Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #1 Skrevet 8. september 2014 Jeg skulle vært i uke 12 nå i dag, men var på ultralyd på Rikshospitalten på torsdag og da fant de ut at det ikke var noe liv lenger...kom til uke 9 ca Fikk tabletter da og natt til fredag begynte alt. På lørdag sluttet jeg og blø og smerter er nå over. Fikk beskjed at blødningene kunne vare i flere uker, men det virker ikke slik. Er dette da normalt egentlig? Når kan vi prøve trygt igjen? Har hørt at jeg må ha hatt en mens først...stemmer det? Har tidligere hatt spiral inne, så har ikke hatt det noe særlig de siste årene. Var så vidt litt før jeg ble gravid nå sist. Og hva med folsyre? Gikk på 4mg daglig, skal jeg fortsette med den dosen selvom jeg ikke er gravid nå lenger? Håper på noen gode svar Anonymous poster hash: e96b9...f9e Anonymous poster hash: e96b9...f9e
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 8. september 2014 #2 Skrevet 8. september 2014 Jeg ble gravid 14 dager etter en SA og han er nå 3 år Så kjør på er mitt råd .
Mari_83 Skrevet 8. september 2014 #3 Skrevet 8. september 2014 Jeg hadde utskrapning eller MA forrige mandag. Jeg blødde litt i starten også hadde jeg noen dager opphold før jeg har begynt å blø litt igjen, nå er det mest farget utflod. De på Riksen sa til meg at det bare var å prøve igjen når man følte seg klar, og blødningen hadde stoppet. Fortsett med folat, de anbefaler at man tar det når man prøver også!!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #4 Skrevet 8. september 2014 Hei. Så leit å høre om MA'en din:( jeg vet akkurat hvordan du føler det da jeg opplevde det samme selv for 3 mnd siden! Ble det konstatert at alt var kommet ut etter cytotecen? Jeg hadde det slik som deg skjønner du, med klumper og alt, men dagen etter stoppet hele blødningen opp. Jeg hadde en god del sterke etterrier som da viste seg å være rester som måtte tas ut med utskraping! Det var ikke noe annet jeg ville (og som de aller fleste ønsker etter abort) å prøve på nytt igjen med det samme! Noen gyn sier at man bør vente til man har hatt mensen igjen for da har man fått aborten mer på avstand, man er gjerne mer klar for det både fysisk og psykisk, samt at det vil være lettere å stadfeste en ny graviditet hvis man venter. Men det er ikke farlig eller økende sjans for en ny abort om du skulle bli gravid igjen med det samme etter aborten. Men først og fremst så skal man blø mer enn 1 dag etter en abort, dette fikk du vel skriv om eller informasjon om på sykehuset? Det vanlige er opptil 1 uke, kanskje lengre også! Og man skal ikke ha sex før man er sikker på at blødningene er over da dette øker faren for infeksjon!Hvis ikke du har eller får mer blødninger nå så ville jeg fått tatt en gyn undersøkelse før jeg hadde hoppet til køys, men det er meg! Masse lykke til med videre prøving Anonymous poster hash: 4e6d9...bc8
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #5 Skrevet 8. september 2014 Takk for svar Jeg blødde vel kanskje totalt i to døgn. Følte meg helt tom deretter, ingen smerter, kun litt "vanlig" utflod som kommer nå om dagen igrunn. Burde jeg kontakte lege pga det? Vi ønsker jo å få begynt igjen så fort som mulig, siden jeg i dag skulle vært akkurat 3mnd på vei...så vi var klare for å fortelle familien og venner om dette, men dessverre...vi skal klare å holde det hemmelig i noen mndr til vi Og forresten...før jeg ble gravid sist, så gikk jeg på 1mg folsyre. Økte til 4mg når jeg ble gravid. Hva burde jeg gå på nå da, 1mg eller 4mg ? Anonymous poster hash: e96b9...f9e
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #6 Skrevet 8. september 2014 Takk for svar Jeg blødde vel kanskje totalt i to døgn. Følte meg helt tom deretter, ingen smerter, kun litt "vanlig" utflod som kommer nå om dagen igrunn. Burde jeg kontakte lege pga det? Vi ønsker jo å få begynt igjen så fort som mulig, siden jeg i dag skulle vært akkurat 3mnd på vei...så vi var klare for å fortelle familien og venner om dette, men dessverre...vi skal klare å holde det hemmelig i noen mndr til vi Og forresten...før jeg ble gravid sist, så gikk jeg på 1mg folsyre. Økte til 4mg når jeg ble gravid. Hva burde jeg gå på nå da, 1mg eller 4mg ?Anonymous poster hash: e96b9...f9e Jeg ville fått sjekket det hvis ikke dette ble sjekket på sykehuset, kanskje gi det noen ekstra dager for å si om blødningene kommer tilbake, kan godt hende! Det er godt mulig du er heldig, men som sagt så skal man blø en god del i dagene etterpå! Jeg ville uansett ventet litt med samleie, 14 dager, sånn at du ikke risikerer å pådra deg en infeksjon, det vil du ikke! Folat (0.4 mg) skal man begynne med god tid i forkant av en graviditet og ut hele første trimester! Anonymous poster hash: 4e6d9...bc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå