Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #1 Skrevet 8. september 2014 Barna går i 2.klasse, og de bor et stykke unna derfor kjøres jenta. Og hun kommer med henne hver eneste dag nesten. Gjerne i middagstiden, og noen ganger har jeg måtte dratt henne med på mitt barn sine aktiviteter fordi moren ikke har hentet henne. Barna er ikke verdens beste venner heller, jenta mi har andre hun leker mer med og ønsker tilbringe tid sammen med. Moren sender bestandig meld om at de er på tur, men de gangene jg HR prøvd meg på at jenta mi allerede har besøk har hun "klikket" og sagt at alle må leke sammen. Hun eier ikke sosiale antenner, og noen ganger får jeg ikke meldingen før datteren står på døra og moren har kjørt( hun ser godt om vi er hjemme) Er lei, datteren min er lei!!! Anonymous poster hash: df3a3...5f1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #2 Skrevet 8. september 2014 Det hadde jeg aldri orket eller funnet meg i. Tror du blir nødt til å si i fra i klartekst hvis du vil ha en slutt på det. Meget snodig oppførsel! Anonymous poster hash: ad63f...b80
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #3 Skrevet 8. september 2014 Uff, du er gratis barnevakt. Det var jeg også en sommer for en nabogutt. Moren sendte han over til oss, og kjørte deretter selv bort. Hver dag, hele sommerferien (hun jobbet ikke) Både jeg og gutten min holdt på å bli sprø til slutt. Da vi prøvde å si i fra ble hun så sur at hun ikke snakket med oss mer. Senere ble hun meldt til barnevernet av andre, og fikk avlastning (noe som løste alle sine problemer) Anonymous poster hash: 185db...e91
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #4 Skrevet 8. september 2014 Da tar du opp at dere må avtale på forhånd hvis jenta skal komme til dere. Si at neste uker tror du det er bare mandag og onsdag som passer f.eks. Men jeg synes virkelig synd på denne jenta, for hun har da tydeligvis ikke så mange andre venninner. Så tenk litt etter hvor mye du begrenser det også. Det som er så fælt er at barn som regel fanger opp slike signaler om at de ikke er helt ønsket der, og fordi de ikke har noen andre, at de føler det er flaut å bli "dumpet" der uten selv å ha muligheten til å dra derfra, så har de ikke noe annet valg enn å gjøre det beste ut av det. Får virkelig vondt av denne jenten! Anonymous poster hash: 6fec2...ec2
Chl85 Skrevet 8. september 2014 #5 Skrevet 8. september 2014 Ja veldig merkelig oppførsel?? Her ville jeg nok sagt det rett ut at det ikke alltid passer med besøk. Dersom mor trenger avlastning får hun kontakte kommune/barnevern. Kanskje hun da ser poenget? Noen har fått skrudd på de sosiale antennene litt feil
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #6 Skrevet 8. september 2014 Jeg ville faktisk ha ringt med en gang hun sto på døra og forklart at det passer dårlig og at du ikke er noe barnevakt. Jenta kan komme på besøk på onsdag neste uke. Hvis hun ikke henter igjen jenta ville jeg ha kjørt henne hjem med en gang og fortsatt med det. Regner med at du har spurt både mor og barn hvorfor hun kommer til dere hele tiden og gått svar??? Anonymous poster hash: bf357...778
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #7 Skrevet 8. september 2014 Takk for svar sålangt. Ja , innser jeg må sette hardt mot hardt. Jenta er veldig for seg og overkjører min datter også så stemningen her begynner bli ganske dårlig om ettermiddagene. Hun skal bestandig ha viljen sin, og jeg tror nesten jenta mi føler seg som gjest på eget rom😳 Ja, kan være det er synd i jenta men slik saken er nå er det ikke sånn at f.eks mandag og onsdag passer. Jenta mi vil ikke ha henne her mer, og jeg er ikke interessert i å være barnevakt. Min har aktiviteter 3 dager i uka og ellers vil hun være med sine venner. Nå kan de ikke sykle rundt for besøket har ikke sykkel, ikke vil hun være med jenta mi sine venner osv. Kan ikke tvinge eget barn være sosialarbeider flere ettermiddager i uka! Probelmet er at moren aldri tar tlf når jeg ringer. Sender jeg melding svarer hun ikke før neste gang vi møtes og da med barna. Vil holde dem utenfor dette. Anonymous poster hash: df3a3...5f1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #8 Skrevet 8. september 2014 Takk for svar sålangt. Ja , innser jeg må sette hardt mot hardt. Jenta er veldig for seg og overkjører min datter også så stemningen her begynner bli ganske dårlig om ettermiddagene. Hun skal bestandig ha viljen sin, og jeg tror nesten jenta mi føler seg som gjest på eget rom😳 Ja, kan være det er synd i jenta men slik saken er nå er det ikke sånn at f.eks mandag og onsdag passer. Jenta mi vil ikke ha henne her mer, og jeg er ikke interessert i å være barnevakt. Min har aktiviteter 3 dager i uka og ellers vil hun være med sine venner. Nå kan de ikke sykle rundt for besøket har ikke sykkel, ikke vil hun være med jenta mi sine venner osv. Kan ikke tvinge eget barn være sosialarbeider flere ettermiddager i uka! Probelmet er at moren aldri tar tlf når jeg ringer. Sender jeg melding svarer hun ikke før neste gang vi møtes og da med barna. Vil holde dem utenfor dette. Anonymous poster hash: df3a3...5f1 Stakkars jenta di. Selvfølgelig skal hun ikke holdes som gissel på den måten. Kan du kjøre jenta hjem igjen neste gang hun kommer? Og så forklare situasjonen for moren? Noen eier bare ikke antenner. Si at fin datter har andre planer/må gjøre lekser/skal besøke besteforeldre el. Fortsett til hun ikke gidder å kjøre henne mer. Anonymous poster hash: ca073...db7
Mamma_til_2 Skrevet 8. september 2014 #9 Skrevet 8. september 2014 Da hadde jeg reist hjem til barnet og levert henne med beskjed om at det passet dårlig med besøk, hadde mamma Vært Borte hadde jeg tatt mammaen tilside når hun kom for og hente og forklart i klartekst at hun må begynne og ringe før de kommer for dere har andre ting og Gjøre. Hadde ikke dette blitt bedre hadde jeg fikset en faktura for barnevakt for det er det du er.
Superdolly Skrevet 8. september 2014 #10 Skrevet 8. september 2014 Tja, jeg har noen litt slemme forslag, men da blir du garantert uvenner med mora. Skriv regning for barnepass og sleng på kjøring dersom du må ta med jenta på aktiviteter noen steder. Du legger deg selvsagt ikke spesielt lavt i pris. Lever fakturaen i hånda på mor neste gang du ser henne og krev at hun betaler. For du driver ikke gratis ettermiddags-SFO. Send sms til mor neste gang jenta kommer og skriv at dere skal bort om 20 minutter, og hvis ikke jenta er hentet da ser du deg nødt til å ringe barnevernsvakten og levere henne til dem. Kjør jenta hjem hver eneste gang og krev drosjetakst. Send en sms til mor (ettersom hun ikke tar telefonen når du ringer) og fortell henne i klartekst at du nekter å la deg utnytte som gratis barnevakt noe mer, og at du heretter kommer til å låse døra og ikke åpne selv om hun dumper sitt barn hos dere. Dumper hun likevel barnet hos dere vil du ringe barnevernet for det hun driver med er totalt uansvarlig. Finnes det en far? Ring ham og fortell at dette går ikke lenger, du har annet å gjøre enn å passe barnet deres hver bidige ettermiddag. Ikke alle disse forslagene er spesielt nyttige men kanskje du kan få litt inspirasjon til å sette hardt mot hardt en stund?
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #11 Skrevet 8. september 2014 Tja, jeg har noen litt slemme forslag, men da blir du garantert uvenner med mora. Skriv regning for barnepass og sleng på kjøring dersom du må ta med jenta på aktiviteter noen steder. Du legger deg selvsagt ikke spesielt lavt i pris. Lever fakturaen i hånda på mor neste gang du ser henne og krev at hun betaler. For du driver ikke gratis ettermiddags-SFO. Send sms til mor neste gang jenta kommer og skriv at dere skal bort om 20 minutter, og hvis ikke jenta er hentet da ser du deg nødt til å ringe barnevernsvakten og levere henne til dem. Kjør jenta hjem hver eneste gang og krev drosjetakst. Send en sms til mor (ettersom hun ikke tar telefonen når du ringer) og fortell henne i klartekst at du nekter å la deg utnytte som gratis barnevakt noe mer, og at du heretter kommer til å låse døra og ikke åpne selv om hun dumper sitt barn hos dere. Dumper hun likevel barnet hos dere vil du ringe barnevernet for det hun driver med er totalt uansvarlig. Finnes det en far? Ring ham og fortell at dette går ikke lenger, du har annet å gjøre enn å passe barnet deres hver bidige ettermiddag. Ikke alle disse forslagene er spesielt nyttige men kanskje du kan få litt inspirasjon til å sette hardt mot hardt en stund? Signerer denne! Anonymous poster hash: 27ebf...27f
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #12 Skrevet 8. september 2014 Tja, jeg har noen litt slemme forslag, men da blir du garantert uvenner med mora. Skriv regning for barnepass og sleng på kjøring dersom du må ta med jenta på aktiviteter noen steder. Du legger deg selvsagt ikke spesielt lavt i pris. Lever fakturaen i hånda på mor neste gang du ser henne og krev at hun betaler. For du driver ikke gratis ettermiddags-SFO. Send sms til mor neste gang jenta kommer og skriv at dere skal bort om 20 minutter, og hvis ikke jenta er hentet da ser du deg nødt til å ringe barnevernsvakten og levere henne til dem. Kjør jenta hjem hver eneste gang og krev drosjetakst. Send en sms til mor (ettersom hun ikke tar telefonen når du ringer) og fortell henne i klartekst at du nekter å la deg utnytte som gratis barnevakt noe mer, og at du heretter kommer til å låse døra og ikke åpne selv om hun dumper sitt barn hos dere. Dumper hun likevel barnet hos dere vil du ringe barnevernet for det hun driver med er totalt uansvarlig. Finnes det en far? Ring ham og fortell at dette går ikke lenger, du har annet å gjøre enn å passe barnet deres hver bidige ettermiddag. Ikke alle disse forslagene er spesielt nyttige men kanskje du kan få litt inspirasjon til å sette hardt mot hardt en stund? Takk! Det er dette jeg skulle hatt baller til. Og når jeg leser det jeg skriver så ser jeg jo at forslagene dine egentlig ikke er hårreisende; det e jo moren sin oppførsel som er verst. Anonymous poster hash: df3a3...5f1
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #13 Skrevet 8. september 2014 Tja, jeg har noen litt slemme forslag, men da blir du garantert uvenner med mora. Skriv regning for barnepass og sleng på kjøring dersom du må ta med jenta på aktiviteter noen steder. Du legger deg selvsagt ikke spesielt lavt i pris. Lever fakturaen i hånda på mor neste gang du ser henne og krev at hun betaler. For du driver ikke gratis ettermiddags-SFO. Send sms til mor neste gang jenta kommer og skriv at dere skal bort om 20 minutter, og hvis ikke jenta er hentet da ser du deg nødt til å ringe barnevernsvakten og levere henne til dem. Kjør jenta hjem hver eneste gang og krev drosjetakst. Send en sms til mor (ettersom hun ikke tar telefonen når du ringer) og fortell henne i klartekst at du nekter å la deg utnytte som gratis barnevakt noe mer, og at du heretter kommer til å låse døra og ikke åpne selv om hun dumper sitt barn hos dere. Dumper hun likevel barnet hos dere vil du ringe barnevernet for det hun driver med er totalt uansvarlig. Finnes det en far? Ring ham og fortell at dette går ikke lenger, du har annet å gjøre enn å passe barnet deres hver bidige ettermiddag. Ikke alle disse forslagene er spesielt nyttige men kanskje du kan få litt inspirasjon til å sette hardt mot hardt en stund? Takk!Det er dette jeg skulle hatt baller til. Og når jeg leser det jeg skriver så ser jeg jo at forslagene dine egentlig ikke er hårreisende; det e jo moren sin oppførsel som er verst. Anonymous poster hash: df3a3...5f1 Det er absolutt morens oppførsel som er verst. Det er bare det at vi normale, oppegående mennesker fort blir svar skyldig når vi møter denne måten å ta seg tilrette på. Egentlig er det en god egenskap at man ikke vil bruke slike metoder, selv om slike sikkert lærer best av din egen medisin (jeg hadde aldri hatt guts til å benytte disse metodene, selv om jeg synes de er på sin plass). Har du snakket med pappan til barnet? Anonymous poster hash: ca073...db7
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #14 Skrevet 8. september 2014 For en oppførsel av moren. Hadde bare sagt at det ikke passet neste gang hun dukker opp. Dere trenger jo ikke noen spesiell grunn. Er deilig å bare finne på noe alene en dag også. Er ikke du, men moren som er frekk her. Anonymous poster hash: 7c52e...387
Superdolly Skrevet 8. september 2014 #15 Skrevet 8. september 2014 For en oppførsel av moren. Hadde bare sagt at det ikke passet neste gang hun dukker opp. Dere trenger jo ikke noen spesiell grunn. Er deilig å bare finne på noe alene en dag også. Er ikke du, men moren som er frekk her. Anonymous poster hash: 7c52e...387 Slik jeg tolker Hi så setter moren av jenta og drar før jenta ringer på døra. Hun tar heller ikke telefonen når Hi prøver å ringe henne.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #16 Skrevet 8. september 2014 Takk for svar sålangt. Ja , innser jeg må sette hardt mot hardt. Jenta er veldig for seg og overkjører min datter også så stemningen her begynner bli ganske dårlig om ettermiddagene. Hun skal bestandig ha viljen sin, og jeg tror nesten jenta mi føler seg som gjest på eget rom Ja, kan være det er synd i jenta men slik saken er nå er det ikke sånn at f.eks mandag og onsdag passer. Jenta mi vil ikke ha henne her mer, og jeg er ikke interessert i å være barnevakt. Min har aktiviteter 3 dager i uka og ellers vil hun være med sine venner. Nå kan de ikke sykle rundt for besøket har ikke sykkel, ikke vil hun være med jenta mi sine venner osv. Kan ikke tvinge eget barn være sosialarbeider flere ettermiddager i uka! Probelmet er at moren aldri tar tlf når jeg ringer. Sender jeg melding svarer hun ikke før neste gang vi møtes og da med barna. Vil holde dem utenfor dette. Anonymous poster hash: df3a3...5f1 Ikke rart jenta overkjører ditt barn - jenta lærer jo av mor at det er greit å overkjøre andre... :/ Prøv å ringe mor enda en gang, og hvis hun ikke svarer så skriv en sms at du må snakke med henne før dere ev. møtes igjen, og så sier du at du håper det passer at du ringer henne kl 20.30 i kveld etter at jentene har lagt seg. Hvis hun fremdeles ikke svarer, så skriver du en melding hvor du bare informerer om at jenta di er opptatt med aktiviteter de fleste dager og at det derfor ikke passer at hennes jente kommer over. At hvis jenta di har tid og lyst så kan hun heller komme til hennes jente, og at du kan si fra om det blir aktuelt. Hvis moren reagerer veldig irrasjonelt på noe slikt, da hadde jeg vurdert å ta en telefon til barnevernet. Anonymous poster hash: 6fec2...ec2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå