Gå til innhold

Fortell meg om din erfaring med epidural

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sånn sprøyteskrekk! Synes den type ubehag når nåla går inn er bare....ja...forferdelig!!! Finnes jo alt mulig rart som er mye vondere, men det er en bedre smerte enn nålesmerte!

Kjente du nåla da du fikk satt epidural? Var det vondt? Hva var ekkelt? 

Og ikke minst....var det verdt det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Om det var verdt det vet jeg ikke, jeg hadde ikke noe valg. Men de satt den midt i en rie, mens jeg lå sammenkrøpet i fosterstilling, så akkurat den nåla var mitt minste problem akkurat da ;)

Skrevet (endret)

Kjennte ingen verdens ting! Fokuset er ett annet sted.... Det var bare himmelen når den begynnte å virke. Prøv å ikke tenk så mye på det, det er jo ikke sikkert at du behøver i det hele tatt 😀! Lykke til!

Endret av Vips77.
Skrevet

Så vondt var det ikke. Måtte ha 3 forsøk. På andre forsøket var det ikke nok bedøvelse igjen. Fikk ny bedøvelse før tredje forsøk. Fungerte helt ok. Måtte få drypp med riestimulerende under pressriene, for de stoppet opp.

Skrevet

Jeg har sånn sprøyteskrekk! Synes den type ubehag når nåla går inn er bare....ja...forferdelig!!! Finnes jo alt mulig rart som er mye vondere, men det er en bedre smerte enn nålesmerte!

Kjente du nåla da du fikk satt epidural? Var det vondt? Hva var ekkelt? 

Og ikke minst....var det verdt det?

Har født ett barn uten, og ett barn med epidural. Smerten er virkelig mye mindre med epidural, men opplevelsen er mer fantastisk uten! Du kommer til å finne det ut underveis - lykke til! 

Skrevet

Har du så vondt at du trenger epidural, så kommer ikke den sprøyten til å bety noenting ;-) 

Skrevet

Har du så vondt at du trenger epidural, så kommer ikke den sprøyten til å bety noenting ;-) 

Det er det jeg håper på ;)

Skrevet

Jeg har også forferdelig sprøyteskrekk! (Er 26 år og er på gråten hvis jeg må ta blodprøve!)

Jeg grua meg veldig til epidural, men hadde bestemt meg for at jeg skulle ha det hvis det ble for vondt, og endte med å trygle om å få den så fort som mulig :)

Kjente ingenting! Spurte legen om hun kunne si ifra når hun satte den, og da var den allerede inne og alt var klart. Så det er ingenting å være redd for! Og som andre skriver; har du så vonde rier at du trenger epidural, så har ikke sprøytestikket noe å si! Det er absolutt verdt det. Og du får muligheten til å slappe av /sove litt, så selve fødselen ikke blir så vond og slitsom.

(Når det gjelder om det var ekkelt; enesteste som var litt ekkelt/rart var å kjenne at det kom væske inn.)

Skrevet

Jeg fikk epidural, men da hadde jeg så vonde rier, at jeg aner faktisk ikke om det var vondt å få den!!!!

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor at hun mente jeg måtte ty til epidural - for jeg hadde sliti ut kroppen så ekstremt med åpningsfasen. Da hun nevnte epidural så kom jeg på at det faktisk går an å få smertestillende under en fødsel..... jeg hadde vært så borte pga smertene at jeg ikke engang skjønte at jeg kunne be om hjelp...

Jeg er av den typen som blir mer og mer pysete med åra når det gjelder sprøyter. Har ikke sprøyteskrekk, men syns det er mye vondere nå enn da jeg var mindre.

Men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg overhode ikke kjente noenting av verken nålestikk eller at væsken gikk inn i kroppen. Eneste jeg kjente var at jeg slappet av. Og som jordmor sa; nei, se på henne - hun smiler!! Jeg hadde da omtrent hylt av smerte siden jeg ankom sykehuset 12 timer tidligere - og to min etter at epiduralen var satt så smilte jeg for første gang!!

Jeg ba om å få så sterk dose at jeg klarte å være "tilstede" under fødselen, men så svak at jeg virkelig kjente riene.

Om du har kommet til det punktet at epidural er det rette, da vil jeg så absolutt anbefale det :)

Skrevet

Takk, dette beroliger meg kjenner jeg. Detaljer og ærlige opplevelser :)

Skrevet

Det var faktisk deilig og sette den. ikke vondt i det hele tatt. Var akkurat som om noen trykket med en negl på ryggen og så var det over. Var behagelig etterpå. 

Har hatt det to ganger og den 1 gangen ble jeg totalt smertefri, den andre gangen tok den toppene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...