personlig er jeg veldig opptatt av sikkerhet, min jente satt barkovervent til hyn fylte 2 og ett halvt. Vi fikk mnage hevede øyebryn fpr der.

Husker vi ble stoppa en gang, og de ville  besmest tipe avisa, for dette var s bra og såuvanlig,at de var heilt sjokka.....

Det er helt vanlig å sitte bakovervendt når man er 2 og et halvt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...