Gå til innhold

Få høre dine "ung mor navn" da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 46adf...927

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Savannah, sienna, nathaniel, mateo

Anonymous poster hash: 68954...f3c

Skrevet

Isabelle, Angelica, Jessica, Nathaniel, Julian, Leander.......

Anonymous poster hash: 6f57e...363
Skrevet

Matheo

Liam

Leander

Chrisander

Nathaniel

Savannah

Isabell

Anonymous poster hash: 1bb93...315

Skrevet

Amina Chanelle. Ja, det er et barn på 4 som heter dette.

Anonymous poster hash: 1feaf...ae8

Skrevet

Artig å se at Nathaniel er med. Sønnen min heter det, han er 3 og jeg 43. Jeg er ung til sinns da ;-)

Anonymous poster hash: 09932...65c

Skrevet

Noah

William

Julian

Alexander

Sindre/Sondre

Jean

Brian

Michelle

Alexandra

Chantelle

Emma

Emmeline

Skrevet

Noah

William

Julian

Alexander

Sindre/Sondre

Jean

Brian

Michelle

Alexandra

Chantelle

Emma

Emmeline

William og Alexander er vel mer klassiske/tradisjonelle navn?

Anonymous poster hash: a36cb...769

Skrevet

Princess

Tilia Triana

Chrisander

Kalinka

Venner meg fort til navn da.

De navnene jeg synes er litt "fjortis" er det gjerne mødre i 30/40årene som gir barna sine da, men.

Skrevet

Nathaniel

Liam

Leander

Matheo

Liam-Nathaniel

Anonymous poster hash: 41434...53c

Skrevet

Noah

William

Julian

Alexander

Sindre/Sondre

Jean

Brian

Michelle

Alexandra

Chantelle

Emma

EmmelineAnonymous poster hash: 09932...65c

William og Alexander er vel mer klassiske/tradisjonelle navn? Anonymous poster hash: a36cb...769

Oppbrukte navn i mine øyne. Kjenner flere som heter det og foreldrene er unge.

Skrevet

Tenker Matheo, Liam, Nataniel, Isabella osv som resten her, men de jeg vet om som har gitt barna sine disse navnene er faktisk i 30- årene...

Skrevet

Angelica. Blir i tillegg sett på som et "barneverns-navn" i distriktet her.

Alle engelskspråklige jentenavn som Jessica, Michelle osv. Skal de uttales på norsk eller engelsk?

William og Liam. Samme grunn.

Milo og Mio. Litt veike navn for en voksen mann, vel? Klarer ikke se for seg at babyen skal bli stor?

Lykke. Hva om man ikke alltid er så lykkelig som voksen?

Levi, når man ikke har noen jødisk bakgrunn.

Evian

Malia

Aria

Savannah

Generelt navn man synes er fine, men ikke vet eller forstår bakgrunnen og betydningen bak.

Anonymous poster hash: 11363...312
Skrevet

Da jeg var liten, drømte jeg i mange år om å få en jente som skulle hete Rochelle.

Vet ikke hvor det kom i fra.

Jeg fikk en Helene. Da var jeg 29

Anonymous poster hash: 84be7...4f2

Skrevet

Chrisander, Cecil, Savannah, Vannessa,Michelle, Kasper, Ruben,Isabella, Alexandra, Chantelle, Chanelle, 
Matheus, Mateo

Skrevet

På en god første plass kommer *trommevirvel* :  Princess. 

Savannah

Emiliano(hvorfor ikke bare emil???)

Chrissander

Lexander

Angelina

Angelica

Vanlige, pene navn, men med h og c plassert helt vilt og tilfeldig rundt omkring, slik som; Cajah, Cahroline, Sandhra,  Mayah, Mohnicah skriker sosialt tilfelle og ung mor lang vei. 

Anonymous poster hash: 43ace...ee8
Skrevet

Lexander

(Wtf)

Anonymous poster hash: 3f1d7...842

Skrevet (endret)

Charita

Carmen

Marley

Endret av Frøken Ubesluttsom
Gjest Pusikatt
Skrevet

Det har nok vårt sånn i alle tider. På 60-tallet var det Berit, Britt, Wenche,Anne, May, Bjørg og sånne Navn som var poppis.

På 70-tallet kom Line, Mona, Tone, Lise, Cecilie osv

80-tallet: Benedikte, Katrine, Helene,Karoline, Anette

90-tallet kom Daniel, Alexander, Amalie, Thomas, Celine

Navnetrender har eksistert i århundrer.

Tenk bare på hva som var poppis for hundre år siden. Arnolda, Gudrun, osv osv...

Tror ikke det er vel så mye et tegn på at verden er blitt mindre og internasjonaliseringen er blitt mer tydelig. Kulturer blandes på tvers av land. De som er yngre, henger mer med enn vi som nærmes oss 40. Om 40 år er nok Leander et gammelmannsnavn

Alt er i endring og utvikling, også navn. Det er bare litt tungt for oss å godta det, uten å snakke nedsettende om det og ha masse fordommer om dette.

Skrevet

Det har nok vårt sånn i alle tider. På 60-tallet var det Berit, Britt, Wenche,Anne, May, Bjørg og sånne Navn som var poppis.

Tenk bare på hva som var poppis for hundre år siden. Arnolda, Gudrun, osv osv...

Tror ikke det er vel så mye et tegn på at verden er blitt mindre og internasjonaliseringen er blitt mer tydelig. Kulturer blandes på tvers av land. De som er yngre, henger mer med enn vi som nærmes oss 40. Om 40 år er nok Leander et gammelmannsnavn

Alt er i endring og utvikling, også navn. Det er bare litt tungt for oss å godta det, uten å snakke nedsettende om det og ha masse fordommer om dette.

Enig i mye, men enkelte navn velges rett og slett oftere av foreldre som er sosiale kasus, og forblir "belastede" navn også i framtiden fordi det rett og slett ikke går så bra med mange av de barna som heter dette.

Skrevet

Klart at navnemotene er i endring men noen foreldre tenker ikke på at de søte små en gang skal bli voksne.

Anonymous poster hash: 9cc51...50b
Gjest Antarctica
Skrevet

Enig i mye, men enkelte navn velges rett og slett oftere av foreldre som er sosiale kasus, og forblir "belastede" navn også i framtiden fordi det rett og slett ikke går så bra med mange av de barna som heter dette.

Men dét er jo foreløpig umulig å spå. Matheo-ene, Sienna-ene og Leander-ne er så nye i bruk i Norge at det ikke har utkrystallisert seg noen sosiale lag som bruker dem mer enn andre. De er bare poppis, og muligens heter barn i alle mulige miljøer sånne navn. F eks syns jeg Liam, som ofte nevnes her, ikke er et "ung mor"-navn, men absolutt et "komet-på-navnetoppen"-navn. Og da velges det av alle slags mødre, ikke av dem som har dårlig råd og stoffproblemer...

I mine øyne er "ung mor"-navn gjerne navn med tilsiktet feilstaving. I min generasjon kan det bety Chanette, Ragnild og Råger (har møtt alle disse!) og nå i moderne tid kanskje Willyam, Annah og tilsvarende. Men de prøver nok helst å være originale og moderne. Selv om resultatet blir litt tilfeldig!

Skrevet

Så rart.

Kan ramse opp navnene til barna her omkring som har mødre under 25-år:

Filip

Sara

Simon

Even x2

Frida x2

Tobias

Nora

Kaja

Lotte

Sanne

Kaja

Michael

Det er kanskje poppisnavn, men de er da ikke stygge?

Anonymous poster hash: 0e801...499

Skrevet

Mateo

Camilla

Mathea

Mathilde

Thea

Leander

Anonymous poster hash: 334ed...d49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...