Gå til innhold

Kona til John Arne Riise...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva driver hun med? Jobber hun ikke? Studerer? Eller er hun kun til pynt? Penger eller ei....må være fryktelig kjedelig å ikke ha sin egen hverdag med jobb eller studier, kollegaer eller studievenner....

Nei, jeg er på ingen måte misunnelig. Mannen min tjener veldig godt og jeg hadde ikke behøvd å jobbe.

Men for min egen skyld, min egen utvikling mm...

Anonymous poster hash: bfce4...cbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun skriver blogg. Og ellers er det vel opp til henne og avgjøre om hverdagen hennes trenger mer påfyll eller om hun er fornøyd med livet sitt slik det er.

Jeg er hjemmeværende to år nå, har høy utdannelse og jobb på dagen når jeg vil det. Vi har god økonomi, pensjonen er ivaretatt. Jeg bidrar mye til samfunnet og har en veldig aktiv hverdag. Likevel må jeg forsvare mine valg for mennesker som har samme holdning som deg. Kan ikke folk få lov til å organisere livene slik de selv ønsker?

Anonymous poster hash: 6a9e8...63c

Skrevet

Hun skriver blogg. Og ellers er det vel opp til henne og avgjøre om hverdagen hennes trenger mer påfyll eller om hun er fornøyd med livet sitt slik det er.

Jeg er hjemmeværende to år nå, har høy utdannelse og jobb på dagen når jeg vil det. Vi har god økonomi, pensjonen er ivaretatt. Jeg bidrar mye til samfunnet og har en veldig aktiv hverdag. Likevel må jeg forsvare mine valg for mennesker som har samme holdning som deg. Kan ikke folk få lov til å organisere livene slik de selv ønsker?

Eg syns faktisk ikkje det er 100% ok at du har brukt fellesskapet sine penger for å ta ei dyr og tiltrengt utdanning og så vel å ikkje bruke den. For å sette det på spissen kunne din studieplass ha tilfallt ein som ville bruke utdanninga etterpå. Eg held ikkje deg personleg ansvarleg, men likevel smakar det ikkje spesiellt bra.

Anonymous poster hash: 7d74f...bd6

Skrevet

Helt enig, det er manko på sykepleiere og jeg kjenner flere som er hjemmeværende og ikke i permisjon for tiden. Hva med å bidra nå som det virkelig er behov for sykepleiere og du som er sykepleier ble du det ikke for å utvikle kompetansen din?

Anonymous poster hash: cbcfc...022
Skrevet

Helt enig, det er manko på sykepleiere og jeg kjenner flere som er hjemmeværende og ikke i permisjon for tiden. Hva med å bidra nå som det virkelig er behov for sykepleiere og du som er sykepleier ble du det ikke for å utvikle kompetansen din?

Sykepleier??

Anonymous poster hash: 064e7...231

Skrevet

Jeg ble sykepleier fordi det er et yrke som passer for meg, ikke bare for å utvikle kompetanse min. Jeg jobbet før vi fikk barn og skal begynne å jobbe igjen når barna er store. Det vil alltid være behov for sykepleiere. For vår familie fungere det best om jeg er hjemmeværende nå, og på den måte bidrar vi også mer til fellesskapet ved at mannen kan ha en jobb i tillegg til å være bonde. En jobb der han betaler mer skatt enn jeg ville gjort, og en jobb som er enda vanskeligere for kommunen til å få arbeidstakere til.

Skrevet

Sykepleier??

Anonymous poster hash: 064e7...231

Jeg lurte også litt på den, hvor står det noen om sykepleier?

Skrevet

Eg syns faktisk ikkje det er 100% ok at du har brukt fellesskapet sine penger for å ta ei dyr og tiltrengt utdanning og så vel å ikkje bruke den. For å sette det på spissen kunne din studieplass ha tilfallt ein som ville bruke utdanninga etterpå. Eg held ikkje deg personleg ansvarleg, men likevel smakar det ikkje spesiellt bra.

Anonymous poster hash: 7d74f...bd6

Er du virkelig?

Anonymous poster hash: 8fd12...b0f

Skrevet

Min utdanning har jeg tatt i hjemlandet mitt, og betalt for selv. Så ikke bekymre deg for det. Dessuten har jeg absolutt "brukt" utdanningen min, har jobbet 100% i 10 år, og kommer til å jobbe 100% til jeg blir pensjonist! med unntak av disse to årene.

Videre jobber jeg med veldedig arbeid, og bidrar så absolutt til felleskapet. Jeg har også pensjonsgivende inntekt, selv om jeg ikke jobber, og har skattbar inntekt på over 500 000 i året. Hvordan det er mulig har jeg ikke tenkt å forklare til deg, men jeg føler jeg på ingen måte snylter samfunnet ved at jeg går hjemme med fire barn i to år. Makan.

Alt dette kunne du selvsagt ikke vite, men det viser hvor forutinntatt holdningene dine er, hvis du automatisk tenker dette når jeg sier jeg er hjemmeværende.

Jeg er foresten ikke sykepleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...