Gå til innhold

Er jeg en selvskader?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har angst og depresjoner. Går til behandling, gått på antidepressiva (sluttet nå)...

Når jeg syns ting er ubehagelige kniper jeg meg selv til jeg blir blå. Uten å tenke på at jeg gjør det. Gjorde det mye før når jeg bodde med foreldrene mine, for å unngå å høre på all dritten som hendte der...

Her om dagen satt jeg i telefon med faren min og satt i ti min å hørte på hvor udugelig jeg er og hvor smart han var. Da kom mannen min forskrekket bort til meg og tok tak i hånden min.. Da hadde jeg skrapet meg til blods på ene armen... Uten å ha kjent d selv!! Skjer automatisk når det er ting/samtaler med faren min...

Er jeg med andre ord en selvskader?

Anonymous poster hash: 69832...0a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er du selv om det ikke skjer bevist.

Anonymous poster hash: 106e2...548

Skrevet

Ja, det er du.

Ta vare på deg selv og kutt kontakt med faren din. Mange klemmer til deg.

(Jeg er også en selvskader. Begynte med å kutte meg som ungdom, nå slår jeg meg selv om ting blir for vanskelig)

Anonymous poster hash: 9619b...b93
Skrevet

Ja, du er nok en selvskader.

Jeg synes du skal fortelle det du sier her til psykologen du går til.

Og så tror jeg du skal vurdere å kutte kontakten med faren din. INGEN burde trenge å sitte å høre på at en forelder rakker ned på seg slik du tydeligvis får høre fra din far. Din far er ikke god!

Hvis du fortsetter kontakt med din far, så synes jeg du skal tenke på ham som om du snakker med et barn.

Noe a la: "Så lenge du bare har negative ting å komme med så avslutter jeg denne samtalen. Du kan kontakte meg igjen når du har noe positivt å si meg."

Hvis du skal fortsatt ha kontakt med din får så MÅ du lære deg å sette grenser for deg selv. Og dette er det veldig nyttig å få profesjonell hjelp til. Selv om det er din far, så er det ikke noe som sier at du må ha kontakt med ham - når kontakt med ham er så negativt for deg.

Så vær ærlig med terapeuten du går til. Dette trenger ikke å bli verre.

Ps... virker som om du har en mann som er god og oppmerksom på deg :)

Anonymous poster hash: fe978...806
Skrevet

Takk for fine svar!

Vet jeg bør kutte kontakten med faren min, men har hittill ikke klart det.. Han har alltid hatt et spesielt tak på meg...

Men drømmen er å kunne si at nå er det nok! Jobber med saken....

Hi

Skrevet

Takk for fine svar!

Vet jeg bør kutte kontakten med faren min, men har hittill ikke klart det.. Han har alltid hatt et spesielt tak på meg...

Men drømmen er å kunne si at nå er det nok! Jobber med saken....

Hi

Har du snakket med psykologen din om det?

Jeg kommer selv fra et giftig familiemiljø (Her er det derimot snakk om tanter og besteforeldre, ikke så nært som hos deg) og jeg orket til slutt ikke mer. Jeg var "heldig" med at de kuttet kontakten med meg, men jeg merker hvor utrolig mye bedre jeg har det uten dem.

Anonymous poster hash: 9619b...b93

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...