Gå til innhold

Hvordan håndtere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner i ny jobb på onsdag, og vil da jobbe 100% samtidig med to barn. 

Jeg gleder meg til å jobbe da jeg har vært hjemme i permisjon og studert siden 2011. Så det er lang tid uten å være i arbeidslivet, og jeg merker de sosiale antennene mine er noe kortere, men det bekymrer meg ikke :) 

DET som bekymrer meg litt er denne følelsen av angst. Hatt det i flere år, men har ikke måttet håndtere det i så stor grad da jeg lærte meg å leve med det. 

Nå sliter jeg litt, jeg føler jeg må på do hele tiden og kjenner jeg får knytninger i kroppen og lurer på hva i alle dager jeg skal gjøre!

Eneste som sliter der er når jeg skal dra hjemmefra, og i bilen på vei til et sted. Så lenge jeg er fremme så går det som regel greit, men må ha en oversikt på hvor do er! 

Jeg vet jeg ikke har noe å være redd for, jeg vet jeg er lett å prate med og jeg vet jeg kommer til å gjøre det bra i jobben. 
Det bare er denne følelsen av å måtte gå på do hele tiden... :(

Jeg blir gjenkjent nå, men pytt pytt!

Anonymous poster hash: 01165...022
Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt...

Skrevet

Jeg bruker å minne meg selv på at "nå var du på do for en halv time siden, Kari, og du var for ett minutt siden, selv om du kjenner noe nå så har du ikke behov for å gå på do på noen timer, det er bare i hodet".

Og det fungerer ;) Kan fremdeles kjenne trangen en stund til, men plutselig så er det glemt når jeg velger å fokusere på andre ting.

Anonymous poster hash: f5c0f...258
Skrevet

Forresten - gratulerer med ny jobb! :)

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg bruker å minne meg selv på at "nå var du på do for en halv time siden, Kari, og du var for ett minutt siden, selv om du kjenner noe nå så har du ikke behov for å gå på do på noen timer, det er bare i hodet".

Og det fungerer ;) Kan fremdeles kjenne trangen en stund til, men plutselig så er det glemt når jeg velger å fokusere på andre ting.

Ja, jeg bruker å gjøre det selv, men tror kanskje jeg er litt stresset mtp jobbstart :) He he! 

Jeg tar som regel et dypt pustedrag og ber meg selv slappe av. Det funker, men nå i det siste så er det tanken på det å ha noe fast jeg MÅ til hver dag som stresser meg. Ja, rart er det!

Takk skal du ha :) Jeg gleder meg :)

Skrevet

Pust med magen, ha tro på deg selv og hopp i det!

For mange så er det normalt å ha litt angst eller å grue seg for å komme tilbake til arbeidslivet etter en lengre periode borte. Du er ikke alene og du blir vant til det. Lykke til!

Skrevet

Pust med magen, ha tro på deg selv og hopp i det!

For mange så er det normalt å ha litt angst eller å grue seg for å komme tilbake til arbeidslivet etter en lengre periode borte. Du er ikke alene og du blir vant til det. Lykke til!

Takk for svar:-)

Jeg greier dette:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...