Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Anonymous poster hash: 46adf...927
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Savannah, sienna, nathaniel, mateo Anonymous poster hash: 68954...f3c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Isabelle, Angelica, Jessica, Nathaniel, Julian, Leander....... Anonymous poster hash: 6f57e...363
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Matheo Liam Leander Chrisander Nathaniel Savannah Isabell Anonymous poster hash: 1bb93...315
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Amina Chanelle. Ja, det er et barn på 4 som heter dette. Anonymous poster hash: 1feaf...ae8
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Artig å se at Nathaniel er med. Sønnen min heter det, han er 3 og jeg 43. Jeg er ung til sinns da ;-) Anonymous poster hash: 09932...65c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Noah William Julian Alexander Sindre/Sondre Jean Brian Michelle Alexandra Chantelle Emma Emmeline Anonymous poster hash: 09932...65c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Noah William Julian Alexander Sindre/Sondre Jean Brian Michelle Alexandra Chantelle Emma Emmeline Anonymous poster hash: 09932...65c William og Alexander er vel mer klassiske/tradisjonelle navn? Anonymous poster hash: a36cb...769
Hippomama Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Princess Tilia Triana Chrisander Kalinka Venner meg fort til navn da. De navnene jeg synes er litt "fjortis" er det gjerne mødre i 30/40årene som gir barna sine da, men.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Nathaniel Liam Leander Matheo Liam-Nathaniel Anonymous poster hash: 41434...53c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #11 Skrevet 7. september 2014 Noah William Julian Alexander Sindre/Sondre Jean Brian Michelle Alexandra Chantelle Emma EmmelineAnonymous poster hash: 09932...65c William og Alexander er vel mer klassiske/tradisjonelle navn? Anonymous poster hash: a36cb...769 Oppbrukte navn i mine øyne. Kjenner flere som heter det og foreldrene er unge. Anonymous poster hash: 09932...65c
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #12 Skrevet 7. september 2014 http://www.klikk.no/foreldre/navn/article876960.ece Og Princess.. Why. Just, why? Anonymous poster hash: 3d064...804
Blondzilla Skrevet 7. september 2014 #13 Skrevet 7. september 2014 Tenker Matheo, Liam, Nataniel, Isabella osv som resten her, men de jeg vet om som har gitt barna sine disse navnene er faktisk i 30- årene...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #14 Skrevet 7. september 2014 Angelica. Blir i tillegg sett på som et "barneverns-navn" i distriktet her. Alle engelskspråklige jentenavn som Jessica, Michelle osv. Skal de uttales på norsk eller engelsk? William og Liam. Samme grunn. Milo og Mio. Litt veike navn for en voksen mann, vel? Klarer ikke se for seg at babyen skal bli stor? Lykke. Hva om man ikke alltid er så lykkelig som voksen? Levi, når man ikke har noen jødisk bakgrunn. Evian Malia Aria Savannah Generelt navn man synes er fine, men ikke vet eller forstår bakgrunnen og betydningen bak. Anonymous poster hash: 11363...312
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #15 Skrevet 7. september 2014 Da jeg var liten, drømte jeg i mange år om å få en jente som skulle hete Rochelle. Vet ikke hvor det kom i fra. Jeg fikk en Helene. Da var jeg 29 Anonymous poster hash: 84be7...4f2
Leirha Skrevet 7. september 2014 #16 Skrevet 7. september 2014 Chrisander, Cecil, Savannah, Vannessa,Michelle, Kasper, Ruben,Isabella, Alexandra, Chantelle, Chanelle, Matheus, Mateo
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #17 Skrevet 7. september 2014 På en god første plass kommer *trommevirvel* : Princess. Savannah Emiliano(hvorfor ikke bare emil???) Chrissander Lexander Angelina Angelica Vanlige, pene navn, men med h og c plassert helt vilt og tilfeldig rundt omkring, slik som; Cajah, Cahroline, Sandhra, Mayah, Mohnicah skriker sosialt tilfelle og ung mor lang vei. Anonymous poster hash: 43ace...ee8
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #18 Skrevet 7. september 2014 Lexander (Wtf) Anonymous poster hash: 3f1d7...842
Frøken Ubesluttsom Skrevet 7. september 2014 #19 Skrevet 7. september 2014 (endret) Charita Carmen Marley Endret 7. september 2014 av Frøken Ubesluttsom
Gjest Pusikatt Skrevet 7. september 2014 #20 Skrevet 7. september 2014 Det har nok vårt sånn i alle tider. På 60-tallet var det Berit, Britt, Wenche,Anne, May, Bjørg og sånne Navn som var poppis. På 70-tallet kom Line, Mona, Tone, Lise, Cecilie osv 80-tallet: Benedikte, Katrine, Helene,Karoline, Anette 90-tallet kom Daniel, Alexander, Amalie, Thomas, Celine Navnetrender har eksistert i århundrer. Tenk bare på hva som var poppis for hundre år siden. Arnolda, Gudrun, osv osv... Tror ikke det er vel så mye et tegn på at verden er blitt mindre og internasjonaliseringen er blitt mer tydelig. Kulturer blandes på tvers av land. De som er yngre, henger mer med enn vi som nærmes oss 40. Om 40 år er nok Leander et gammelmannsnavn Alt er i endring og utvikling, også navn. Det er bare litt tungt for oss å godta det, uten å snakke nedsettende om det og ha masse fordommer om dette.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #21 Skrevet 7. september 2014 Det har nok vårt sånn i alle tider. På 60-tallet var det Berit, Britt, Wenche,Anne, May, Bjørg og sånne Navn som var poppis. På 70-tallet kom Line, Mona, Tone, Lise, Cecilie osv 80-tallet: Benedikte, Katrine, Helene,Karoline, Anette 90-tallet kom Daniel, Alexander, Amalie, Thomas, Celine Navnetrender har eksistert i århundrer. Tenk bare på hva som var poppis for hundre år siden. Arnolda, Gudrun, osv osv... Tror ikke det er vel så mye et tegn på at verden er blitt mindre og internasjonaliseringen er blitt mer tydelig. Kulturer blandes på tvers av land. De som er yngre, henger mer med enn vi som nærmes oss 40. Om 40 år er nok Leander et gammelmannsnavn Alt er i endring og utvikling, også navn. Det er bare litt tungt for oss å godta det, uten å snakke nedsettende om det og ha masse fordommer om dette. Enig i mye, men enkelte navn velges rett og slett oftere av foreldre som er sosiale kasus, og forblir "belastede" navn også i framtiden fordi det rett og slett ikke går så bra med mange av de barna som heter dette. Anonymous poster hash: 11363...312
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #22 Skrevet 7. september 2014 Klart at navnemotene er i endring men noen foreldre tenker ikke på at de søte små en gang skal bli voksne. Anonymous poster hash: 9cc51...50b
Gjest Antarctica Skrevet 7. september 2014 #23 Skrevet 7. september 2014 Det har nok vårt sånn i alle tider. På 60-tallet var det Berit, Britt, Wenche,Anne, May, Bjørg og sånne Navn som var poppis. På 70-tallet kom Line, Mona, Tone, Lise, Cecilie osv 80-tallet: Benedikte, Katrine, Helene,Karoline, Anette 90-tallet kom Daniel, Alexander, Amalie, Thomas, Celine Navnetrender har eksistert i århundrer. Tenk bare på hva som var poppis for hundre år siden. Arnolda, Gudrun, osv osv... Tror ikke det er vel så mye et tegn på at verden er blitt mindre og internasjonaliseringen er blitt mer tydelig. Kulturer blandes på tvers av land. De som er yngre, henger mer med enn vi som nærmes oss 40. Om 40 år er nok Leander et gammelmannsnavn Alt er i endring og utvikling, også navn. Det er bare litt tungt for oss å godta det, uten å snakke nedsettende om det og ha masse fordommer om dette. Enig i mye, men enkelte navn velges rett og slett oftere av foreldre som er sosiale kasus, og forblir "belastede" navn også i framtiden fordi det rett og slett ikke går så bra med mange av de barna som heter dette. Anonymous poster hash: 11363...312 Men dét er jo foreløpig umulig å spå. Matheo-ene, Sienna-ene og Leander-ne er så nye i bruk i Norge at det ikke har utkrystallisert seg noen sosiale lag som bruker dem mer enn andre. De er bare poppis, og muligens heter barn i alle mulige miljøer sånne navn. F eks syns jeg Liam, som ofte nevnes her, ikke er et "ung mor"-navn, men absolutt et "komet-på-navnetoppen"-navn. Og da velges det av alle slags mødre, ikke av dem som har dårlig råd og stoffproblemer... I mine øyne er "ung mor"-navn gjerne navn med tilsiktet feilstaving. I min generasjon kan det bety Chanette, Ragnild og Råger (har møtt alle disse!) og nå i moderne tid kanskje Willyam, Annah og tilsvarende. Men de prøver nok helst å være originale og moderne. Selv om resultatet blir litt tilfeldig!
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #24 Skrevet 8. september 2014 Så rart. Kan ramse opp navnene til barna her omkring som har mødre under 25-år: Filip Sara Simon Even x2 Frida x2 Tobias Nora Kaja Lotte Sanne Kaja Michael Det er kanskje poppisnavn, men de er da ikke stygge? Anonymous poster hash: 0e801...499
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #25 Skrevet 8. september 2014 Mateo Camilla Mathea Mathilde Thea Leander Anonymous poster hash: 334ed...d49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå