Gå til innhold

Ei som har mme-nekt. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ene tulla på 8 mnd vil plutselig ikke ha noe mme. Hun bare griner på nesen å spytter det ut. De får bare ca 2 ganger i løpet av dagen pga liten intresse. Hun spiser annen mat, og drikker noen slurker vann, men det blir jo så lite væske på henne.

De skal jo ikke ha vanlig melk enda, då da lurer jeg på hvordan jeg skal løse dette?

Har prøvd andre typer mme også utn noe mer hell bare så det er sagt.

Før drakk hun hvertfall mme etter kveldsgrøten, men det vil hun ikke ha lengre.

Gir jeg henne melk først når hun er sulten drikker hun litt, men da vil hun ikke ha annen mat etterpå. Det resulterer i mindre næring.

Må si at dette er ei lita og slank snuppe som ikke har mye babyfett å tære på i motsetning til søstra som er god å babylubben som jeg er vant til at babyer skal være.

Hun virker til å være fornøyd altså og spiser godt både grøt, middag, div frukt og brødskive.

Hvor viktig er det at hun får i seg mme, og hvor mye burde hun minst få i seg?

Ble litt rotete men håper dere skjønner :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som min gutt når han var liten. Det jeg gjorde var å ta ca en skje (mme str) med grøt pulver i mme flaska. Da ble det litt annen smak å han drakk og koste seg. Og jeg var fornøyd som fikk i han det han trengte av mme

Anonymous poster hash: 2dde4...e0b
Skrevet

Det kan jeg prøve :-)

Men er litt usikker på hvor mye en åttemndr trenger av mme. Har spurt på hrlsestasjonen men det virket ikke som om de hadde noe svar annet enn hun burde få mme til de var året.

Skrevet

Hun vil vel bli ammet. Instinktet sier at MMe ikke er bra nok

Anonymous poster hash: 5274d...54c

Skrevet

Hun vil vel bli ammet. Instinktet sier at MMe ikke er bra nok

Anonymous poster hash: 5274d...54c

Hvor dum kan du bli?

Anonymous poster hash: 2c4b9...ee7

Skrevet

Hehe tar meg ikke nær av det. Jeg hadde ikke melk så den er grei. Ikke klarte hun å suge på brystet heller. Jeg burde vel ha gitt henne bort til en mor som kunne amme? ;) innstinktet hennes er litt tregt da tydeligvis siden det tok henne åtte mnd å finne det ut :P

Skrevet

Hadde også en tvilling som fikk drikkenekt da hun var 6 mnd. Jeg hadde i litt fruktpure (nestle finmost), og det ble litt bedre. Prøvde også noen ganger å dyppe flaskesmokken i fruktpure eller sukker :P Hjalp som bare juling, men det varte jo ikke hele måltidet da. 

Men tilslutt måtte jeg legge meg i senga mens jeg ga henne flaske, hun ble så forstyrret av det som skjedde rundt. Da fikk hun også en annen ro, og det gikk bedre. Sluttet med MME da hun var 11 mnd, da avvente hun seg selv- igjen. 

Anonymous poster hash: ef0a2...8ac
Skrevet

Hva med å prøve med hjemmelaget havrevelling?

:)

Skrevet

Tenker du på havresaft mamman til nurket?

Hadde håpet hun skulle lære seg å like vann, men det er visst ikke noe særlig. :P Får hun babyjuice o.l slurper hun i seg alt, men har lite lyst til å venne henne på å drikke slikt.

Men kanskje havresaft går. Skal prøve det.

Noen som vet hvor viktig det er med den melken om hun fortsatt nekter?

Skrevet

Du kan koke opp litt havremelsgrøt og riste ut litt i MME :)

I Sverige får man kjøpt velling fra Semper - den fungerer også veldig bra.

Kan det være en idé å høre med helsestasjonen om du kan begynne å gi havremelk eller rismelk fra helsekosten??

Skrevet

Du kan koke opp litt havremelsgrøt og riste ut litt i MME :)

I Sverige får man kjøpt velling fra Semper - den fungerer også veldig bra.

Kan det være en idé å høre med helsestasjonen om du kan begynne å gi havremelk eller rismelk fra helsekosten??

Skrevet

Vann må tilvennes, så ikke gi opp det:) Og å dyppe flaskesmokken i sukker var en særdeles dårlig idé, seriøst. Snakk om å lage uvaner.

Anonymous poster hash: 2c4b9...ee7
Skrevet

Vi brukte eplejuice for å tilvenne til vann. Begynte med lite og hadde i mindre og mindre. Fungerte bra.

Anonymous poster hash: 2653a...b35

Skrevet

Vi brukte eplejuice for å tilvenne til vann. Begynte med lite og hadde i mindre og mindre. Fungerte bra.

Jeg sleit forresten med amming rundt 8mnd fordi han ikke hadde ro nok hvis vi ikke var helt alene i et rom og da fikk jeg beskjed fra helsestasjon at amming morgen og kveld var ok, så lenge han fikk grøt i tillegg.

Skrevet

Ta dere en tur med Kiel-fergen ;)

I Tyskland får du kjøpt "baby-te" fra Hipp. Den kan serveres lunken og kald. Setter litt smak på vannet uten at det er noe farlig. Tyskerne er GODE på babymat og har kjempebra utvalg *sukk*

Skrevet (endret)

Hehe takk for svar dere. Kommer ikke til å dyppe smokken i sukker ;) Hun har fått vann fra 4 mnd, men tar bare noen få slurker. Ikke noe særlig mer enn det.

Har tenkt på å gi utvannet juice, men så er jeg jo så redd for at hun da skal nekte helt å ta i mot vann. Det "verste" jeg vet er å se småtasser som sitter å bælmer juice eller saft på flaske hele dagen. Stakkars tenner og kropp tenker jeg da.

Hun har i ren desperasjon fått smakt litt vanlig melk bare for å se om hun likte det, og det gjorde hun. Men kan jo ikke la henne få det enda så er vel bare å vente. Får bare teste litt til, då får jeg ta kontakt med hs om det ikke bedrer seg

Hun får jo heldigvis litt væske gjennom grøten da.

Endret av Plutti og de tre ungene
Skrevet

Vi begynte med kanskje en del juice og 10 deler vann, så veldig lite juice og det hjalp mye. Og vi tok i mindre og mindre ganske raskt og det hjalp likevel. Han er 7 år nå og drikker vann uten problemer (selv om han liker juice bedre ;) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...