Gå til innhold

Barn som vil ha masse klemmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

hele tiden. Når vi leverer i barnehagen eller hvis en av oss foreldre bare skal utforbi å hente noe. Da må han ha klem. Gjerne flere om gangen, og det kan ikke være raske klemmer, det må være skikkelige og lange klemmer.

Hvorfor er han slik? Er det normalt for en femåring?

Normalt gir jeg bare klem ved leggetid og når vi går fra barnehagen, men jeg synes det blir for mye med masse klemmer om og om igjen når vi leverer, slipper jo aldri fra slik at vi får gå... Hva kan vi gjøre?

Jeg er nesten litt bekymret.

Anonymous poster hash: 9c059...20f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være noe som har gjort ham utrygg i det siste?

Anonymous poster hash: 22a40...612
Skrevet

Høres ut som et normalt barn som elsker sine foreldre og viser det!

Hvis dette bekymrer deg så burde du jobbe med dine egne tanker.

Anonymous poster hash: 9b481...240

Skrevet

Slik er min 5-åring også. Storebroren er ikke sånn, selv om han også liker å kose.

Er stort kosebehov er ikke alene grunn til bekymring. Barn er forskjellige :)

5-åringen min har nå gitt seg med kos ved levering i barnehagen. Det har nok med at han vil være litt tøff overfor vennene der (tror jeg). Ved henting blir han kjempeglad og gir mange klemmer. Hjemme vil han kose mye og ofte, gjerne sitte i fanget og stryke på armen og klemme. Kun ved kjøkkenbordet får han beskjed om at "vi kan kose etter mat" ;)

Gutten min har alltid vært slik og personlig synes jeg det er kjempestas med kos i bøtter og spann :D

Er det noe spesielt du er bekymret for?

Skrevet

nok en ting å bekymre seg over - som ikke r noe å bekymre seg over :-) jeg har en femåring som gir meg 10 klemmer om han skal over til naboen. han stopper gjerne halvveis ut døren og kommer tilbake for en ellevte klem også.. og tolvte. Og så sier han at han elsker meg. og halvveis til naboen så løper han tilbake og sier: HØYERE ENN HIMMELEN! 

:-)

nyt det du :-) (har et annet barn som aldri har villet kose noe særlig...)

Anonymous poster hash: 31e6d...25f
Skrevet

Gutten her har gått fra rasjonering av kos (type: du får kanskje en kos i kveld, eller du har allerede fått en kos i dag) som 3-åring til å være en skikkelig kosegutt på 5.

Jeg nyter det, jeg, om noen få år kommer han til å synes at jeg er verdens teiteste menneske.

Jeg er tror mao at det er helt normalt, så lenge han ikke viser andre tegn på å være utrygg ellers.

Anonymous poster hash: a9009...d6c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...