Gå til innhold

Barn som tråkker innover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at jenta vår tråkker mer og mer innover, før var det bare høyrefot nå også venstre, verre når vi går ute/på tur. En slags feilbelastning. Er det noe å gjøre med dette? Har prøvd selv å komme på ting som å tøye de utover hver kveld, og minne henne på å snu de utover når hun står. Fikk noen rare ideer om å kanskje ikke binde de, men når hun sover tape de fra innsiden av fotsålen til over rist og rundt ankelen med slik fysio-tape.

Noen med erfaring? Skal til å kjøpe nye sessong-sko høst/vinter er det noen spesielle merker og anbefale?

Anonymous poster hash: c8ff4...1ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å få lege til å henvise til ortoped... Det var slik det startet med mitt barn også... Nå er det spesialsko,spesialsåler, fysioterapi og snart operasjon av to tær som bøyer seg mer og mer under foten(klotå).

Vet ikke årsaken,men barnet mitt har muskelsvekkelse i leggene... Er ikke ferdig utredet ennå...

Her forplanter skjevheten seg oppover i ryggen med ryggsmerter...

Anonymous poster hash: 689b5...e8a

Skrevet

Gå til legen og få henvisning.

Mine ben går innover, jeg har gått feil hele livet, med det resultat at beina i foten er i feil stilling nå som voksen.

Et ben i hver fot er for kort/feil slik at dersom jeg står normalt, så rekker ikke alle de delene av foten som normalt kan det, ned i bakken. Jeg klarer derfor ikke å gå helt normalt, da jeg mangler vesentlig balanse og bakkekontakt. Hadde det blitt oppdaget i ung alder, så kunne det vokst seg til. Men jeg skjulte bena mine, og fikk det ikke sett på før jeg var voksen.

Mine rare bein plager meg ikke så mye lenger, da jeg har fått gode innleggssåler av ortoped (og dermed har jeg ikke vondt videre opp i bein og rygg lenger), men jeg er mye plaget av kramper, da muskelbelastningen er feil.

Så mitt tips er å gå til legen å høre om du trenger en henvisning. Plutselig oppdager barnet at du ser rart på beina hans, og han begynner å kamuflere at noe er i veien.

Anonymous poster hash: c6673...69e

Skrevet

En venninne fikk tips ifra bhg om å la barnet gå med skoene på feil fot. Altså da kun av og til. Men det var visst veldig vanlig å gjøre.

Skrevet

Har vært hos fysioterapeaut med mitt barn som går innover med beina, det var vist helt normalt helt til de er fem- seks år. Fortsetter det etter bør det sjekkes ut, ofte feil i hoftene eller knærne som er årsaken og da bør det rettes.

Anonymous poster hash: 30214...af9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...