Gå til innhold

Ha med vogn i bhage 3.5-4 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere det? Ca 1 km å gå til og fra i all slags vær sommer og vinter.

Anonymous poster hash: 02c2f...315

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har de nektet å sitte i vogn fra de kunne gå (og egentlig før det også)men bæremeis, sykkelsete eller (aller helst) akebrett har fungert.

Anonymous poster hash: 9ade9...139

Skrevet

Kanskje de værste dagene med vind, kulde og snø. Men ellers nei. Her går 3,5 åringen noen ganger hjem fra bhg(med meg såklart) og det er ca 2 km. Du kunne jo evnt brukt bæremeis? Går sikkert fint å sette den igjen i bhg til dere skal hjem igjen :)

Anonymous poster hash: e740b...a44
Skrevet

Så dere ville brukt vogn på 4 åring på de verste regn og kuldedagene?

Hvilken bæremeis passer til 4 åring?

Skrevet

Her går alle barna til og fra barnehagen som ligger 1 km unna. 2-åringene (tvillinger) har sovevogn i barnehagen, men triller dem ikke når vi skal dit. Prøver å lære dem å gå selv, og vi starter i det små med turen til og fra barnehagen. Prøver å legge vogna litt bort nå, kun på lengre turer vi bruker den.

Skrevet

Jeg som svarte om bæremeis, sykkelsete og akebrett. Tenkte egentlig på da de var mindre (1-2 år). Beklager. Fra 2,5 har de alltid gått selv. Evt brukt sparkesykkel, løpesykkel el vanlig sykkel. Kan kanskje være greit med vogn i skikkelig ruskevær hvis barnet ditt aksepterer å sitte i den.

Skrevet

Nei, sluttet med vogn før mini fylte 3 år. Har 1,3 km å gå. Ikke noe problem. Sparkesykkel, sykkel og akebrett brukes iblant.

Anonymous poster hash: 3a126...b97

Skrevet

Sykkel etc kan jo brukes i tørt vær, men vi bruker ikke det når himmelen åpner seg og det regner i strie strømmer.

Så spm gjelder egentlig på "uværsdager".

Hi

Skrevet

En på 3,5-4 år kan fint gå denne avstanden - og mye lenger, men etter en dag i barnehagen der de har vært i full aktivitet, og kanskje allerede gått en tur, hadde jeg lett brukt en vogn hjem i skikkelig ruskevær. En vil jo gjerne komme seg hjem rimelig kjapt i fælt vær, og da syns jeg det ikke er riktig å husje barnet hjem i ruskevær. Gjør det som passer deg best :) Er jo mye lettere å bruke vogn enn bæremeis, det er jo kjempetungt å bære en 3,5-4 åring (syns jeg). Ellers, på dager med bra eller noenlunde vær hadde jeg gått eller brukt sykkel/sparkesykkel o.l.

Anonymous poster hash: 39ec8...65e
Skrevet

Jeg bruker vogn til jenta mi på 4. Det er ca 3 km å gå en vei. Er hun sliten og trøtt sitter hun i den, andre ganger går hun.

Anonymous poster hash: a06e6...840

Skrevet

Det går fint å sykle i både regn og snø!! Tro det eller ei!! Er ikke barna som setter begrensningene hos dere høres det ut som.....

Skrevet

Om det passer dere, så hvorfor ikke?

Hvorfor er det bedre at barnet sitter i sykkelsete eller bæremeis?

Klart at så store barn bør klare å gå det stykket, men etter bhg er de gjerne slitne og trøtte og man vil komme seg hjem for å begynne på middag. Da skjønner jeg ikke at det er så mye verre med vogn enn å putte ungen i en bil eller på et sykkelsete?

Opplys meg gjerne?

Skrevet

Om det passer dere, så hvorfor ikke?

Hvorfor er det bedre at barnet sitter i sykkelsete eller bæremeis?

Klart at så store barn bør klare å gå det stykket, men etter bhg er de gjerne slitne og trøtte og man vil komme seg hjem for å begynne på middag. Da skjønner jeg ikke at det er så mye verre med vogn enn å putte ungen i en bil eller på et sykkelsete?

Opplys meg gjerne?

Det er ikke det at det er bedre, men at jeg ikke har fått mine til å sitte i vogn på den alderen. Har ikke hatt dem i bæremeis når de er så gamle heller. Sykkel/akebrett er mye mer action ;)

Skrevet

Sykkel i sykkelsesong og akebrett på vinteren. Hun går stort sett selv, men greit å ha et alternativ til en sliten kropp etter en lang dag i barnehagen.

Anonymous poster hash: 5acfb...908
Skrevet

Når det er 2 meter snø og 20 minus, når det regner i strie strømmer fra alle retninger. Det er de dagene jeg tenker på.

Hi

Skrevet

Men kan du ikke bare bruke vogn da, hvis det er det du ønsker?

Etter min erfaring funker vogn også dårlig i to meter snø. Akebrett med skinnfell og ullteppe er supert. Men bruk da vogn hvis det passer best for dere!?

Skrevet

Når det er 2 meter snø og 20 minus, når det regner i strie strømmer fra alle retninger. Det er de dagene jeg tenker på.

Hi

Hvorfor er det viktig for deg hva andre tenker?

Om det passer for dere med vogn og barnet vil sitte i den så er det jo en super løsning.

Skrevet

Jeg setter jenta mi på 4 år i vogna også på godværsdager, jeg! Vi må rekke skole/ jobb, og når man ikke har bil tilgjengelig, ser jeg ikke det som ille. Hva er forskjellen egentlig? Sette barnet inn i bilstolen eller vogna? Hva andre tenker bryr jeg meg fem flate øre om, der de sitter i bilene sine og kjører barna fra dør til dør...

Anonymous poster hash: 29fed...f65
Skrevet

Jeg spør fordi jeg tenker hva andre syns om å ha et så "stort" barn i vogn. Og om barnehageansatte henger seg opp i det. Vi har bare en bil og den har mannen på jobb, og han drar før småfuglene står opp på morgenen.

Som noen sier så kan vi jo bruke kjelke på vinteren, men det er strødd asfaltert vei hele veien.

Hi

Skrevet

Ok. Da forstår jeg ;)

Hadde ikke brydd meg en døyt om hva andre mener. Gå for deg som er den beste løsningen for dere. Hvis barnet synes vogn er ok er det sikkert superdeilig å sitte der i en vognpose/ullteppe i iskulda med bare nesetippen utenfor, eller bak regntrekket når det øspøser. Hilsen meg med barn med vognallergi ;)

Skrevet

Takk for god forståelse 😊

Kommer nok til å bruke vogna ved behov. Hun sitter mer enn gjerne i den. Vi har ikke brukt vogn siden i vår.

Hi

Skrevet

De barnehageansatte har kommentert vognbruken min, men de er enig med meg i at vogna er min "bil" og ser ikke noe problem i å bruke vogna istedet. Selv om det er "god trening for barnet å gå selv" er det ikke alltid man har tid eller ork til å bruke en time til skole og bhg når de skal gå selv, istedet for en halvtime med vogna...

Anonymous poster hash: 29fed...f65
Skrevet

Hi

De dagene vil du i alle fall ikke bruke vogn! Jeg lover! 

1 km, det er 1 000 meter. Det går helt fint!

Anonymous poster hash: 3c236...23e

Skrevet

Vi går sammen opp i barnehagen noen dager, andre ganger sitter han i vogna. Det er ca 1 km med oppoverbakker så sykkel er aktuelt, snø er det 1 uke i året og han blir fort sliten i bena og jeg kan ikke bære han.

Han er 3,5 år

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...