Gå til innhold

Råd mot bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er bare 11+0 i dag, men etter en dag med masse husarbeid har jeg så vondt at jeg har problemer med å reise meg fra sofaen, og veldig vondt for å gå i trappen.

Hadde bekkenløsning fra rundt uke 25 sist og dette kjennes likt ut, så antar derfor at det er den som begynner allerede.

Husker ikke hva jeg gjorde sist.
Kiropraktor er uaktuelt da jeg har en skade nederst i ryggen som gjør at en kiropraktor på bekkenet mitt kan gjøre stor skade.

Hva hjalp for dere?
Hva gjorde dere for å forhindre sykemelding (har kontor jobb)?

Anonymous poster hash: 86072...9cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber på kontor og sleit veldig fra ca uke 9-10, skjønte jeg måtte ta dette på alvor for sist gang brukte jeg krykker siste 3-4 mnd og sleit også omtrent et år etter fødsel. Reiser meg og går en runde i lokalet hver halvtime. Kl 10 og kl 14 går jeg ut og rusler rundt ute i 10 min. Bruker hev -og senkmuligheten på kontorpulten for alt den er verdt. På kvelden går jeg også rolig tur, helst 30 min om jeg orker. Ruller også mye på bekkenet, tar knipeøvelser og har kjøpt skikkelig god seng. Holder meg unna gulvvask og støvsuging, det er som å be om trøbbel! Nå er jeg i uke 16 og har ikke blitt verre, vil si jeg har blitt litt bedre faktisk.

Håpe du blir bedre etter å ha slappet av. Og slutt med husvasken!

Anonymous poster hash: 38b40...edc

Skrevet

Manuellterapeut.

Anonymous poster hash: 2b6ed...c6f
Skrevet

Manuellterapeut ja! Om h*n syns at du har gangvansker så får du gratis behandling. Du trenger ikke henvisning men ring en som har en avtale med det offentlige fordi da blir det ikke dyrt, og det er kun de som kan gi gratis behandling om du har gangvansker. Bestill time i morgen, ikke drøy det fordi det blir neppe bedre (noen blir bedre men jeg har aldri møtt noen/hørt om noen som ble det).

Tøye bekkenet flere ganger daglig, tips kan du få av manuellterapeuten. Finn din balanse mellom å slappe av og være aktiv. Begge deler er ikke bra i store mengder, så ikke ligg for mye på sofaen når du er hjemme, men heller ikke vær for aktiv. Så ikke sitt på kontorstolen hele arbeidsdagen, opp og stå og tøye litt flere ganger i timen. Ikke gå lange turer selv om det ikke er vondt der og da, eller gjør annet veldig aktivt, for smertene kommer ikke alltid underveis. Ikke støvsug, vaske gulv og annet som du får vondt, det er mannen din sin oppgave fra nå og så lenge du har vondt. Men støvsuging og gulvvask er fyfy når man har bekkenløsning, resten av hva du kan/ikke kan gjøre må du finne ut av selv. Varme kan lindre smerte som en varm dusj eller en varmet hvetepose, men er ikke langvarlig smertelindring. 

Ikke press deg for mye, når har du et annet barn som du må ta hensyn til og ikke bare deg selv. Presser du deg for mye så kan du få kroniske smerter (resten av livet), lytt til kroppen din, er ikke noe nederlag å bli sykemeldt.

Anonymous poster hash: 5f3d7...7a4
Skrevet

Om natten kan du prøve å sove med en pute eller dyne mellom bena, eller bak ryggen. Mange syns at det hjelper men det hjalp ikke meg. Sov alltid på siden. 

Anonymous poster hash: 5f3d7...7a4
Skrevet

Takk for mange godt råd....

HI

Anonymous poster hash: 86072...9cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...