Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Min venninne har bodd sammen med en narkoman psykopat lenge og blitt utsatt for mye vold. Noe datteren hennes har vært vitne til og bærer preg av. Min venninne kom seg bort derfra og barnevernet ble rutinemessig innkoblet. Dette gikk fint en stund, selv om min venninne følte seg veldig truet. Faren til barnet ( psykopaten ) ville prate sammen med min venninne, så de skulle ha en kveld sammeb for å ordne opp. Dette gikk desverre litt for langt, de ruset seg begge to og ble tatt av politiet. Barnevernet fikk såkkart vite om dette. Barnet er snart 3 år gammelt, hun ligger på nivå med 5 åringer mentalt. Hun har atferdsvansker, PTSD, og er veldig voldelig. Barnevernet synes samspillet mellom mor og datter ikke fungerer. Tilsynsfører synes alt er ok. Bv sier at barnet ikke søker trøst hos mor, at mor er veldig distansert fra barnet osv.. bv truer med omsorgsovertakelse. Min venninne leverer inn urinprøver 4 ganger i uka, som er reine. Hva tror dere kommer til å skje i saken her? Anonymous poster hash: 0b7b0...58f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Håper det ender med omsorgsovertakelse, og helst i samarbeid med mor. Altså avlastningshjem/fosterhjem hvor barnet fortsatt har god kontakt med moren. Fordi dette er et krevende barn, som har opplevd mye vondt, og mor makter ikke å hjelpe barnet med adferdsvanskene på egen hånd. Virker egentlig som mor trenger å bare ha seg selv å tenke på en periode, og jobbe med å komme seg ovenpå. At hun er rusfri har dessverre liten innvirkning hvis hun likevel ikke er mentalt til stede for barnet sitt. La meg gjette: Hun sitter med blikket på en skjerm og er på nettet eller Facebook hele tiden, mens barnet får leve sitt eget liv? Anonymous poster hash: a7564...caf
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Jeg blir veldig skeptisk til om din venninne vil greie å beskytte datteren nok og være der nok. Å beviss velge å møte en psykopat, voldelig, narkoman eks som hun fremdeles føler seg truet av "for å ordne opp" og så velge å ruse seg sammen med ham når hun har barnevernet koblet inn, det vitner om særdeles dårlig dømmekraft fra din venninnes side. Det er også svært naivt av henne å tro på en narkoman psykopat i utgangspunktet. En ting er å ruse seg - mer enn ille nok - men å gjøre det slik at politiet tar dem, da er man ikke bare litt rusa, vil jeg tro. Og hva var det hun og eksen hadde behov for å "ordne opp"? Jeg vil tro at det ikke er første gang din venninne ruser seg? En 3 år liten jente som allerede lider av PTSD trenger enormt med stabilitet. Og for å være ærlig så virker det ikke som om din venninne greier å være så stabil som det datteren trenger nå. At jenta har adferdsvansker og er veldig voldelig er mye trolig pga det hun har opplevd. Jenta har sikkert gode evner, men det at hun ligger på nivå med 5-åringer mentalt kan også være delvis fordi hun har vært nødt til å utvikle seg raskere for å overleve de traumene hun tydeligvis har opplevd. At din venninne nå leverer urinprøver som er reine viser at hun forsøker. Om det er nok for jenta, det er et annet spørsmål. Du skriver "Dette gikk desverre litt for langt, de ruset seg begge to...". Det å i en slik sammenheng si "det gikk litt for langt" er en enorm underdrivelse! Jeg håper det er en uheldig formulering fra din side, men hvis du eller din venninne mener at hun "bare gikk litt for langt denne ene gangen" så virker det som om du/dere ikke forstår alvoret i det. Jeg forstår det slik at din venninnes eks ikke er barnets far? I så fall trenger hun jo ikke ha noe som helst med denne mannen å gjøre i fremtiden. Det må hun gjøre fullstendig klart for ham. Og holder han seg ikke borte fra henne, så må hun anmelde ham og få besøksforbud. Jeg tror din venninne må gjøre mer enn å bare vise til reine urinprøver om hun ønsker å beholde datteren. Om din venninne ikke allerede går i behandling hos psykolog selv, så vil jeg tro at hun vil ha stor nytte av å gjøre det for å bearbeide det hun har vært gjennom, men også for å forstå mer av hvordan dette påvirker datteren hennes. Håper du støtter henne i å holde denne mannen helt ute av livet hennes, og at hun også anmelder ham om han ikke holder seg unna henne. Det er godt at din venninne kom seg unna et så voldelig forhold, men hun har ikke råd til å ha noe kontakt med ham, for det er tydelig at han ødelegger henne... og at hun lar ham gjøre det... om de har kontakt. Det er ikke ansvarlig av en mor som har barnevernet innblandet å ruse seg sammen med eksen som er årsak til skadene datteren har fått. Jeg håper din venninne forstår at denne mannen hun "skulle ordne opp med" har skadet datteren hennes, kanskje for livet. Det i seg selv er så horribelt at enhver ansvarlig mamma burde skydd mannen! Håper din venninne greier det og viser seg rollen som mor verdig heretter. Anonymous poster hash: 4d6fb...d57
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #4 Skrevet 8. september 2014 Hun vil i beste fall trenge mye, mye hjelp videre. Masse lykke til til din "venninne". Anonymous poster hash: f568e...bcf
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #5 Skrevet 8. september 2014 Tror og tror, fru Blom. Håper, er vel ordet man leter etter i dette tilfellet. Anonymous poster hash: f99a3...c6a
Sint naken biltyv Skrevet 8. september 2014 #6 Skrevet 8. september 2014 Håper det ender med omsorgsovertakelse, og helst i samarbeid med mor. Altså avlastningshjem/fosterhjem hvor barnet fortsatt har god kontakt med moren. Fordi dette er et krevende barn, som har opplevd mye vondt, og mor makter ikke å hjelpe barnet med adferdsvanskene på egen hånd. Virker egentlig som mor trenger å bare ha seg selv å tenke på en periode, og jobbe med å komme seg ovenpå. At hun er rusfri har dessverre liten innvirkning hvis hun likevel ikke er mentalt til stede for barnet sitt. La meg gjette: Hun sitter med blikket på en skjerm og er på nettet eller Facebook hele tiden, mens barnet får leve sitt eget liv? Anonymous poster hash: a7564...caf Enig
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #7 Skrevet 8. september 2014 Barn skal ikke bo sånn, så for barnets del håper jeg det blir overtakelse. Mor har gjort for mye feil og tatt for dumme valg. Ungen er jo allerede ødelagt. Anonymous poster hash: d68a9...feb
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #8 Skrevet 8. september 2014 Håper virkelig hun mister omsorgen Anonymous poster hash: 4b10c...a8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå